خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران در دیدار با جانبازان و ایثارگران:

افتخارات کشور را مدیون رشادت‌های دوران جنگ هستیم

asdasd
کد خبر : ۷۴۹۲۱۱

شهردار تهران مقارن با ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز با تعدادی از جانبازان و ایثارگران دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، پیروز حناچی در این دیدار با تبریک اعیاد شعبان و بیان بخش‌هایی از مناجات شعبانیه گفت: ماه شعبان و ماه محرم دو ماهی است که منتسب به اباعبدالله الحسین (ع) و کاروان شهداست. در ماه شعبان هیچ وفات و در محرم هیچ ولادتی نداریم. امروز تولد حضرت ابوالفضل و فردا میلاد امام سجاد (ع) از اعیاد بزرگ ما شیعیان است. ابوالفضل (ع) ملقب به دستگیری و باب الحوائجی است و انشاالله در زمان مناسب دست همه ما را بگیرد.

وی ادامه داد: ما این افتخار را داشتیم که از ارزش‌های کاروان حسینی در دوران دفاع مقدس و انقلاب بهره ببریم. اگر جنگ ما به عقاید ما گره نخورده بود چه چیزی رزمندگان را در گرمای ۵۰ درجه شلمچه نگه می‌داشت؟ این عشق و شور حسینی بود که سخت‌ترین شرایط را برای عزیزان رزمنده ما آسان می‌کرد.

شهردار تهران با بیان اینکه من این افتخار را داشتم که در والفجر مقدماتی در معیت شهید «ابراهیم هادی» بودم که امروز خیلی اسم و یادش گرامی است، اظهار داشت: امروز اگر مملکت امنیتی دارد و سرش را بلند کرده و دست به زانو گرفته است مدیون رشادت شهیدان و رزمندگان دفاع مقدس هستیم. افتخارات کشور ما مدیون شرایط جنگ است و جا دارد از کسانی یاد کنیم که در تمام روزها در جنگ بودند.

حناچی از گردان فاطمیون هم تقدیر و تصریح کرد: شور و عشق حسینی اکسیری است که می‌تواند تحول بیافریند، عشق ایجاد و مسیر را باز کند و امیدوارم این شور و عشق در کشور ما ساری و جاری باشد. برکت کشور به واسطه سایه این عزیزان است.

در این دیدار تعدادی از جانبازان و رزمندگان دوران دفاع مقدس و نیز تعدادی از رزمندگان گردان فاطمیون به بیان خاطراتی از فعالیت‌های خود در جبهه‌ها پرداختند.

در این مراسم، رضا جلالی مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران ضمن بیان آماری از ایثارگران شهرداری تهران خاطرنشان کرد: حدود چهار هزار و ۵۰۰ نفر از رزمندگان، ایثارگران و جانبازان در شهرداری تهران فعال هستند که از این تعداد دو هزار و ۱۰۰ نفر رزمنده و ۱۱۰۰ نفر جانباز و ۶۰ نفر آزاده هستند.

وی با بیان اینکه ۱۰۷۵ فرزند شهید در شهرداری کارمند هستند از شهردار تهران خواست تسهیلات لازم برای اعمال قانون به کارگیری فرزندان جانبازان در صورت بازنشستگی آنها ر ا فراهم کند.

جلالی اعلام کرد که به یاد شهیدان باکری ساختمان مرکزی شهرداری تهران به نام ساختمان باکری نامگذاری شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز