خبرگزاری کار ایران

کشف ۱۹ قلم اشیاء تاریخی در استان های چهارمحال و بختیاری و مرکزی

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۹۲۳

فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از کشف و ضبط اشیاء تاریخی مربوط به دوره های مختلف تاریخی خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار "امیر رحمت‌اللهی" از کشف و ضبط ۱۹ قلم شی مربوط به دوره های مختلف تاریخی در دو استان چهارمحال و بختیاری و مرکزی خبر داد و اظهار داشت: کارکنان این یگان در ادامه رصد و پایش جرایم علیه مواریث تاریخی فرهنگی مطلع شدند که فردی به هویت معلوم در شهرکرد نسبت به خرید و فروش اشیای تاریخی اقدام می کند که با رعایت مقررات به منزل وی مراجعه و موفق به کشف ۸ قطعه شی تاریخی متعلق به دوره متأخر اسلامی به همراه ۲ قبضه تپانچه دست ساز شدند.

وی افزود: در اقدامی مشابه از سوی ماموران یگان حفاظت در استان مرکزی نیز با کسب خبری مبنی بر خرید و فروش اشیا تاریخی توسط فردی از شهروندان، در عملیاتی ضربتی موفق به کشف و ضبط ۱۱ قلم شی تاریخی مربوط به سده های چهارم و پنجم هجری قمری شدند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عنوان کرد: کارشناسان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بررسی اشیا مکشوفه، ضمن تایید اصالت آن ها قدمت اشیای فوق را مربوط به سده های چهارم و پنجم هجری قمری اعلام کردند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه همه هموطنان مسئولیت حراست از میراث فرهنگی را دارند، گفت: برای صیانت از تاریخ و میراث ملی، همیار حافظان میراث فرهنگی و پیشینه تمدنی ایران اسلامی در یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشیم و هرگونه اخبار مربوط به این حوزه را به شماره تماس ۰۹۶۶۲، اطلاع رسانی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز