خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران در جمع خبرنگاران:

ارتفاعات البرز پشت ساخت و سازها گم شده است

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۱۵۷

شهردار تهران گفت: تهران به زیبایی ارتفاعات البرز شناخته شده و این ارتفاعات پشت ساخت و سازها گم شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حناچی، شهردار تهران پس از کنفرانس بین المللی میراث و منظر در جمع خبرنگاران با اشاره به میراث مدرن گفت: به هر حال تاریخ تداوم دارد و چه در زمان اسلام و چه در حال حاضر ما واجد ارزش‌هایی هستیم که باید آن را حفظ کنیم و خیلی از این ارزش‌ها شاید قدمت تاریخی چندانی هم نداشته باشد، اما بنا به دلایل دیگر واجد شرایط تلقی می‌شوند و مردم نسبت به آن حس ارزشمندی دارند.هرچه که واجد ارزش است واجد حفاظت شدن نیز هست.

وی ادامه داد: به عنوان مثال کوچه ای که شهید اندرزگو در آن به شهادت رسید مربوط به سی چهل سال گذشته است اما نقطه با ارزشی در شهر تهران است.  اکنون بسیاری از آثار مدرن ما ثبت ملی شده و حتی ممکن است ثبت جهانی هم بشوند.

حناچی در پاسخ به این سوال که آیا از نظر شما منظر شهر تهران در شرایطی هست که بتواند آن هویت تاریخی را تداعی کند؟ گفت: بالاترین عنصر منظر شهر تهران ارتفاعات البرز است. تهران به زیبایی ارتفاعات البرز شناخته شده و این ارتفاعات پشت ساخت و سازها گم شده است.

شهردار تهران درخصوص معماری ایرانی اسلامی گفت: عمده آثاری که در کشورمان داریم دارای ارزش‌های مربوط به  دوره اسلامی است. باید آثاری که منتسب به این دوران خاص هستند حفظ شود. همچنین توجه به ساخت و سازهای جدید می‌تواند گام‌هایی در جهت حفظ میراث داشته باشد.  اما یادمان باشد که خواست مردم و اقتصاد در این امر نقش دارد.

وی درخصوص اینکه هفته گذشته پیشنهاد رایگان بودن استفاده از اپلیکیشن بی دود مربوط به دوچرخه‌های اشتراکی مطرح شد اما باید برای استفاده از این نرم افزار پولی را مسدود کرد و عملا نمی‌توان گفت این طرح رایگان است، گفت: در تمام دنیا مرسوم است که وقتی یک اپلیکیشن سرمایه اش را در اختیار شما می گذارد، از شما پولی به عنوان سپرده اخذ کند. دوچرخه‌های ارزش ریالی دارند وتوسط جی‌پی‌ای کنترل می‌شوند از این رو هزینه دار بودن آن طبیعی است.

وی در خصوص توسعه دانشگاه تهران هم گفت: ساختمانهای قدیمی دانشگاه تهران بسیار واجد ارزش است که قابلیت ثبت جهانی دارد اما بحث اصلی توسعه اطراف دانشگاه است. این طرح با وقفه های اقتصادی مواجه شده است که امیدواریم با تلاش دانشگاه این موضوع مرتفع شود.

حناچی در خصوص عدم اقدام خودروهای حمل زباله برای اخذ معاینه فنی گفت:  این خبر صحت ندارد و من پیگیری کردم و به همه دستگاه ها گفته ایم که ماشین های سنگین باید به مراکز معاینه فنی بروند. ضمن اینکه نقش ماشین های سنگین در آلودگی هوا تهران بسیار زیاد است برای مثال ما آمارهایی داریم که نشان می دهد زمان تردد خودروهای سنگین در شهر آلودگی هوا به شکل معناداری افزایش می یابد.

شهدار تهران گفت: علت کاهش آلودگی هوادر تهران موهبت الهی باران بوده است اما در برابر امر معاینه فنی ایستاده‌ایم و  با جدیت آن را پیگیری می‌کنیم که همین امر در کاهش آلودگی تقش مهمی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز