خبرگزاری کار ایران

بندپی:

شهرداری منازل پلاک قرمز را تملک کند

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۲۳۷

استاندار تهران درباره دستورالعمل معتادان منع پذیرش گفت: سازمان بهزیستی و معاونت درمان دانشگاهها دو هفته فرصت دارند تا آیین نامه معتادان منع پذیرش را مشخص کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران در نخستین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران در سال ۹۸ گفت: مقام معظم رهبری بارها تاکید داشتند که مخرب ترین آسیب‌ اجتماعی اعتیاد است از همین رو ما در استان تهران باید نگاه ویژه تری نسبت به همه ابعاد اعتیاد داشته باشیم و هر کدام که مسئولیتی را پذیرفتیم به نحو احسن مسئولیت مان را انجام دهیم.

 وی با بیان اینکه باید به همنوعانمان که بر اثر لغزش به سمت این ماده مخرب رفتند کمک کنیم، خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش سطح زیر کشت مواد در افغانستان و اینکه ایران بازار هدف مواد مخدر است، باید اقدامات مان را در خصوص پیشگیری و مقابله بیشتر کنیم.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: بر اساس آیین‌نامه این جلسه باید مشخص شود که دستگاهها نماینده تام الاختیار معرفی کنند تا مصوبات شان لازم الاجرا باشد و دیگر شاهد اتفاقی که درخصوص وزارت بهداشت افتاد نباشیم چرا که معاونان اجتماعی به دلیل نگاه اجتماعی شان دلسوزانه مسائل را می پذیرند اما معاونت درمان باز هم کار خود را انجام می دهد در حالی که مهمترین قضیه ما درمان معتاد است و همانطور که وزارت بهداشت ادعا می کند تولیت سلامت را برعهده دارند اینجا هم با توجه به اینکه موضوع سلامت مطرح است باید درمان معتادان را بپذیرد.

بندپی درباره اجرایی شدن مصوبات این جلسات نیز گفت: ممکن است از زمان تصویب تا ابلاغ یک مصوبه یک هفته زمان نیاز باشد در حالی که در خصوص معتادان نباید یک دقیقه را از دست بدهیم و بنابراین باید مصوبات این جلسات بلافاصله اجرایی شود.

وی درباره اینکه گفته می شود شورای اجتماعی کشور در خصوص جمع آوری معتادان برنامه ای ندارد گفت: قطعاً اگر در سال گذشته معتادان جمع‌آوری نمی شدند با توجه به سیلی که در تهران اتفاق افتاد حتما با تلفات انسانی مواجه می‌شدیم اما باید تلاش کنیم که در مدت ۶ ماه یا یک سالی که معتادان را در مراکز بازپروری نگهداری می کنیم اثربخشی ما بیشتر شود و این افراد بعد از خروج از این مراکز دوباره به اعتیاد بازنگردند از این رو لازم است که سازمان فنی و حرفه ای حتما در مراکز بازپروری حضور داشته و به معتادان آموزش مهارت های لازم را بدهد.

 استاندار تهران همچنین در خصوص آیین نامه غربالگری معتادان منع پذیرش گفت: آیین نامه غربالگری باید با حضور دو سازمان بهزیستی و معاونت درمان دانشگاه ها ظرف مدت دو هفته مشخص شود همچنین ما از شهرداری انتظار داریم که در خصوص احداث و تاسیس مراکز جامع حمایتی به ما کمک کند تا بتوانیم از لحاظ اجتماعی این افراد را حمایت کنیم باید بپذیریم که این افراد شهروندان شهر تهران هستند و باید مورد حمایت قرار بگیرند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در محلات شوش هرندی و مولوی نیز باید یکسری اقدامات فرهنگی ایجاد شود و نباید اجازه بدهیم موادفروشان آنجا ما را دور زده و از منازل پلاک قرمز پلمپ شده برای فروش مواد استفاده کنند و به طور مثال شهرداری می‌تواند این منازل را تملک کرده و برای فضای سبز شهری قرار دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز