خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم:

خودشناسی فرهنگی از مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد

asdasd
کد خبر : ۷۴۹۸۲۶

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تاکید کرد: خودشناسی فرهنگی از مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش ایلنا، غلامرضا غفاری در نشست اعضای شورای سیاستگذاری نمایشگاه منطقه‌ای، مد، لباس و صنایع دستی با اشاره به اینکه برگزاری اینگونه نمایشگاه‌ها مسئولیت‌های سنگینی را به همراه دارد، گفت: بسیاری از افرادی که در نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند گمان می‌کنند که فعالیت‌های برگزاری نمایشگاه در همان ایام انجام شده است این در حالی است که زحمات شبانه روزی بسیاری در قبل از افتتاحیه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر تولیدات در بازار، از طرف دانشگاه‌ها باشد به طور قطع در نگاه جامعه اثربخش‌تر خواهد بود، اظهار داشت: در سال رونق تولید اگر تعامل‌ها از طرف دانشگاه‌ها انجام شود به طور قطع این تعامل‌ها زاینده خواهد بود و گسترش پیدا می‌کند.

معاون وزیر علوم اضافه کرد: انجام کارهایی همچون نمایشگاه مد، لباس و صنایع دستی، فراتر از کار فرهنگی است و اینگونه فعالیت‌ها از جمله فعالیت‌های منطقه‌ای است و ارزش بسیار زیادی دارد.

غفاری افزود: برای محقق شدن آرمان‌های خود باید کار را شروع کنیم و این مستلزم پشتکار بسیار زیادی است و به طور قطع شروع کار نیازمند دغدغه مند بودن افراد است.

به گفته وی، برگزاری نمایشگاه‌هایی که ریشه در فرهنگ ایران دارد از تمام لحاظ سودمند خواهد بود و اثرات مثبت آن به نسل‌های آینده نیز خواهد رسید.

معاون وزیر علوم با تاکید بر بکارگیری توان مجموعه دانشگاهی، تصریح کرد: اگر بتوانیم از تمام ظرفیت‌های دانشگاهی استفاده کنیم و آن‌ها را به کار بگیریم، پیشرفت‌های بسیاری زیادی در کارها حاصل خواهد شد.

غفاری ادامه داد: در نمایشگاه‌هایی که ماهیت آنان معرفی تولیدات بومی و منطقه‌ای است می‌توان در مسیر رونق تولید پیش رفت و با ایجاد شرایط مناسب برای عرضه تولیدات داخلی در تحقق این شعار پیش قدم خواهیم بود.

عسگری، مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم نیز در ادامه خاطرنشان کرد: تولیدات داخلی باید شرایطی را داشته باشند که به بازار ارائه شود و بازار نیز باید این تولیدات را بپذیرد.

وی اضافه کرد: باید در امر آموزش، به دنبال تربیت دانشجویانی باشیم که در تمام عرصه‌ها کمک کننده باشند و کارهای نوین را به جامعه معرفی کنند.

مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با تاکید بر شناسایی عناصر کلیدی در دانشگاه‌ها، ابراز داشت: باید جوانان و دانشجویان نگاه اشتغالی به دولت را از ذهن خود خارج کنند و به دنبال ایده‌ها و خلاقیت‌های خود باشند تا بتوانند شغل‌های پایداری را بدست بیاورند.

عسگری با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها باید رسالت خود را برای اشتغالزایی دانشجویان انجام دهند، بیان کرد: دانشگاه باید حلقه واسطه‌ای بین صنعت و دانشجویان باشد که اگر این امر به خوبی عملیاتی شود نیروهای متخصص بسیار زیادی به جامعه تحویل داده می‌شود.

به گفته وی خلاقیت و ایده‌های دانشجویان به عنوان فرهنگ ارزشی تلقی می‌شود و همه باید این مسئله را مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز