خبرگزاری کار ایران

حریرچی:

از هر ۴ دانش‌آموز یک نفر به چربی خون بالا مبتلاست

asdasd
کد خبر : ۷۵۳۶۷۲

قائم مقام وزارت بهداشت گفت: از هر ۴ دانش آموز یک نفر مبتلا به چربی خون بالا است و از هر ده دانش آموز نیز ۸ نفر کمتر از نیم ساعت فعالیت فیزیکی مناسب دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ایرج حریرچی، قائم مقام وزارت بهداشت در همایش ملی سفیران سلامت  در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر دو میلیون سفیر سلامت دانش آموز  در کشور داریم که فعالیت های خوبی را انجام می دهند.

 در دوره نوجوانی بسیاری از رفتارهای دانش آموزان و نوجوانان شکل می‌گیرد و مصرف الکل، مواد مخدر و رفتارهای پرخطر در دوره نوجوانی شروع و در جوانی ادامه پیدا می کند.

وی در ادامه اظهار کرد: در دوران نوجوانی اثرات فردی، اجتماعی و اقتصادی اثرگذار است و امروزه از هر ده نوجوان دانش آموز یک نفر چاق، دو نفر اضافه وزن و دو نوجوان دچار چاقی شکمی است و  از هر ۴ دانش آموز یک نفر مبتلا به چربی خون بالا  است و از هر ده دانش آموز نیز ۸ نفر کمتر از نیم ساعت فعالیت فیزیکی مناسب دارند و این در حالی است که نوجوانان در این سن باید فعالیت فیزیکی خوبی را داشته باشند.

حریرچی گفت: سفیران سلامت آموزشهای خوبی را به دیگر دانش آموزان و خانواده های خود می دهند.همچنین وجود آنها باعث شده تا در آینده جوانان و آینده سازان کشورمان سالم تر باشند و جمعیت فعلی به سمت رفتارهای  کم‌خطر  برود.

وی در ادامه گفت: حدود 2 میلیون سفیر دانش آموزی داریم که به ازای هر 10نفر 1 سفیر سلامت داریم که نقش کلیدی در سلامت خود و خانواده دارند.

او افزود:۲۵ درصد از دانش اموزان دچار چاقی یا اضافه وزن بوده و ۲۵ درصد از کودکان و دانش آموزان مسواک نمی زند و یک چهارم دانش آموزان میان وعده  ناسالم مصرف می کنند.

حریر چی بیان کرد: در حدود ۸۰ درصد از مرگ و میرها به دلیل بیماری های غیر واگیر است و ۳۲ درصد از والدین نیازمند مداخلات روانشناسی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز