خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور:

مدیون مردم هستیم/ دشمنان در حادثه سیل قصد سوء استفاده داشتند

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۹۷۹

وزیر کشور در نشست سالانه فرماندهان ناجا گفت: به لطف خدا سال ۹۷ در حوزه اقتصادی هرچند که با فشار زیاد بر مردم و وجود نواسات ارز، طلا و بازار همراه بود، مدیریت شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست سالانه فرماندهان ناجا صبح امروز با حضور سردار حسین اشتری فرمانده ناجا، سرلشگر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز در ستاد فرماندهی ناجا برگزار شد.

وزیر کشور با بیان تشکر از فرماندهان ناجا در پیگیری و انجام ماموریت‌ها در سال گذشته دراین نشست اظهار داشت: در حوزه‌های مختلف با موضوعات متعددی مواجه بودیم که عمده آنها توسط دشمنان نظام با تبلیغات و هزینه کردن منابع زیادی پول برنامه ریزی شده بود اما به لطف خدا در این امر موفق نشدند. با تحقیقات غلطی که دشمنان ما در دی ماه سال ۹۶ داشتند تلاش کردند سال ۹۷ را نیز به جریان اعتراضی و بی‌ثبات کردن امنیت درکشور تبدیل کنند.  دشمنان با حجم انبوه عملیات روانی و هزینه فراوان بنا داشتند در سال  ۹۷ به شدت و در حجم وسیع و با اعتراضات فراوان مسائل خود را سازماندهی کنند اما به لطف خدا و هوشیاری نیروهای انتظامی همکاری مردم و شورا امنیت، علی الرغم تلاش‌هایی که دشمن کرد نتواستند هدفشان را تحقق ببخشند. هم در بحث بازار، هم در بحث کامیون دارها، و دراویش مدیریت‌های خوبی صورت گرفت.

وی ادامه داد: در خصوص تحریم‌ها، هم در حوزه نفت و بانکی و... تلاش داشتند شرایط کشو را نامطلوب جلوه دهند اما به لطف خدا سال ۹۷ در حوزه اقتصادی هرچند که با فشار زیاد بر مردم و وجود نواسات ارز، طلا و بازار همراه بود. مدیریت شد اما موضوع مهم در این زمینه مقابله با استکبار و آمریکا بود که بار دیگر اراده و عزم مردم را دیدیم. در این مورد  فشار اصلی روی مردم بوده و مقاوت اصلی را مردم انجام دادند از این رو ما مدیون مردم هستیم.

وزیر کشور تاکید کرد: نیروی انتظامی در هر موردی که ورود کرد موفق شد از جمله در خصوص مسائل ارز مدیریت‌های خوبی انجام شد. همچنین در مسائل مرزی کشور نیز نقش پر رنگ نیروی انتظامی دیده می‌شود.

وی در خصوص وجود تحریفات در فضای مجازی از سوی دشمنان گفت: در مسیر مباحث اجتماعی باز هم تحریف و تحرکاتی در فضای مجازی از سوی دشمن را دیدیم. به عنوان مثال در موضوع  خشک‌سالی و کمبود آب در برخی مناطق کشور ما تحرکات زیادی را در فضای مجازی در این زمینه شاهد بودیم اما آن نیز کنترل شد.

او افزود: یکی دیگر از برنامه‌های دشمنان در سال قبل تحریکات اجتماعی در حوزه اقلیت بود. در سال قبل ما آرام ترین و مطلوب‌ترین شرایط را در این حوزه‌ها داشیم. همراهی، همدلی، فهم، شعور و آگاهی بسیار زیادی که مردم ما در محله‌های اقلیت نشین دارند ما را در رسیدن به انسجام که از جمله اهداف ما است یاری کرد. دشمن در رسانه‌های خارجی با جرات گفت که ایران ۴۰ سالگی انقلاب را نخواهد دید و برای محقق شدن آن اقدامات زیادی انجام داد، و تلاش کرد مردم را در حضور در میدان پرچمداری حمایت از انقلاب مایوس کنند اما دیدیم که ایام دهه فجر هرچه  با شکوه‌تر  از قبل برگزار شد و این علامتی بود برای کسانی که می‌خواهند با ایران مقابله کنند.

وزیر کشور با بیان اینکه موضوعات بسیاری مطرح است که همه اینها نشانه عزم ایران است گفت: در موضوعات منطقه‌ای یک رویارویی بسیار جدی بین مردم مسلمان با استکبار به وجود آمد. ما می‌توانیم محور مبارزه با اسکتبار در منطقه باشیم. در سال ۹۷ با همه فضای‌های آلوده تبلیغاتی که با مدیریت رژیم صهیونیستی و آمریکا بوده موفق بوده‌ایم.

رحمانی فضلی در خصوص فضای بین الملل گفت: در حوزه بین الملل نیز با همه مسایل باز هم نتواسنتد بر علیه ایران اجماع جهانی ایجاد کنند. ما باید قدر مجموعه اقدامات کشور در شرایط کنونی را بدانیم زیرا این موفقیت ناشی از  لطف خداوند، تدبیرهای رهبری، زحمات نیروهای انتظامی و امنیتی است. در انتهای سال ۹۷ دولت امریکا در اعمال فشارهایش به ایران استمرار داشت و شرایط را از همان ابتدا به گونه‌ای رقم زدند که بی‌ثباتی و بلاتکلیفی در کشور را تقویت کنند.  محو تمام این اقدامات فشار وار کردن بر مردم است. آنها تلاش می‌کنند و فکر می‌کنند هر چقدر فشارها زیاد باشد می‌توانند تنش‌های کشور را زیاد کنند  و موجب بی ثباتی در کشور شوند. در چهل سال گذشته با جنگ به طور مستقیم وارد شدند و دیدند که جنگ  موجب وحدت مردم شد. الان آنها با تمسک بر نیروهای نفاق و معاندین خودشان را به عنوان آلترناتیو  معرفی کردند و فکر می‌کنند با تمسک بر ریسمان شیطان می توانند بر اهداف خود برسند.

رحمانی فضلی گفت: ما در مقابل همه فشار ها ایستادگی می‌کنیم و قطعا این ایستادگی هزینه دارد. هرگاه همکاران ما با انسجام کار را پیش بردند ما موفق شدیم.

وی با بیان اینکه این منطقه نفت خیز است و اتفاقا دنیا به این منطقه وابسته است گفت: این منطقه در حوزه اقتصادی جزو مناطق فعال است. باید موضوع استقلال از نفت و وابستگی از نفت را در این مرحله عملیاتی کنیم. راههای زیادی برای استقلال از نفت صورت گرفته و راه‌های زیاد دیگری هم در پیش داریم. ملت ما نجیب و صلح دوست است  اما این نجابت و نوع دوستی حد و مرزی دارد، نجابت تا جایی است که مردم انقلابی گرامی دانسته شوند.

او با تاکید بر حفظ مرزها گفت: اگر به مرزها به هر روشی خدشه وارد شود این مردم و دولت پای آن خواهند ایستاد و نمی‌گذارند اتفاقی برای آن بیافتد.. جغرافیایی کشور ما قابل تغییر نیست. دشمنان ما در این مناطق مهمانان ناخوانده هستند. اگر ملت ایران احساس کند کسی می‌خواهد آرمان‌هایش را خدشه دار کند از عملشان چشم‌پوشی نمی‌کند.  مرزهای مشترک باید موجب همدلی و وحدت شود و نتیجه آن راه افتادن سیل مهیب برای نابودی دشمنان است.

وزیر کشور در مورد گروهک تروریستی داعش گفت:  از همان ابتدا می‌دانستیم که این گروه دست نشانده دشمن ایران در منطقه است و در نهایت تمام مردم در جهان دیدند که توسط داعش یک اسلام دروغین شکل گرفته است.

رحمانی فضلی با تاکید بر نقش نیروی انتظامی گفت: هیچ دستگاهی در کشور مأموریت‌ها و وظیفه‌های متنوعی مانند نیروی انتظامی ندارد. به همین دلیل شما به عنوان نیروی انتظامی باید تلاش کنید در حوزه مبارزه با اشرار، در حوزه مبارزه با سارقین، در حوزه ایجاد امنیت و سلامت در ترافیک، در حوزه مبارزه با قاچاق مواد مخدر، در حوزه خدمات دهی به مردم و… هر سال گام‌های بلندتری بردارید. شما نباید اجازه دهید چیزی که دشمن می‌خواهد در کشور پدید بیاید. یعنی نیروی انتظامی باید با دل و جان در کشور خدمت کنند.

وی در خصوص نقش نیروی انتظامی در حادثه سیل گفت: همین حادثه سیلاب که حادثه‌ای طبیعی است نیز دشمنان قصد سوء استفاده داشتند و تمامی رسانه‌های آنها اقدام به عملیات روانی با هدف تخریب روحیه مردم، ناکارآمدی نظام و بی ثباتی نظم را داشتند که با عملکرد بسیار دقیق همه نیروهای عمل کننده اوضاع به دست گرفته شد و در کنار همه نیروهای زحمتکش اجتماعی این نیروهای نظامی بودند که امنیت مناطق سیل زده را حفظ کردند تا حتی یک مورد ناامنی در این مناطق گزارش نشود.در شرایطی که ۲۵ استان ما درگیر سیل بود ما هیچ کمکی از جامعه جهانی طلب نکردیم و در نظر داشتیم که روی پاهای خود بایستیم ولی وقتی کشورها و جامعه جهانی قصد کمک به ایران را داشتند ما آنها را پذیرفتیم و تشکر هم کردیم.

وزیر کشور در پایان تاکید کرد:ما دیده‌ایم که کشورهایی که در مناطق مختلف دنیا ترسیده‌اند و تسلیم شده‌اند امروز در کشورشان نه آزادگی دارند و نه استقلال و مدیریت و آبرو و ناموس آنها در معرض خطر است. به همین دلیل ما هیچ وقت اجازه نمی‌دهیم در این نظام چنین رفتارهایی شکل بگیرد.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: برای مردم مناطق سیل زده بیش از ۱۰۰ هزار وسیله زندگی آماده شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز