خبرگزاری کار ایران

تجریشی در مراسم افتتاح سه طرح محیط زیستی در تهران:

احداث تصفیه خانه‌ها باعث رونق فرهنگ بازچرخانی آب در واحدهای تولیدی است/ جدیت حفاظت محیط‌زیست در شناسایی بوی اطراف فرودگاه امام

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۹۲۲

همزمان با گرامیداشت هفته زمین پاک با شعار "حفاظت از گونه های زیستی، نه به زباله و پلاستیک" طی مراسمی با حضور معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران ، سیستم تصفیه پساب سه واحد صنعتی و تولیدی در استان تهران افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا،مسعود تجریشی در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه واحدهای دامداری مجموعه‌هایی دارای بار آلودگی بسیار بالا هستند، افزود: فاضلاب این واحدها غیر از اینکه باعث ایجاد بو می شود در صورت عدم تصفیه و  ورود به طبیعت باعث ایجاد مشکلات زیست محیطی بسیار شده و از جمله اینکه می‌تواند از سوی بخش کشاورزی به‌صورت خام مصرف شده و آلودگی به چرخه مصرف بازگردد.

وی با بیان اینکه محیط زیست در سال‌های اخیر این واحد‌های آلاینده را شناسایی کرده، گفت:بسیاری از این واحدها اقدام به احداث تصفیه خانه‌ها و رفع آلودگی کرده‌اند و این نشان دهنده این است که با مدیریت، تدبیر و داشتن برنامه می‌توانیم صنایع و واحد های تولیدی را به سمت حفظ محیط زیست سوق دهیم.

تجریشی با اشاره به اینکه احداث و بهره‌گیری از  تصفیه خانه‌ها باعث بازچرخانی آب در واحدهای تولیدی می شود، گفت: آب تصفیه شده هم در بخش کشاورزی و هم در فرایند تولید قابل استفاده خواهد بود و برای تولید کننده نیز دارای منفعت اقتصادی است .

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه این موضوع باید به یک فرهنگ تبدیل شود، بیان داشت: ضمن اینکه باید توسعه و صنعت داشته باشیم، همزمان هم باید به مسائل محیط زیستی توجه کنیم و در این صورت مطمئنا نیازهای اقتصادی و زیست محیطی و پایداری محیطی که فعالیت در آن انجام می شود مرتفع خواهد شد.

وی ادامه داد: قطعا با شناسایی کانون‌های بوی اطراف فرودگاه امام(ره) در منطقه و ارائه راهکار می توانیم  مسئله بو که بسیار برای سازمان حفاظت محیط زیست جدی است را  به شیوه مناسبی حل کنیم.

تجریشی در ادامه با اشاره به اینکه بطور تقریبی هر کدام از این تصفیه خانه‌ها با هزینه ای بالغ بر ۱ میلیارد تومان ‌احداث شده،اضافه کرد: در واقع احداث تصفیه خانه برای واحدهای صنعتی و تولیدی هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری برای گسترش فعالیت‌های خود است و واحدها با احداث تصفیه‌خانه بخشی از  آب مورد نیاز را با توجه به محدودیت منابع آب تامین می کنند و این در مقایسه با هزینه‌های بسیار زیادی که واحدهای تولیدی دارند بسیار ناچیز است.

این گزارش می افزاید: در این مراسم سیستم تصفیه پساب مجتمع کشت و صنعت روزان، دامداری تلیسه نمونه و دامداری قدرتی با مجموع ظرفیت ۷۵۰ مترمکعب در شبانه روز افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز