خبرگزاری کار ایران

تشریح اقدامات سازمان امداد و نجات در یک ماهه گذشته/ادامه امدادرسانی در ۱۰ استان کشور

asdasd
کد خبر : ۷۵۲۹۷۹

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر اقدامات این سازمان را از ۲۵اسفند ۹۷ تا ۳۰فروردین ۹۸تشریح کرد.

مرتضی سلیمی رییس سازمان امداد و نجات در گفتگو با خبرنگار ایلنا درباره جزییات عملیات سیل و آبگرفتگی و  برف و کولاک از تاریخ ۲۵ اسفند ۹۷ لغایت ۳۰ فروردین ۹۸ گفت: در ۳۱ استان کشور بیش از ۳۴۰۰ شهر، روستا و محورهای کوهستانی به ۶۰۲ هزار نفر از هموطنان امدادرسانی شده و بیش از ۲۹۰هزار نفر اسکان اضطراری داده و ۸۳۴۵ نفر توسط نیروهای امدادی و بالگرد به مناطق امن انتقال یافتند.

وی تصریح کرد: در این روزها ۴۸۰۹ دستگاه خودرو از برف رهاسازی و بیش از ۵۷۰۷ مورد تخلیه آب از منازل انجام شد و بیش از ۲۱ هزار نیروی عملیاتی در قالب ۵۱۶۵ تیم امدادی در حال فعالیت هستند.

رییس سازمان امداد و نجات خاطرنشان کرد: باتوجه به محاصره برخی از روستاها توسط آب و تخریب راه‌های ارتباطی، یکی از نکات برجسته عملیات روزهای گذشته، استفاده از توان امدادهوایی جمعیت هلال‌احمر بوده که در این مدت نسبت به انتقال بیش از ۷۸۵ هزار کیلوگرم اقلام غذایی و زیستی طی ۹۱۵ ساعت پرواز بالگردهای جمعیت و انتقال ۲۸۰۲ از امدادگران و نجاتگران اقدام کرده‌اند.

وی ادامه داد: امدادرسانی در ایلام، گلستان، خوزستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و لرستان ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز