خبرگزاری کار ایران

ادامه فعالیت سامانه بارشی تا روز سه‌شنبه/ کاهش قابل ملاحظه دما در نواحی شمالی کشور

asdasd
کد خبر : ۷۵۲۹۲۱

سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای از عبور متناوب سامانه‌های بارشی طی امروز (جمعه) تا سه شنبه هفته آینده خبر داد و اعلام کرد: این سامانه بارشی در ارتفاعات و نواحی سردسیر کوهستانی غرب و شمال غرب، نواحی کوهستانی البرز همراه با بارش برف و وزش باد و کاهش قابل ملاحظه دما بین ۵ تا ۷ درجه سلسیوس است.

به گزارش ایلنا، سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای از عبور متناوب سامانه‌های بارشی طی امروز جمعه تا شنبه و از بعد از ظهر یکشنبه تا سه شنبه هفته آینده خبرداد و اعلام کرد: این سامانه بارشی با بارش باران و در برخی نقاط  رگبار باران همراه است همچنین در نواحی سردسیر و کوهستانی غرب و شمال غرب  بخصوص جاده های کوهستانی البرز بارش برف ، وزش باد و در نیمه شمالی کشور،  کاهش قابل ملاحظه دما بین ۵ تا ۷ درجه سلسیوس پیش بینی می‌شود.

در ادامه این اطلاعیه وضع هوا به شرح زیر پیش بینی می‌شود:

از بعدازظهر جمعه تا ظهر شنبه مورخ ۹۸/۰۱/۳۱:   بارش باران و برف  در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات جنوبی گیلان،  بعد ازظهر شنبه  رگبار باران گاهی با وزش باد شدید در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی ( بارش تجمعی بین ۱۰ تا ۲۵ میلیمتر برآورد می شود).

از اوایل شب یکشنبه و  طی روز دوشنبه ۹۸/۰۲/۰۲: بارش باران و برف و  وزش باد  در نیمه جنوبی آذربایجان غربی،  کردستان، آذربایجان شرقی، اردبیل،  زنجان، دامنه های البرز درشمال  استانهای قزوین، البرز و تهران،  و بارش باران در استانهای گیلان و مازندران  (بیشترین مقدار بارش تجمعی مورد انتظار در جنوب آذربایجان غربی و شمالغرب کردستان بین ۳۰ تا ۶۰ میلیمتر و در سواحل گیلان و ارتفاعات البرز بین ۲۰ تا ۴۰ میلیمتر).  از روز دوشنبه بتدریج با تشدید جریانهای شمالی، بارش باران در سواحل و بارش برف در ارتفاعات شمالی البرز تشدید می شود.

طی یکشنبه شب تا صبح سه شنبه به سبب بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی، شمال غرب و دامنه های البرزغربی، لغزندگی،  کاهش شدید دید به سبب مه  در جاده های کوهستانی البرز و شمالغرب پیش بینی می شود که  سبب ترافیک و اختلال، در  تردد جاده ای می شود.

از  یکشنبه  تا پنجشنبه موج کاهش نسبی دما  بین ۵ تا ۷ درجه سلسیوس از شمالغرب تا شمالشرق کشور پیش بینی میشود که  کاهش دما در استانهای شمالغرب، تهران،  استانهای مرکزی کشور  و سواحل دریای خزر طی صبح دوشنبه تا سه شنبه و  در شمالشرق و شرق صبح سه شنبه تا پنجشنبه  خواهد بود.  

با توجه به انتظار بارش برف و تشدید آن  در روز دوشنبه در شمالغرب، غرب  و جاده های کوهستانی البرز و  شرایط جوی مخاطره آمیزشامل مه غلیظ و احتمال کولاک برف، به هموطنان عزیز توصیه میشود ضمن پرهیز از سفرهای غیر ضروری به مناطق شمالی و شمالغرب کشور، با آگاهی از وضع هوای مسیر و  رعایت نکات ایمنی،  ریسک مخاطرات احتمالی را کاهش دهند. همچنین  بارشهای بهاری گاهی با تشدید بارش و همراه با  رگبار باران است و بر این اساس در این مدت احتمال آبگرفتگی معابر عمومی بخصوص روز دوشنبه در مسیرهای ساحلی دریای خزر  پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز