خبرگزاری کار ایران

نجات جان ۵۰ نفر از ساکنان یک ساختمان در حال حریق

asdasd
کد خبر : ۷۵۲۹۰۵

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی از نجات ۵۰ نفر از ساکنان یک ساختمان مسکونی در حال حریق خبر داد.

جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره جزییات این حادثه گفت: در ساعت ۱۱:۱۳ ظهر امروز آتش‌سوزی در یک مجتمع مسکونی در بلوار شهید اردستانی شهرک آتی‌شهر به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی اطلاع داده می‌شود.

وی با بیان اینکه سه ایستگاه به همراه خودروهای پشتیبانی به محل حادثه اعزم شد، ادامه داد: محل حادثه یک مجتمع مسکونی ۸ طبقه ۶۴ واحدی بود که در طبقه منهای دو در یک انباری ۱۴ متری تعدادی لاستیک قرار داشت که دچار حریق شده بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی با بیان اینکه درب این انباری قفل بود، تصریح کرد: آتش‌نشانان زمانی که به محل حادثه رسیدند علیرغم اینکه خودروهایی در این محل پارک شده و انباری‌هایی در این محل نیز وجود داشت قفل در انبار را شکسته و با حجم زیادی از آتش مواجه شدند.

ملکی با بیان اینکه دود بسیار غلیظی از طریق راه‌پله‌ها به طبقات بالایی سرایت کرده بود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با حضور سریع آتش‌نشانان از سرایت آتش به خودروها و انباری‌ها جلوگیری شد. آتش‌نشانان بلافاصله عملیات را آغاز کرده و از شعله‌وری خودروها جلوگیری کردند.

وی ادامه داد: آتش‌نشانان همزمان با خاموش کردن آتش با طبقات بالایی رفته و حدود ۴۰ تا ۵۰ نفر از افرادی را که در شرایط ناایمن قرار گرفته بودند با کمک دستگاه‌‌های تنفسی از ساختمان خارج کردند خوشبختانه مورد مصدومیت و تلفات جانی در این حادثه نداشتیم.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی خاطرنشان کرد: نیروها در حال حاضر در حال لکه‌گیری و تخلیه دود و ایمن‌سازی کامل ساختمان هستند.

ملکی در توصیه‌هایی تاکید کرد: ساختمان‌‌های تجمعی باید مجهز به سیستم‌های اعلام اطفاء آماده به کار باشد در مواردی مشاهده می‌شود که سیستم‌های اعلام اطفاء وجود دارد اما از آنجا که در تعمیر و نگهداری آن دقت نشده و یا به صورت عمدی خاموش شده است با خطراتی این چنینی مواجه می‌شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز