خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران مطرح کرد؛

بازبینی طرح احیا و ساماندهی رودخانه درکه

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۲۸۷

سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران بر ضرورت انجام بررسی‌های مضاعف فنی در زمینه طرح احیا و ساماندهی رودخانه درکه تاکید کردند.

به گزارش ایلنا، صفا صبوری طی سخنانی در نشست ساماندهی رودخانه درکه، کنترل مضاعف مطالعات هیدرولوژی و هیدرولیکی طرح احیا و ساماندهی رودخانه درکه با لحاظ دوره‌های بازگشت طولانی‌‌مدت را امری ضروری دانست و با تاکید بر اینکه طراحی تأسیسات هدایت رواناب‌ها در مناطق پر اهمیت شهری باید براساس مشخصات سیلاب‌های با دوره بازگشت بالا انجام شود، گفت: پیشگیری از سیلاب‌های شهری، از اهداف عمده مطالعات احیا و ساماندهی رودخانه‌های شهر تهران به شمار می‌آید و کنترل مضاعف ملاحظات فنی پیش از ارائه طرح به مراجع ذیربط، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی بررسی و کنترل ظرفیت عبور رواناب‌ها در مقاطعی از قبیل تقاطع بلوار مدیریت و بزرگراه یادگار امام (ره) با رودخانه درکه همچنین محل رمپ ورودی به غرب بزرگراه شهید همت را حائز اهمیت دانست و از کارشناسان سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران خواست تا مباحث فنی مطالعات احیای رودخانه درکه در بخش بالادست تقاطع بزرگراه شهید همت را به شکلی همه جانبه بازنگری کنند.

همچنین عبدالرضا گلپایگانی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در این نشست با بیان آنکه مطالعات احیای رودخانه درکه با رویکردی غالباً زیست‌محیطی انجام شده و موارد فنی مربوط به هدایت رواناب‌ها در آن لحاظ شده است، پیشنهاد بازبینی مطالعات هیدرولوژی طرح را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: احیا و ساماندهی رودخانه‌های شهر تهران، اقدامی در جهت بهره‌گیری بیشتر از این ظرفیت طبیعی و به منزله تبدیل تهدیدها به فرصت است.

براساس مصوبات این نشست، مطالعات احیا و ساماندهی رودخانه درکه در بخش بالادست بزرگراه شهید همت، طی یک بازه زمانی ۱۵ روزه مورد بازبینی قرار خواهد گرفت تا کلیه ملاحظات هیدرولوژی و هیدرولیکی طرح، پیش از ارائه به کمیسیون ماده ۵ مورد کنترل مضاعف قرار گیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز