خبرگزاری کار ایران

تشریح برنامه‌های شورای اجتماعی کشور در صیانت از معتادان متجاهر

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۴۴۷

مدیرکل اجتماعی استان تهران برنامه‌های شورای اجتماعی کشور درباره صیانت از معتادان متجاهر را تشریح کرد.

فرزانه مروستی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اقدامات شورای اجتماعی در خصوص معتادان متجاهر در تهران گفت: در سال ۹۷ طی تفاهم نامه‌ای میان شورای اجتماعی کشور و ستاد مبارزه با موادمخدر از محل اعتبار این شورا برای بازپروری معتادان متجاهر بودجه‌ای تخصیص داده شد و بیش از 11هزار معتاد متجاهر از سطح شهر جمع آوری و به مراکز اقامتی منتقل شدند.

وی با اشاره به برنامه صیانت از معتادان متجاهر جمع‌آوری شده ادامه داد: اگرچه پاکسازی چهره شهر از پدیده اعتیاد امری ضروری است و ایجاد امنیت اجتماعی در جامعه بدون چنین اقداماتی میسر نیست، اما به موازات آن مداخلات اجتماعی  پیشگیرانه برای کنترل و کاهش و در نهایت حذف آسیب اعتیاد هدف نهایی و رسالت شورای اجتماعی کشور است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری تهران خاطرنشان کرد: در سال ۹۷ سه رویکرد در اولویت کار شورای اجتماعی کشور در مواجهه با پدیده تجاهر به اعتیاد قرار گرفت. این طرح‌ها شامل تنظیم آئین‌نامه مراقبت‌های پس از خروج، ایجاد نقاهتگاه برای بازپروری و درمان معتادان متجاهری که مشمول پروتکل‌ پذیرش در مراکز ترک اعتیاد نیستند و اجرای طرح دادگاه درمان‌مدار در استان تهران با همکاری قوه قضائیه بود.

مروستی تاکید کرد: اجرای این طرح‌ها در راستای ترغیب معتاد به درمان و رهایی از اعتیاد و بازگشت پایدار او به آغوش جامعه است و امیدواریم در سال ۹۸ با همکاری تمامی دستگاه‌های عضو با جدیت مضاعفی دنبال شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد:  این طرح روشی جدید است برای درمان اعتیاد که هرچند فرآیند طولانی و مسیری پر پیچ و خم دارد اما با ابزار قانون و تعامل و همدلی بین دستگاههایی که دغدغه سلامت جامعه را دارند پیگیری مسیر درمان صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز