خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش در سفر به استان لرستان؛

در شورای سنجش و پذیرش درباره چگونگی برگزاری کنکور دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده تصمیم‌گیری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۴۹۴۶۴

وزیر آموزش و پرورش صبح امروز وارد خرم آباد شد تا از روند اجرای برنامه ها درمورد حل مشکلات ناشی از سیل که در آموزش و پرورش استان لرستان انجام می شود، بازدید و بررسی کند.

به گزارش ایلنا، سیدمحمد بطحایی بعد از ورود به استان لرستان، در آشیانه هلال احمر در خرم‌آباد در جمع خبرنگاران گفت: استان لرستان در بین استان‌هایی که در معرض این اتفاق قرار گرفته آسیبش خیلی زیاد و جدی است و متأسفانه تعداد زیادی از مدارس ما تحت این حادثه طبیعی آسیب دیدند، خوشبختانه مثل همه اتفاقاتی که پیش از این بوده در قدم اول خیران محترم جلو آمدند و خیلی کمک‌های خوبی را آغاز کردند، یکی از بانک‌های غیردولتی نیز جلو آمده و در تماسی که داشتیم منجر به تفاهمنامه خواهد شد.

وی ادامه داد: تلاش‌هایی که دوستان من در سازمان نوسازی انجام دادند پیگیری‌های که نمایندگان محترم داشتند، همه ما را امیدوار به این کرده که مدارس مرمت و بازسازی و مشکل‌شان حل می‌شود. تلاش می‌کنیم که در این ماه باقیمانده از سال تحصیلی این مدارس بازگشایی شود و بچه‌ها مشغول تحصیل شوند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای آن مدارسی که نیاز به تخریب دارد و دیگر امکان تحصیل بچه‌ها در آن نیست تا امروز، حدود 100 کانکس به جای آن‌ها به استان ارسال شده است. قریب 5 هزار میز و نیمکت و تجهیزات کلاسی ارسال شده و همه مدارس انشاءالله تجهیز خواهد شد و البته به صورت فوق العاده و موقت بچه‌ها سازماندهی می‌شوند و شروع به تحصیل می‌کنند.

بطحایی افزود: البته یک مشکل جدی که ما داریم و امروز صبح هم با استاندار محترم در میان گذاشتم این است که بعضی از مدارس ما علیرغم اینکه مدارس سالم هست و امکان ارائه خدمات وجود دارد، در اختیار نهادهای امدادرسان و کمک رسان قرار گرفته که این وعده داده شد که آنان سریعاً مدرسه را تخلیه کنند تا ما بتوانیم برنامه آموزشی‌مان را ادامه دهیم.

وی گفت: همه تلاش‌هایی که صورت گرفته در همین یک‌ساعت و اندی که من در استان حاضر شدم همه حاکی از این است که انشاءالله مشکلات برطرف خواهد شد. یک مشکل دیگری که همکاران عزیز من در این استان با آن مواجه هستند این است که همکارانی که خانه و زندگی‌شان بر اثر این سیل از بین رفته، مشکلات جدی پیدا کردند تمهیداتی هم برای همکاران عزیزم پیش بینی شده که ما از طریق مختلف به اطلاعشان خواهیم رساند.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: ما یک خانواده‌ای هستیم که هر چند ممکن است 100 نفر 200 نفر از همکاران ما در این استان آسیب دیده باشند اما این آسیب مربوط به کل خانواده بزرگ آموزش و پرورش است و انشاءالله ما همه تلاشمان را انجام خواهیم داد که آلام همکارانمان کاهش پیدا کند.

وی افزود: در مناطق معدودی احتمالا مجبور شویم سال تحصیلی را خاتمه یافته تلقی کنیم البته در خوزستان به دلیل گرمای زودرسی که در بعضی از مناطق داریم در پلدختر هم ما این مشکل را خواهیم داشت. اما امیدوار هستیم که این اتفاق نیافتد و بتوانیم در این یک ماه باقیمانده از سال تحصیلی، سال تحصیلی را در موعد خودش تمام کنیم و کار را ادامه دهیم، اما در مورد امتحانات همانطور که پیش از این گفته شد تسهیلاتی برای بچه‌ها در نظر گرفته شده از جمله اینکه در مناطقی که به هر دلیلی اعلام شود که سال تحصیلی خاتمه یافته است تا همانجایی که تحصیل کردند و تدریس شده، تا آنجا ارزشیابی صورت خواهد گرفت و در حقیقت با خاتمه سال تحصیلی، توقع نداریم که بخش‌های باقیمانده از کتاب‌های درسی را بیایند و امتحان دهند.

بطحایی ادامه داد: نکته دوم در مورد بچه‌هایی که برای کنکور خودشان را آماده می‌کنند، بیشترین نگرانی‌شان برای آن است و فرزندان عزیز ما در این زمینه خیلی نگران هستند و دلشان خیلی شور می‌زند، قبل از این هم عرض کردم با وزارت علوم مذاکراتی صورت گرفته انشاءالله آنطور که وزیر علوم به من گفته‌اند برای شنبه یا یکشنبه شورای سنجش و پذیرش تشکیل خواهد شد و در آن شورا راجع به اینکه آیا سهمیه خاصی برای مناطق سیل‌زده می‌تواند قرار داد، در چه رشته‌هایی و در چه محل‌هایی می‌توان این کار را انجام داد، آنجا تصمیم‌گیری خواهد شد بعلاوه اینکه ماهم در آموزش و پرورش در حقیقت اردوهای علمی و آموزشی را برای این بچه‌ها خواهیم گذاشت که این عقب‌افتادگی تحصیلی و آموزشی‌شان را بتوانیم جبران کنیم و همچنین از طریق دوره‌های آموزش مجازی آنها را آماده کنیم که انشاءالله در آزمون سراسری به دلیل این مشکلی که برایشان پیدا شده خدای نکرده در این فضای رقابتی مشکلی ایجاد نشود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اعتبار لازم مشخص شده و ما از حیث اعتبارات هیچ مشکلی را نداریم. البته دولت در سرفصل اعتبارات خاص مناطق سیل زده و اعتبارات بحران اعتباراتی را هم برای زیرساخت‌ها از جمله آموزش و پرورش و مدارس پیش‌بینی کرده، خیران هم پای کار آمده‌اند، ماهم در آموزش و پرورش اعتباراتی را پیش‌بینی کرده‌ایم و از این جهت هیچ نگرانی وجود ندارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز