خبرگزاری کار ایران

ایجاد امنیت در جامعه با مشارکت پلیس و مردم امکان پذیر است/سردار کریمی جانشین معاونت اجتماعی ناجا شد

asdasd
کد خبر : ۷۵۳۲۴۸

جانشین فرمانده ناجا گفت: باید نمادهای هوشیاری پلیس به جامعه عرضه شود؛ بنابراین معاونت اجتماعی ناجا باید در وهله اول تصویرگر پلیس به جامعه باشد.

به گزارش ایلنا، سردار "ایوب سلیمانی" در مراسم تودیع و تکریم حجت الاسلام "عسگر نجفی"؛ جانشین معاون اجتماعی ناجا ضمن عرض تبریک به مناسبت اعیاد نیمه شعبان و با یادی از شهدای اسلام، شهدای 8 سال دفاع مقدس، مدافعان حرم و ...، گفت: امیدواریم، سال 98 سالی پر از موفقیت روزافزون، اقتدار و سرافرازی نیروی انتظامی و عزت و پایداری نظام مقدس جمهوری اسلام ایران همراه با حقارت و ذلت دشمنان اسلام باشد.

وی با اشاره به اهمیت مجموعه معاونت اجتماعی ناجا، عنوان کرد: فلسفه وجودی نیروی انتظامی تأمین نظم، انضباط ، امنیت و آرامش برای آحاد جامعه در کشور و پاسداری از ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی است؛ امنیت زیرساخت، پایه، ستون و رکن اصلی هر حرکت، پیشرفت و بالندگی در تمامی زمینه ها در جوامع بشری به شمار می آید.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که فرموده اند" اگر امنیت نباشد شیرین ترین اتفاقات در کام انسان تلخ می شود"، گفت: نظم و انضباط اجتماعی و نیز تامین امنیت در تمامی ابعاد؛ ستون اصلی ماموریت های ناجا به شمار می آید، این دو در کنار یکدیگر با یک برآیند کلی آرامش را برای جامعه به دنبال دارد.

این مقام عالی انتظامی تصریح کرد: با مراجعه به آموزه های دینی و آیات قرآنی، در می یابیم، بشر به دنبال آرامش و یا راه حلی برای چگونه رسیدن به آرامش است؛ احساس حضور خدا در زندگی به انسان آرامش می دهد اگر بدانیم که خداوند بر تمامی امور ما آگاه و قادر به حل تمام مشکلات است نیز به آرامش می رسیم.

سردار سلیمانی عنوان کرد: برای اینکه یک سازمان، مجموعه یا فرد بتواند از عهده کاری به خوبی برآیند باید علاوه بر آمادگی، سنخیت خود را نیز با آن کار تعریف کند؛ ظرفیت های لازم برای اینکه آن نقش را بتواند به خوبی ایفا کند، شرط اول است.

جانشین فرمانده ناجا تأکید کرد: اگر می گوییم امنیت جامعه بر عهده ما است اما قدرت لازم را در مقابل مسئولیت ها نداشته باشیم پس چگونه می توانیم ادعای برقراری امنیت کنیم؛ بنابراین اولین گام برای اینکه محیط بتواند به سازمان اعتماد کند این است که بدانیم چه می خواهیم و چه کاری می توانیم انجام دهیم و آیا این ظرفیت در سازمان نهادینه شده است.

این مقام عالی انتظامی همچنین به فرمایشاتی از مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اشاره کرد و گفت: ایشان فرموده اند" پلیس تراز انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی می خواهیم که شما به این تراز نزدیک و در آینده به آن می رسید که این شرط لازم است"؛ جامعه باید بپذیرد و ما نیز خود را باور کنیم که آماده و مهیا هستیم و اهلیت و کفایت لازم برای تحقق عینی بخشیدن به رسالت خود را داریم، تنها مانور، ادعا و تمرینات کافی، کفایت و اهلیت ما را نشان نمی دهد، بنابراین باید در عمل به خوبی از عهده امور برآییم.

سردار سلیمانی با بیان اینکه با همکاری دو طرفه می توان اعتماد به ناجا را بیشتر و آرامش در جامعه را دو چندان افزایش داد، خاطر نشان کرد: این امر سبب می شود افرادی که قصد برهم زدن امنیت و آرامش را دارند از کار خود منصرف شوند.

این مقام عالی انتظامی با بیان اینکه هر قضاوتی که در ذهن ایجاد می شود در عمل نیز تأیید آن گرفته می شود؛ گفت: قبل از اینکه امنیت به فعلیت برسد باید فضاسازی صورت بگیرد؛ بایستی آرامش را در ذهن ها ایجاد و در عمل ثابت شود و از سوی دیگر این دو نباید با هم در تعارض باشد.

وی  با بیان اینکه معاونت اجتماعی ناجا رسالت سنگین و مهمی برعهده دارد، عنوان کرد: باید تصویرسازی درستی از نیروی انتظامی به جامعه عرضه و به زبان های مختلف به تصویر کشیده شود ضمن اینکه اعتماد جامعه به پلیس نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است زیرا آنها باید بدانند که نیروی انتظامی با مخالفان نظم و امنیت خط و نشان می کشد و با آنها قاطعانه برخورد می کند

سردار سلیمانی گفت: ما با آمادگی کامل در میدان حضور داریم و با مخالفان مقابله می کنیم اما قبل از مقابله، پیش بینی و سپس پیشگیری می کنیم برهمین اساس بایستی بر همه امور اشرافیت اطلاعاتی داشته باشیم.

جانشین فرمانده ناجا به اتفاق سال گذشته در 31 شهریورماه که توسط دشمن اتفاق افتاد ، اشاره کرد و ادامه داد: دشمن تصور می کرد، اسطوره نفوذ ناپذیری مرزهای امنیتی ایران را شکسته است و ثابت کرده که می تواند در مراسم نظامی به ما ضربه بزند اما جمهوری اسلامی ایران سریعا عملیات مقابله به مثل انجام داد و به آنها فهماند که به موقع به دشمن صدمه خواهد زد و این یعنی بازدارندگی.

سردار سلیمانی تصریح کرد: نیروی انتظامی به دشمن ثابت کرد که در همه جا حضور هوشیارانه دارد و قاطعانه با آنها برخورد می کند و آنها را به محکمه عدل می رساند.

وی همچنین به نقش کلیدی یگان ویژه در دی ماه سال 96 اشاره و بیان کرد: با وجود اینکه نیروهای سپاه هم حضور داشتند اما یگان ویژه با حضور مقتدرانه خود توانست امور را به سرانجام برساند؛ در کنار اقتدار پلیس باید مهربانی ماموران پلیس را به جامعه عرضه کنیم، گاهی اوقات تصویرسازی از هزاران پیام موثرتر است.

سردار سلیمانی با تأکید بر اینکه باید نمادهای هوشیاری پلیس را به جامعه عرضه کنیم، عنوان کرد: معاونت اجتماعی ناجا در مرحله اول تصویرگر پلیس به جامعه است به دنبال آن باید بازخورد جامعه را هم به پلیس منعکس کرد؛ نبض جامعه باید در دستان معاونت اجتماعی ناجا باشد.

این مقام عالی انتظامی با تأکید بر اینکه نقش معاونت اجتماعی  بسیار کلیدی، مهم و بی بدیل است، عنوان کرد: در این راستا بخش مهم رسانه ها هستند، مردم به صورت شبانه روزی در فضای رسانه زندگی می کنند بنابراین باید به گونه ای پیش برویم که ناجا به دور از ریا در رسانه ها دیده شود.

وی خاطر نشان کرد: رسالت ما این است که ارزش ها را نشان دهیم ضمن اینکه اراده ها را نیز به طرف مقابل ارائه و در ذهن، شکست را به دشمن تحمیل کنیم.

سردار سلیمانی با تأکید بر اینکه کار رسانه ای و ارتباط با آن از جایگاه ویژه ای برخودار است، ادامه داد: هیچ کاری بدون داشتن طرح، نقشه مدون، برنامه ریزی دقیق، ممارست و پایداری ماندگار نمی شود؛ رسانه زبان گویا و اثرگذار دارد چرا که اقتدار و مهربانی، هوشیاری و صلابت ، عدل و انصاف و قانون مداری را می توان در رسانه ها منعکس کرد.

وی تأکید کرد: پلیس سالم، امانت دار، صادق ، دلسوز، فروتن ، باشهامت، مومن، با تقوا و ... است؛ در کنار این موارد فرد پلیس نیز خطرپذیر است که این جلوه ها بایستی در رسانه ها به زبان هنر و مستندات نشان داده شود.

این مقام عالی انتظامی تأکید کرد: پلیس باید افکار عمومی را تحت الشعاع قرار دهد، نماد اینکه پلیس خدمتگزار مردم است در مشاوره و مددکاری ها خود را نشان دهد؛ پلیس در امر مشارکت پیشگام است بنابراین بدون جلب مشارکت مردم نمی تواند کاری از پیش ببرد؛ جوهره جلب مشارکت مردمی در حوزه معاونت اجتماعی باید شکل بگیرد.

وی ادامه داد: معاونت اجتماعی ناجا باید تحلیل و برآورد از جامعه داشته باشد قاعدتا بانک اطلاعاتی این معاونت نیز بزرگترین ظرفیت نیروی انتظامی به شمار می آید.  

این مقام عالی انتظامی به اهمیت تفکر راهبردی اشاره و بیان کرد: در تفکر راهبردی از دست دادن هیچ فرصتی قابل قبول نیست چرا که لازمه کار پیاده سازی، تفکر راهبردی و یکپارچه سازی سازمانی است که به دنبال آن باید تقسیم کار نیز صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه یکپارچه سازی سازمانی جزء ارکان اصلی و تفکر راهبردی است، گفت: در ارتباط با پدیده های اجتماعی همه باید نقش موثر داشته باشند  تا هیچ اختلافی بین افراد صورت نگیرد، بنابراین یکپارچه سازی در داخل نیازمند وحدت رویه است.

سردار سلیمانی با تأکید بر اینکه یکی از مهم ترین نیازها در رابطه با معاونت اجتماعی، یکپارچه سازی است، خاطر نشان کرد: این مجموعه نیازمند فعال سازی یک مرکز فوریتی است چرا که معاونت اجتماعی باید به  اطلس آسیب های اجتماعی آگاه باشد ضمن اینکه از ایجاد هر گونه موازی کاری در امور نیز جلوگیری کند.

این مقام عالی انتظامی به 22 ویژگی پلیس تراز انقلاب اسلامی که مورد تأکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) است ، اشاره کرد و گفت: علاوه بر این 22 ویژگی، آن چیزی که امسال بیش از همه مورد نیاز است، جلوه گر سازی وجهه اقتدار نیروی انتظامی است که در کنار آن عطوفت، مهربانی، عدل و انصاف نیز قرار دارد این امر را می توان به زبان هنر رسانه و در رسانه های دیداری و شنیداری منعکس کرد.

وی با بیان اینکه علاوه بر دشواری کار معاونت اجتماعی، مهم و فوری بودن امور و نیز شبکه سازی داخلی و بیرونی نیز از اهمیت دو چندانی برخوردار است، گفت: چابکی و آمادگی بزرگترین جلوه است؛ تقویت بنیان و زیرساخت معاونت اجتماعی جزء اولویت های ناجا به شمار می آید .

این مقام عالی انتظامی به آئین تکریم و معارفه جانشین معاونت اجتماعی ناجا اشاره و بیان کرد: حجت الاسلام "عسگر نجفی" فردی فهیم، دقیق و دارای دانش لازم و با انگیزه است. از سویی سردار "ابراهیم کریمی" نیز  از تجربه مطلوب، دانش ، توانمندی فکری و عملی خوبی برخوردار است و قطعا کمک موثری می تواند به مجموعه معاونت بکند.

سردار سلیمانی به مقام اهمیت عبودیت در نزد خداوند اشاره کرد و گفت: پذیرش رسیدن به مقام عبودیت الهی بدون تمرین در دنیا مفهوم ندارد.

جانشین فرمانده ناجا ضمن تقدیر و تشکر از حجت الاسلام "عسگر نجفی" به دلیل تمامی زحمات و همکاری که طی سال های گذشته با معاونت اجتماعی ناجا داشته اند، گفت: حضور سردار "کریمی" را در این مجموعه به فال نیک می گیریم؛ حجت الاسلام "عسگر نجفی" و سردار"ابراهیم کریمی" از افراد توانمندی هستند و میزان هماهنگی آنها با مافوق خود ستودنی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز