خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

وجود مشکل در تامین مواد مصرفی دندانپزشکی در مناطق سیل‌زده

asdasd
کد خبر : ۷۵۳۳۵۱

رئیس اداره بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت گفت: کمبود تجهیزات در مناطق سیل‌زده نداریم، اما مواد مصرفی بنابر شرایط اقتصادی گران شده و تهیه آن مشکل است، اما درحال تأمین آن هستیم.

حمید صمدزاده (رئیس اداره بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص خدمات و اقدامات انجام شده برای مناطق سیل زده گفت: تاکنون ۱۰ هزار خدمت بهداشت دهان و دندان از جمله معاینات، آموزش بهداشت، کشیدن و پرکردن دندان، عصب کشی و جرم‌گیری در استان‌های گلستان، مازندران، خوزستان و لرستان، سیستان و بلوچستان (زابل و ایرانشهر) انجام شده است.

وی اظهار کرد: تعدادی آمبولانس دندانپزشکی به صورت سیار در مناطق داریم که یک مطب کامل در آنها وجود دارد.همچنین ٨ دستگاه موبایل کلینیک مشغول فعالیت استد و تعدادی یونیت سیار که به صورت چمدانی و قابل حمل هستند، نیز در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت گفت: مراکزی که دچار آسیب شدند به سرعت بازسازی شده و مشغول ارائه خدمات هستند. همچنین آمبولانس‌ها در مناطق و کمپ‌هایی که مردم حضور دارند در استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان مستقر و به ارائه خدمات می‌پردازند. پک‌های بهداشت دهان و دندان شامل خمیردندان و مسواک میان مردم در مناطق سیل‌زده توزیع شده است.

وی با بیان اینکه استقبال مردم از خدمات دندانپزشکی در مناطق سیل‌زده زیاد است، تصریح کرد: زمانی که آمبولانس‌ها و یونیت‌های سیار فعال می‌شوند مراجعه کنندگانی زیادی دارند، حتی برخی از افرادی که سیل‌زده نیستند از مناطق اطراف هم به مراکز ما مراجعه و خدمات دریافت می‌کنند، چرا که نمی‌توانیم در آن شرایط، ارائه خدمات را تفکیک کنیم، از همین رو حجم مراجعان بسیار زیاد است و در تصاویر منتشر شده مشهود است، افرادی بسیار در صف انتظار برای دریافت خدمات هستند.

او با اشاره به هزینه‌های گران  مواد مصرفی دندانپزشکی گران است، اظهار کرد: هزینه‌های مواد مصرفی را دانشگاه‌های علوم پزشکی مناطق سیل‌زده و معاونت بهداشتی وزارت بهداشت پرداخت می‌کنند. تاکنون بیش از یک میلیارد ریال مواد مصرفی استفاده شده است و بیش از یک میلیارد تومان خدمات به صورت رایگان ارائه شده است.

وی همچنین افزود: کمبود تجهیزات برای مناطق سیل‌زده نداریم، اما مواد مصرفی بنابر شرایط اقتصادی گران شده و تهیه آن مشکل است، اما در حال تأمین آن هستیم، زیرا بنابر گفته معاون بهداشت وزارت بهداشت باید خدمات تداوم داشته باشد تا مردم از کمپ‌ها خارج و به اسکان دائمی خود بروند.

صمدزاده گفت: تا زمانی که کمپ‌ها برپاست، در مناطق حضور داریم و خدمات ارائه می‌دهیم. در گلستان تقریبا۸۰ درصد کمپ‌ها جمع‌آوری شده و مردم بازگشته‌اند، اما در استان خوزستان جمعیت درحال افزایش است و زمان ارائه خدمات بستگی به شرایط دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز