خبرگزاری کار ایران

فتاح خبر داد:

کمک ۱۲۰ میلیارد تومانی مردم به کمیته امداد/اختصاص وام قرض‌الحسنه به مددجویان کمیته امداد

asdasd
کد خبر : ۷۵۲۸۸۳

رییس کمیته امداد از اختصاص وام قرض‌الحسنه به مددجویان کمیته امداد در مناطق سیل‌زده خبر داد و گفت: مردم تا روز گذشته نزدیک به ۱۲۰ میلیارد تومان برای کمک به مناطق سیل‌زده به کمیته امداد کمک‌ کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پرویز فتاح، رییس کمیته امداد در پیش‌خطبه نماز جمعه این هفته تهران گفت: در سال ۹۷ به لطف خدا کمک دولت و مجلس و همه مردم به همه تعهدات‌مان عمل کردیم. مردم در سال ۹۷ با همه سختی‌ها ۳۵ درصد بیشتر از سال ۹۶ به کمیته امداد کمک کردند.

وی با اشاره به وقوع سیل در ابتدای سال ۹۸ ادامه داد: از ابتدای وقوع سیل همه کارکنان در کمیته امداد امام خمینی در آماده باش کامل بودند و مرخصی‌ها لغو شد و همه شبانه‌روز در خدمت مردم آسیب دیده بودیم و سعی کردیم به وظایف مان عمل کنیم و از همه امدادگران که با کاری جهادی کار کردند تشکر می‌کنم.

رییس کمیته امداد امام خمینی خاطرنشان کرد: در ابتدا به شناسایی خسارت جامعه هدف پرداختیم همچنین بسته حمایتی و غذایی به همه خانوارهای جامعه هدف تحویل داده شده است. ۳۰ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد در مناطق آسیب دیده از سیل هستند که در سیل اخیر به  ۱۰ هزار واحد مسکونی آسیب جدی وارد شده است و باید دوباره احداث شوند همچنین ۲۰ هزار واحد مسکونی نیز دچار خسارت شده ‌اند که نیازمند تعمیرات اساسی و تامین لوازم خانگی هستند.

وی با بیان اینکه تمام خریدهایی که کمیته امداد درخصوص لوازم خانگی برای جامعه هدف انجام داده است از کالای ایرانی برای کمک به تولیدملی در کشور بوده است، گفت: مقرر شده ستاد اجرایی فرمان امام در استان‌های شمالی و لرستان ۳ هزار بسته لوازم خانگی و فرش توزیع کنند. همچنین از طریق بنیاد مستعضفان ۲ هزار تخته فرش ماشینی تحویل جامعه هدف شده است.

رییس کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه شاهد افزایش اعتماد عمومی هستیم، تصریح کرد: کار اصلی ما بعد از این است و باید هر چه سریعتر اقدامات لازم در خصوص احداث و ترمیم خانه‌ها انجام شود که در این زمینه نیز نیازمند کمک مردم هستیم و بر اساس برآوردهایی که صورت گرفته برای احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی به ۶۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه و برای بازسازی ۲۰ هزار خانه نیز به  ۲۰۰ هزار میلیارد تومان همچنین برای تعمیرات لوازم خانگی و جبران خسارات به ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه نیاز داریم که در مجموعه به هزار میلیارد کمک نیاز داریم.

فتاح با بیان اینکه توزیع بسته غذایی انجام شده در سه هفته ابتدایی انجام شده است، گفت: ما تخمین می‌زدیم که نزدیک به ۴۰ هزار خانوار آسیب دیده در این مناطق حضور داشته باشند که بعد متوجه شدیم ۳۰ هزار خانوار در این مناطق جامعه هدف ما هستند. مستمری و حقوق این خانوارها دو برابر شده و در حدود ۲۳ میلیارد تومان در این خصوص هزینه کردیم همچنین ۱۸ میلیارد تومان برای لوازم خانگی و ۶ میلیارد تومان کمک ضروری در اختیار جامعه هدف در این مناطق قرار دادیم.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب  طی 4 مرحله 4 میلیارد تومان کمک کردند. همچنین مجمع اقتصادی کشور نیز 10 میلیارد به کمیته امداد کمک کرده است که از این میزان 6 میلیارد تومان کمک غیر نقدی بوده است.

وی با بیان اینکه ۳۶ هزار سهمیه جدید به استان‌های آسیب دیده اختصاص داده شد، خاطرنشان کرد: از دولت و مجلس تقاضا کردیم تا بتوانیم  ۵۰۰ هزار خانوار جدید را در این مناطق تحت پوشش بگیریم همچنین ۱۰ هزار تخته پتو از یزد و ۲ هزار تخته فرش و  ۳ هزار دستگاه یخچال برای مردم آسیب دیده در این مناطق خریداری کردیم. خوشبختانه همه خانوارها تحت پوشش کمیته امداد در این مناطق بیمه حوادث هستند و غرامت بیمه را برای این خانوارها دریافت خواهیم کرد همچنین به استان‌های آسیب دیده نیز وام قرض‌الحسنه از صندوق امداد ولایت اختصاص دادیم این وام قرض الحسنه و با سود صفر درصد است و برای غیر مددجو هم پرداخت می‌شود.

فتاح با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در خصوص پرداخت همه خسارات ناشی از سیل به مردم آسیب دیده گفت: با افتخار می‌گویم به فضل الهی در این خصوص اقدام می‌کنیم و تمام لوازم خانگی را برای جامعه هدف تامین خواهیم کرد و همچنین تعمیرات تا سه ماه آینده از بیمه و کمک‌های مردمی انجام می‌شود و تمام 10 هزار واحد تا پایان سال ساخته خواهد شد. جای نگرانی نیست جامعه هدف ما نگران نباشند و آرامش خاطر را به آنها توصیه می‌کنیم.

وی با اشاره به اقدامات کمیته امداد در زلزله کرمانشاه گفت: ما به همه تعهداتمان در زلزله کرمانشاه عمل کردیم و 5 هزار و 400 واحد افتتاح کردیم و تعهدی در این خصوص باقی نمانده است و الان هم قول می‌دهیم تا پایان همه تعهدات در خدمت مردم سیل‌زده خواهیم بود.

رییس کمیته امداد با انتقاد از دولت در خصوص عدم تخصیص به موقع وام به مردم آسیب دیده از سیل گفت: وام بلاعوض دولت سریع باید انجام شود با بررسی که در همه استان‌ها انجام دادیم تاکنون یک نفر هم وام بلاغوض را دریافت نکرده‌است. مردم آسیب دیده‌اند و دلهره دارند دولت و نظام سریعتر به تعهداتشان عمل کنند.

فتاح با بیان اینکه اوضاع در خوزستان بسیار سختتر است گفت: با کمال تاسف باید بگویم می‌توانستیم جلوی حادثه را بگیریم. متاسفانه پیش‌بینی در مدیریت مخازن سدها اشکال داشته و نباید با این اتفاق مواجه می‌شدیم. در خوزستان نیازها متفاوت است مردم با توجه به شروع فصل گرما به لوازم سرمایشی، پنکه، پشه‌بند نیاز دارند همچنین دام هایشان علوفه می‌خواهند و همچنین باید خدمات روانشناسی و مشاوره صورت گیرد که این موضوع در دستور کار ما است و باید انجام شود از ظرفیت همه گروه‌های مردمی و جهادی در این خصوص استفاده می‌کنیم.

وی با تاکید براینکه 5 هزار طرح اشتغال ما آسیب دیده و باید این خسارت‌ها جبران شود گفت: برای همه وام‌ها مهلت داده شده و همچنین وام  خارج از نوبت تا سقف 50 میلیون تومان به صورت قرض الحسنه پرداخت می‌کنیم همچنین نگهداری دام‌ها بر ذمه ما است و از آنها نگهداری می‌کنیم.

رییس کمیته امداد خاطرنشان کرد: 6 هزار میلیارد تومان بودجه برای وام قرض الحسنه اشتغال داریم و بدون دغدغه همه خسارت‌ها جبران می‌شود. در این روزها معاندین در بیرون کشور وجاهلان در داخل با شایعه پراکنی نمک به زخم مردم می‌پاشند کمیته امداد نیز مورد هجمه قرار گرفته اما این هجمه‌ها راه به جایی نخواهند برد. این ملت سرافراز ایران مانند زمان جنگ نقش ایفا می‌کنند و در این صحنه‌ها جبهه‌های جنگ برای من تداعی شده و حزب‌الهی‌ها کار را دردست گرفته‌اند ما می‌توانیم از سیل صحنه افتخار آفرین خلق کنیم.

وی با اشاره به تحریم سپاه از سوی آمریکا گفت: سپاه عزیز بود اما با این اقدام عزیزتر شد و ما شاهد وحدت ملی و همبستگی بیشتر مردم در این زمینه بودیم آنها نیز می‌خواهند عقده‌شان را خالی کنند و اجازه ندادند کمک‌های مردمی از خارج به ما برسد و نه به امداد و نه هلال احمر حتی یک دلار یک و یا یک یورو پرداخت نکردند اتحادیه اروپا گفت می‌خواهد یک و نیم میلیارد یورو کمک کند اما این کمک‌ها نسیه بوده است و به ما نرسیده است و این از خاطره این ملت بیرون نخواهند رفت.

فتاح با اشاره به کمک‌رسانی به دیگر مردم نیز گفت: ما بغیر از مددجویان بقیه مردم را هم تا حد زیادی حمایت می‌کنیم مشکل اصلی ما مسکن است که با درایت به انجام خواهد رسید خسارت سیل از بی‌تدبیری ما است. متاسفانه عدم لای روبی رودخانه‌ها و عدم آبخیزداری و تعطیلی برخی سدها باعث وقوع سیل شده است و گرنه باران باعث نشاط زمین و جاری شدن رودخانه‌‌ها و سیراب شدن تالاب ‌ها شده است در حقیقت کارنامه منفی ما مسئولین در عرصه مدیریت است که باعث بروز سیل شد. اما بدانید که نظام اسلامی در همه صحنه‌ها بیمه شده است و وحدت ملی و همبستگی زیر چتر ولایت شکل گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز