خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر سلامت وزارت بهداشت در گفت‌وگو با ایلنا:

بروز مخاطرات تنفسی در مناطق سیل‌زده با خشک شدن گِل‌ها / خطر شیوع بیماری‌های عفونی و انگلی در پی گرم شدن هوا

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۷۴۲

مدیر کل دفتر سلامت وزارت بهداشت نسبت به بروز مخاطرات تنفسی در مناطق سیل‌زده با خشک شدن گِل‌ها هشدار داد.

حامد برکاتی (مدیر کل دفتر سلامت وزارت بهداشت) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص بیماری در مناطق سیل زده گفت: در مناطق سیل‌زده، هنوز در برخی از جاها در مرحله بحرانی و حاد هستیم. در استان گلستان اعتقاد من این است که از مرحله حاد عبور کرد‌ه‌ایم و به مرحله استقرار رسیده‌ایم. در برخی از مناطق خوزستان و لرستان نیز همین وضعیت موجود است.

وی با اشاره به اینکه در مرحله استقرار از مرحله حاد عبور می‌کنیم، گفت: در مرحله حاد جمعیت پرخطر شامل  مادران باردار، سالمندان و کودکان را بسیار مورد توجه داریم.

برکاتی همچنین افزود: آن چیزی که از این به بعد با گرم شدن هوا اهمیت دارد، بیماری‌های عفونی و انگلی است. به طور مشخص نگرانی ما بیماری‌های منتقله از طریق آب و غذا است. در استان لرستان با توجه به اینکه خاک‌ها به شکل گل انباشته شده خشک می‌شوند و با اندک بادی پراکنده می‌شوند؛ مخاطرات تنفسی ایجاد خواهد کرد.

مدیر کل دفتر سلامت وزارت بهداشت همچنین افزود: مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت بسته‌های حداقلی و توصیه‌هایی را در مورد پیشگیری از اسهال کودکان و دستورالعمل‌هایی را در این زمینه برای دانشگاه‌های درگیر این موضوع فرستاده است. 

برکاتی با بیان اینکه توصیه ما به مردم سیل‌زده این است که حتما از سلامت آب آشامیدنی مطمئن شوند، اظهار کرد: اگر مطمئن نیستند، حتما آب را بجوشانند و بعد استفاده کنند، اقدامی که می‌تواند 50 درصد از اختلالاتی که موجب نگرانی ما شده را پیشگیری می‌کند؛ شستن دست‌ها به طریق صحیح است، مادران مرتب دست‌های خود و کودکان را بشویند. همچنین سه گروه در معرض خطر که ایمنی پایین‌تری دارند مانند مادران باردار، کودکان و سالمندان باید به ایمنی مواد غذایی نیز توجه کنند.

وی همچنین افزود: مرکز سلامت محیط کار  وزارت بهداشت به طور روزانه و ساعت به ساعت PH آب، ذخیره میکروبی و کلر آب را در مناطق سیل‌زده به طور خاص، کنترل می‌کنند، اما ممکن است برخی از خانواده‌ها از آن آب کنترل شده استفاده نکنند. عواملی که بیشتر از حوزه بهداشت و مداخلات ما می‌تواند موثر باشد، رفتار و خودمراقبتی خود مردم است که با شستن دست و استفاده از  آب ایمن و نگهداری صحیح مواد غذایی پیشگیری خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز