خبرگزاری کار ایران

رحمانی‌فضلی خبر داد:

تاکید رهبر انقلاب بر سرعت‌بخشی اقدامات برای مناطق سیل‌زده

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۴۳۴

وزیر کشور گفت: رهبر انقلاب بر سرعت‌بخشی اقدامات برای مناطق سیل‌زده تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در نشست بررسی روند بازسازی مناطق آسیب‌دیده از سیل با اشاره به جلسه با رهبر انقلاب گفت: رهبر انقلاب در مراحل مختلف تاکید بسیار زیادی بر بازسازی مناطق سیل‌زده داشتند و دیروز هم در جلسه‌ای که در دفتر ایشان برگزار  شد، باز هم بر این موضوع تاکید شد که ما به سرعت این کار را انجام دهیم و دولت هم تمهیدات لازم را اندیشیده و مصوباتی که از دولت می‌خواستیم و تامین مالی که دولت می‌بایست انجام دهد، همه در مسیر بسیار خوبی است.

وزیر کشور با بیان اینکه کار باید بین دستگاه‌ها توزیع شود، گفت: کار باید با نظارت مستقیم بنیاد مسکن در زمان‌بندی مشخص انجام شود. استان‌های معین از همه امکانات استان خود برای بازسازی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه برآورد خسارات و تعیین خرابی‌ها صورت گرفته، ادامه داد: مردم باید در جریان همه خرابی‌ها و خسارت‌ها قرار بگیرند از همین رو باید یک سایت را برای این منظور در نظر گرفت و همه دستگاه‌های متولی به‌صورت هفتگی عملکرد استان‌های خود را در آنجا وارد کنند و همه تا همه مردم بتوانند این عملکرد ملاحظه کنند. استان‌های معین نباید فقط از منابع ملی برای بازسازی استفاده کنند.

رحمانی‌فضلی با بیان اگر ارگان یا سازمانی یک ریال یا یک کالا به مردم پرداخت می‌کنند باید در این سایت ثبت کنند، گفت: تمام خدمات و اقدامات و منابع باید به صودت متمرکز توزیع شود. سایت‌ها باید در استان نیز راه‌اندازی شود و با سایتی که در تهران است لینک شود تا کنترل انجام شده تا سوءاستفاده نشود استاندار نیز مسئولیت چنین کاری را برعهده دارد.

وزیر کشور با اشاره به کمیته‌های مربوط به بازسازی مناطق سیل‌زده خاطرنشان کرد: کمیته‌ها خوشبختانه همگی فعال هستند اما مسائل بهداشتی و اجتماعی بسیار مهم هستند و باید این کمیته به شدت پیگیر این موضوعات باشد.

وی با بیان اینکه قرار بود از سوی بنیاد مسکن دستورالعمل مشارکت ساخت و ساز اعلام شود تصریح کرد: براساس این دستور العمل مشارکت استانداران در استانها نحوه مشارکت را مشخص کنند باید مشارکت را تسهیل، روان و مشخص کنیم. همچنین با توجه به روحیه ای که از استانداران سراغ داریم واقعا باید تلاش شود خسارتها واقع بینانه باشد و در اعلام خسارتها بزرگنمایی نشود شرایط کشور به گونه ای نیست که با دست و دلبازی هزینه کنیم و استانداران و مدیران واقعا آنچه را که خسارت دیده برآورد کنند. همه برآوردها دوباره در اینجا برآورد خسارت می شود و چنانچه گزارش شما غیرواقعی باشد قطعا موجب دلخوری خواهد شد.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: خریدها نیزباید به صورت متمرکز انجام شود اگر به مردم به طور مثال 5 میلیون بدهیم مردم با ان هیچ نمی توانند بخرند اما وقتی ما این مبلغ را به صورت متمرکز خرید کنیم می توانیم با تخفیف مناسب خرید کنیم و توزیع ان از طریق بن صورت بگیرد. و نباید پول برای خرید به خانوار پرداخت شود. داغ کنونی آب تعیین‌کننده حریم نیست. حریم باید با توجه به مصون سازی و پیشگیری و پیش بینی های لازم برای کنترل و مدیریت سیلاب صورت بگیرد و باید آبخیزداری و زهکشی انجام شده باشد.

وی ادامه داد: بین دستگاه‌ها همکاری و هماهنگی لازم وجود داشته باشد. هر استان باید حداقل هزار و 500 واحد ایجاد کنند همچنین درباره زیرساخت‌ها نیز میزان خسارت‌های وارد از محل تسهیلات در نظر گرفته ایم همچنین دستگاههای اجرایی باید از ردیف بودجه شان با اولویت زیرساخت‌های مناطق سیل‌زده عمل کنند و با آقای نوبخت صحبت کردیم دستگاه‌های به هر میزان که از منابع خود را در مناطق سیلزده و آسیب دیده می‌برند به‌طور صددرصد تخصیص یافته باشد استانداران نیز باید در مناطق سیلزده منابع استانی خود را با اولویت مناطق سیل‌زده توزیع کنند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: درباره هزینه مسکن موقت نیز نظرات مختلفی بود تا الان نیز با چادر مشکل رفع شده اما ما درباره اسکان موقت کانکس را توصیه نمی‌کنیم چراکه شرایط زندگی بسیار سخت خواهد بود و توصیه می‌کنیم مردم منزل را اجاره کنند برخی روستاها نیز ساختمانی برای اجاره نیست. آقای تابش پیشنهاد کردند رقم اولیه‌ای بدهیم تا هر فردی کنار خانه‌اش یک مسکن موقت ایجاد کند با پول بلاعوضی که ما می‌دهیم می‌توانند این مکان را ایجاد کنند. اگر مسکن‌مهر در جایی است مصوب می‌کنیم مردم برای مسکن‌موقت نیز از مسکن‌مهر استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز