خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

۸ روستای شادگان زیر آب رفت/منازل ۲۵۰۰ خانوار دیگر قابل سکونت نیست

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۰۴۰

رییس جمعیت هلال احمر استان خوزستان گفت: تعداد خانوارهایی که نمی‌توانند از منازلشان استفاده کنند، در حدود ۲۵۰۰ خانوار است.

علی خدادادی (رییس جمعیت هلال احمر استان خوزستان) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره وضعیت استان خوزستان گفت: با توجه به اعلام وزارت نیرو و سازمان آب و برق استان تقریبا از شرایط بحران گذر کرده‌ایم.

وی ادامه داد: ظرفیت سدهای استان در حال حاضر پذیرای آب سیلابی است و چنانچه بارندگی داشته باشیم، مشکلی برای استان ایجاد نمی‌شود.

رییس هلال احمر استان خوزستان با بیان اینکه سدها در حال حاضر گنجایش آب بالا دست را دارد، خاطرنشان کرد: مشکل اصلی ما روستاهایی است که دچار آب‌گرفتگی شده‌اند و در پایین دست استان هنوز شرایط بحرانی وجود دارد و ما نگران این روستاها هستیم.

خدادادی با بیان اینکه حجم آب در پایین دست نیز تا چند روز آینده کاهش می‌یابد، تصریح کرد: احتمال می‌دهیم تا سه روز آینده سطح رودخانه‌های استان به پایین‌ترین میزانی که انتظار داریم برسد و احتمال می‌دهیم دبی کارون از ۳۲۰۰ مترمکعب به ۱۵۰۰ مترمکعب برسد، اما همانطور که گفتم مشکل ما ساختمان‌ها و منازلی است که دچار آبگرفتگی شده‌اند و برای اسکان مجدد در این منازل نظر کارشناسی لازم است، چراکه احتمال ریزش نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: با ایجاد سیل‌بند از ورود آب به خرمشهر و آبادان جلوگیری کردیم، اما نگرانی ما بابت شادگان است که متاسفانه ۸ روستای آن دچار آبگرفتگی شده است.

وی با بیان اینکه ۲۷۰ روستا در محاصره آب بودند، خاطرنشان کرد: ۷۸ روستا به طور صددرصد دچار آب گرفتگی شده بودند، اما در مجموع با احتساب روستاهای منطقه شادگان که در روزهای اخیر دچار آبگرفتگی شده‌اند در حال حاضر ۱۱۳ روستا دچار آبگرفتگی شده‌اند که ۱۰۵ روستا به طور کامل آبگرفته هستند و مابقی به صورت جزیی دچار آبگرفتگی شده‌اند. ما جمعیتی بالغ بر ۲۲ هزار خانوار متاثر از سیل داریم که نیاز به امدادرسانی دارند و باید مسئله اسکان موقت این افراد حل شود و یا باید در صورت تایید کارشناسی به منازلشان بازگردند یا تصمیم جدی در خصوص وضعیت اسکان آنها صورت گیرد. البته تعداد خانوارهایی که نمی‌توانند از منازلشان استفاده کنند، در حدود ۲۵۰۰ خانوار است و تا جایی که اطلاع دارم بنیاد مسکن و شهرسازی تصمیماتی برای آنها در نظر گرفته‌اند.

وی درباره اردوگاه‌ها نیز تصریح کرد: ۹۱ ارودگاه برپا شده بود که امروز به ۲۱ اردوگاه رسیده و به تدریج در حال تعطیلی هستند. مشکل ما در این حوزه نیز اردوگاه‌هایی است که به صورت غیررسمی و پراکنده ایجاد شده‌‌اند، این اردوگاهها تحت نظر ما نیستند، البته ما به آنها خدمات‌رسانی می‌کنیم.

او ادامه داد: امیدواریم شرایط تا پایان هفته به وضعیت پایدار برسد و با توجه به مشکلات بعد از بحران ما بسته‌های یکماهه در اختیار خانوارها قرار می‌دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز