خبرگزاری کار ایران

با توجه به روز شمار هفته سلامت " سلامت در حوادث و بحران ها" اعلام شد؛

تشریح دلایل پیشگیری از وقوع بیماری های واگیر در مناطق درگیر سیلاب

asdasd
کد خبر : ۷۵۳۹۰۲

مشاور معاون بهداشت وزارت بهداشت در مدیریت کاهش خطر و بلایا به مناسبت هفته سلامت و یکی از شعارهای روز شمار این هفته که " سلامت در حوادث و بحران ها" نامگذاری شده است، دلایل پیشگیری از وقوع بیماری های واگیر در مناطق درگیر سیلاب را تشریح کرد .

به گزارش  ایلنا به نقل از وبدا، محمداسماعیل مطلق مشاور معاون بهداشت گفت: به دلیل حجم وسیع آب در استان خوزستان، بیش از ۲۶۱ روستا و ۶ شهر تحت تاثیر سیل قرار گرفته اند ولی خوشبختانه بیماری‌های واگیر شیوع پیدا نکرده است.

وی افزود: در این خصوص اقدامات بسیاری برای پیشگیری از بروز بیماری ها انجام شده است که از آن جمله می توان به وجود سامانه هشدار اولیه حضور به موقع تیم‌های نظام سلامت، هماهنگی مطلوب حوزه‌های مختلف نظام سلامت، گزارش‌دهی به موقع دانشگاه‌ها برای پیش بینی مداخلات لازم، حضور مدیران ارشد در صحنه که علاوه بر نظرات ارشادی موجب تقویت روحیه همکاران می شود، اشاره کرد.

وی در پایان گفت: بیماری‌های اسهالی و در صدر آنها التور، بومی خوزستان است، لذا همیشه قبل از فصل گرما مرکز بهداشت خوزستان خود را مهیای برخورد کرده و سیستم مراقبتی خود را برای پیشگیری از بروز بیماری ها در تمام مناطق استان گسترش داده و با اعمال نظارت های دقیق و مستمر از بروز بیماری پیشگیری می کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز