خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر بهداشت؛

هفتمین نشست منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۴۵۵

هفتمین نشست منطقه ای مجمع جهانی سلامت به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران در جزیره کیش با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر بهداشت آغاز شد.

به گزارش ایلنا، 6 دستور کار اصلی این نشست شامل بیماری های غیر واگیر و سلامت روان، سلامت در شرایط ناپایدار، بهداشت محیط و مسائل زیست محیطی، آموزش سلامت و آموزش پزشکی، سلامت جهانی در جهان در حال گذار و همچنین توسعه پایدار نسلی است.

در طول دو روز برگزاری نشست منطقه ای مجمع جهانی سلامت در کیش، در مجموع 29 پنل برگزار می شود و هر کدام از این پنل ها 5 تا 7 سخنران و یک رییس ایرانی و غیر ایرانی دارد.

در این نشست، 4 سخنرانی جامع توسط وزرای بهداشت، معاونین وزرای بهداشت و افراد تاثیرگذار بین المللی و 432 سخنرانی توسط دانشمندان، صاحبنظران، سیاستگذاران و افراد تاثیرگذار از کشورهای دنیا برگزار می شود.

مجمع جهانی سلامت از سال 2009 در دنیا تشکیل شد و زیرساخت آن نیز گروه پیمان M8 با محوریت دانشگاه چریته برلین است. در مجمع جهانی سلامت در حوزه سیاستگذاری از نهادهای آکادمیک استفاده می شود و در سال 2016 دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان بیست و چهارمین عضو به گروه پیمان M8 پیوست و امروز این پیمان، 25 عضو از کشورهای جهان دارد.

ایران اولین کشور منطقه غرب آسیا، شمال آفریقا و کشورهای عضو مدیترانه شرقی است که عضو مجمع جهانی سلامت شده و برای اولین بار نیز این نشست در منطقه برگزار می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز