خبرگزاری کار ایران

سعید نمکی:

داده‌ها و اطلاعات علوم آزمایشگاهی در حوزه سلامت جایگزینی ندارد

کد خبر : ۷۵۲۹۴۶

وزیر بهداشت در پیامی تاکید کرد: داده‌ها و اطلاعات علوم آزمایشگاهی در حوزه سلامت جایگزینی ندارد.

به گزارش ایلنا، سعید نمکی در این پیام به مناسبت روز علوم آزمایشگاهی نوشت: سی‌ام فروردین ماه، زاد روز حکیم جرجانی فرصتی ارزشمند برای تجدید قدردانی از زحمات و خدمات جامعه بزرگ آزمایشگاهیان کشور است، چه آنهایی که در میدان ارائه خدمات بالینی حاضرند و چه عزیزانی که عرصه آموزش و پژوهش در علوم پایه پزشکی و آزمایشگاهی را انتخاب کرده اند.

وی ادامه داد: در جهان امروز، داده‌ها و اطلاعات علوم آزمایشگاهی در حوزه سلامت، جایگزینی ندارد و هرگونه اعتلای علوم پزشکی و سلامت، مستلزم پیوستگی و هم افزایی علوم پایه و بالینی است. در این راستا لازم است به زحمات و دشواری های کارشناسان و متخصصین علوم آزمایشگاهی برای تولید و دسترسی به داده‌های سلامت، رعایت استانداردهای استخراج و تولید و از همه مهمتر، ریسک و تهدیدات احتمالی شغلی اشاره کرد.

نمکی در این پیام ضمن گرامی داشت این مناسبت، روز علوم آزمایشگاهی را به اساتید، کارشناسان و دانشجویان علوم آزمایشگاهی در سراسر کشور تبریک گفت و تلاش های آنها را ارج نهاد و ابراز امیدواری کرد که این روز، آغازی برای بهبود همه جانبه علوم آزمایشگاهی و توفیق خدمت روزافزون برای این گروه از همکاران باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز