خبرگزاری کار ایران

متقاعدسازی جامعه برای خلق جامعه‌ای بهتر

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۲۱۳

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت:متقاعدسازی جامعه برای خلق جامعه‌ای بهتر از جمله الزاماتی است که دانشگاه های حساس به مسائل اجتماعی باید آن را در خود بپروراند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست هم‌اندیشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با استادان و صاحبنظران برجسته دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور صبح امروز در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری‌ در این نشست با بیان اینکه اساتید دانشگاه در راس اعتماد پذیری‌جامعه قرار دارند گفت: این اعتماد پذیری محل اعتنای خوبی محسوب می شود. زمانی که بحث تبادل به میان می آید، باید به این موضوع فکر کنیم که چگونه می توان بر این تعامل بی‌افزاییم. در‌بخش نخبگان باید بنا بر نوع و میدان فعالیت؛ دغدغه فردی، نهادی و فرا نهادی مورد توجه قرار گیرد از طرفی کنش‌های این امر معطوف به آینده پیش رو است زیرا علم با افق‌های پیش رو‌ ارتباط دارد.

غفاری اضافه کرد: لازم است که هر دانشگاه سرمایه لازم خود را داشته باشد، این سرمایه برآمده از اقتداری است که هر دانشگاه باید داشته باشد. باید بررسی شود محصولی که دانشگاه تولید می کند، در جامعه عملکرد خوبی داشته باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: نحوه مواجهه با چالش‌های علمی می‌تواند سرمایه آفرین باشد، دانش آموختگان دانشگاه ها باید به لحاظ شهروندی و حضور خود در‌جامعه، بلوغ نظری لازم را داشته باشند.

غفاری افزود:  دانشگاه اجتماعی و مسئولیت پذیری اجتماعی مساله مهمی است. زمانی که بحث ارتباط بین دانشگاه و جامعه مطرح می شود، این امر نیازمند الزامات و بایسته ها است.  همچنین باید بررسی هایی صورت گیرد تا دریابیم دانش‌آموختگان ما تا چه اندازه قابلیت گفت و گو با نسل های بعدی خود را دارند. سهم دانشگاه در‌ وسعت بخشی فرهنگ و اجتماعی در‌جامعه نیز باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در داخل و درون دانشگاه تجربه هایی کسب کرده ایم و شاهد افت و خیزهایی بسیاری بوده ایم که بر اساس آن می توان گفت رشد دانشگاه ها پرتعداد بوده و امکانات توده ای شدن برای آموزش عالی را فراهم کرده اند. باید توجه داشته باشیم این امر با اقتدار دانشگاه پیوند وسیعی دارد و در این زمینه ما‌محتاج اساتید امر هستیم، با مشارکت اساتید دانشگاه ها بیشتر می توانند در مسئولیت اجتماعی خود موفق باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در پایان تاکید کرد:  متقاعدسازی جامعه برای خلق جامعه‌ای بهتر از جمله الزاماتی است که دانشگاه های حساس به مسائل اجتماعی باید آن را در خود بپروراند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز