خبرگزاری کار ایران

برنامه‌ریزی برای اشتغالزایی جوانان مناطق محروم

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۳۵۶

وزیر ورزش و‌جوانان گفت: دولت از پنج ساله گذشته با بهره‌گیری از همه ظرفیت های اقتصادی کشور برای رشد و توسعه کشور در جهت مقابله با تهدیدات اقتصادی داخلی و خارجی گام‌های موثری برداشته است.

به گزارش ایلنا، مسعود سلطانی‌فر در آیین رونمایی از طرح‌های اشتغالزایی وزارت ورزش و جوانان با تقدیر و تشکر از همه مهمانان و نمایندگان مجلس و مدیران عامل صندوق کارآفرینی امید و بانک رسالت در خصوص رویکرد وزارت ورزش و جوانان در حوزه جوانان گفت: با توجه به سیاست‌های کشور و اسناد بالادستی و نشست صمیمی ۵ سال قبل رهبر معظم انقلاب با مسئولان اجرایی کشور مجموعه سیاست های با محوریت مبانی اقتصاد مقاومتی تبیین شد که نسخه و نقشه راهی برای نظام و کشور بود.

وی تصریح کرد: خمیر مایه اقتصاد مقاومتی استفاده از همه ظرفیت ها اقتصادی کشور برای رشد و توسعه کشور در جهت مقابله با تهدیدات اقتصادی داخلی و خارجی است که در این راستا دولت با تمام قوا از پنج شش سال پیش فعالیت خود را برای تحقق این امر آغاز کرد و قدم های خوب و موثری برداشت.

 سلطانی فر افزود: همچنین نام گذاری های سال های اخیر توسط مقام معظم رهبری مبنی بر فعالیتهای اقتصادی بود و در سال ۹۸ نیز که سال رونق تولید نامگذاری شده است تکلیف را برای همه مشخص کرد.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به بیانیه مهم گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری در اواخر سال ۹۷ گفت: این بیانیه نقشه راه کشور برای دهه ی ۵ و ۶ انقلاب است که محوریت رویکردهای مقام معظم رهبری در این بیانیه جوانان هستند.

وزیر ورزش و جوانان گفت:ما هم بر ما هم بر اساس تکالیفی که داشتیم از سال گذشته از محل منابع بیست و هفت صدم درصد ارزش افزوده در جهت اشتغالزایی جوانان وارد عمل شدیم هر چند اعتقاد داشتیم نباید به صورت مستقیم وارد حوزه اشتغال شویم بلکه باید نهادها و ارگان ها با ساماندهی ما این امر را انجام دهند اما چون در قانون بودجه تکلیفی بر عهده ما گذاشته شده بود از طریق این محل و تسهیلات تلفیقی با موسسات مالی کشور در زمینه اشتغال و کارآفرینی جوانان وارد عمل شده و توانستیم قدم‌های خوبی برداریم.

وی با اشاره به رشد کمی سمنهای جوانان از ۱۰۰ سمن در سال ۹۲ تا امروز که از ۲۵۰۰ تشکل فراتر رفته است گفت: سمنها هم رشد کمی قابل توجهی داشتند و هم از لحاظ توانمندی و دوره های آموزشی توانستیم ظرفیت های جدیدی برای آنها ایجاد کنیم.

سلطانی فر با اشاره به اقدامات حوزه جوانان وزارت ورزش و جوانان در سال ۹۷ گفت: در سال ۹۷ توانستیم مجمع ملی سمن های جوانان که ۱۴ , ۱۵ سال بلاتکلیف مانده بود با تلاش های معاونت جوانان و همکاری سمن ها و با حضور معاون اول رییس جمهور را راه اندازی کنیم تا عالی ترین رکن سمن‌های جوانان را تشکیل دهیم.

وزیر ورزش و‌جوانان گفت :دولت از پنج ساله گذشته با بهره گیری از همه ظرفیت های اقتصادی کشور برای رشد و توسعه کشور در جهت مقابله با تهدیدات اقتصادی داخلی و خارجی گامهای موثری برداشته است. ر ادامه داد: در سال ۹۷ مباحث حقوقی و به رسمیت شناختن سمن ها را با جلسات فشرده با وزارت کشور حل و فصل کردیم و همچنین گسترش خانه های جوانان و دفاتر مشاوره ازدواج و خانواده در سراسر کشور سرعت گرفت و رشد چشمگیری داشت.

وی افزود: همچنین در حوزه اشتغال زایی و مباحث مهارت افزایی سربازان وظیفه نشست‌های خوبی با ستاد کل نیروهای مسلح داشتیم و تفاهم خوبی انجام شد تا شرایطی به وجود آوریم که سربازان بعد از خدمت بتوانند جذب بازار کار شوند.

 سلطانی فر افزود: اقدامات سال ۹۷ و ابعاد مختلف فعالیت های حوزه جوانان در سال ۹۸ نیز استمرار خواهد داشت.

وی با اشاره به سیل چندین استان کشور در آغاز سال جدید گفت: سمن های جوانان و هیئت های ورزشی ما از همان ابتدا کمک های خود را آغاز کردند و ما هم همه امکانات خود را برای کمک به هموطنان آسیب دیده بسیج کردیم.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: در حال حاضر ۱۱۰۰ سالن ورزشی ما در اختیار ستاد بحران کشور قرار دارد که ۷۰۰ سالن ورزشی آن استفاده شده است. بیش از ۱۰۰ سالن ورزشی در سیل های اخیر استانهای کشور آسیب دیدند و با همت سمن ها و هیئت های ورزشی کمک رسانی ها ادامه دارد.

وی ادامه داد: ۴۵ محموله اقلام جمع آوری شده مانند چادر پتو و لوازم بهداشتی به مناطق سیل زده ارسال شده و تمامی مدیران کل ورزش و جوانان کشور آمادگی کامل برای خدمات به مردم آسیب‌دیده دارند.

 سلطانی فر با اشاره به طرح های اشتغالزایی که امروز افتتاح شد گفت: هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی توسط صندوق کارآفرینی امید و بانک رسالت از کمک‌های اعتباری و فنی وزارت ورزش و جوانان ارائه شد که تلاش کردیم این وامها به طرح‌های کوچک و مناطق محروم تخصیص یابد و اشتغال جوانان این مناطق را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: ۴۰۰ میلیارد ریال بانک رسالت و ۹۰۰ میلیارد ریال صندوق کارآفرینی امید در حوزه طرح های جوانان تسهیلات به جوانان اختصاص داده‌اند که از این طریق دو هزار نفر مشغول به کار شدند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به هفته جوان تصریح کرد: بنا بر برنامه‌ریزی‌های هر ساله در هفته جوان برنامه های ویژه و مختلفی با رویکردهای توانمندسازی سمن‌های جوانان و همچنین کارآفرینی و ابعاد مختلف دیگر در کشور انجام می شد که با توجه به وقوع سیل در استان های کشور برنامه‌های عادی هفته جوان را کنسل و همه برنامه‌های این هفته را با رویکرد کمک به مناطق سیل‌زده برگزار خواهیم کرد.

او‌ افزود: سمن‌های ما هم در جهت جمع آوری کمک ها و حضور افراد, اعزام نیروی متخصص و مقابله با سیل و بازسازی فعال هستند. و خود بنده و معاونین وزارتخانه در ۲۰ روز گذشته در استان‌های سیل‌زده برای بررسی شرایط و استعلام نیازها حضور پیدا کردیم.

سلطانی‌فر گفت: در همه دنیا ایجاد و گسترش تشکل‌های مردمی به منظور مشارکت مردم در فرایند توسعه کشور انجام می‌شود و ما هم باید همین رویکرد را داشته باشیم به طوری که تشکل‌های جوانان پل ارتباطی مردم و حاکمیت باشند. مردم و از طریق تشکل ها باید خواسته ها نیازها و پیشنهادهای خود را به گوش مسئولان برسانند.

وی افزود: لازم است بگویم در ناآرامی های دی ماه ۹۶ حتی یک نفر از اعضای سمن ها در این ناآرامی‌ها حضور نداشت و دستگیر نشد و این نشان می‌دهد که گسترش سازمان‌های مردم نهاد تا چه اندازه در ایجاد آرامش و امنیت کشور نقش سر ایفا می کند.

وزیر ورزش و‌جوانان در پایان با تشکر از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار دارم نمایندگان محترم مجلس همان طور که در گذشته حامی و پشتیبان ما بودند در ادامه راه نیز حمایت‌ها و کمک‌های خود را استمرار بخشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز