خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

ایجاد فرصت‌های تجاری و خدماتی برای مشارکت بخش خصوصی در احیای بافت فرسوده

asdasd
کد خبر : ۷۴۸۶۱۶

شهردار منطقه۱۰ از ایجاد فرصت‌های تجاری و خدماتی برای مشارکت بخش خصوصی در احیای بافت فرسوده خبر داد.

حسین بحیرایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره مشکلات منطقه ۱۰ اظهار کرد: منطقه ۱۰ در قسمت مرکزی شهر تهران واقع شده و تراکم بالای جمعیت یکی از مشکلات این منطقه است. باتوجه به وسعتی که این منطقه دارد، متاسفانه بیشترین جمعیت را در میان ۲۲ منطقه شهر تهران داراست.

شهردار منطقه ۱۰ ادامه داد: تراکم جمعیت این منطقه ۴۰۵ نفر بر هر هکتار است که تراکم بالایی محسوب می‌شود. باتوجه به این تراکم، متاسفانه سرانه‌های هفت گانه ما بسیار پایین است. مثلا سرانه فضای سبز که امروز یکی از دغدغه‌های شهرداری تهران است، متاسفانه ۵۵/۲ است و این یعنی ما در وضعیت قرمز قرار داریم.

وی با بیان اینکه عرض کم معابر و بافت فرسوده یکی دیگر از مشکلات منطقه ۱۰ تهران است، عنوان کرد: بیش از ۵۰ درصد منطقه ۱۰ بافت فرسوده دارد. البته برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا هم سرانه‌ها را افزایش دهیم و هم نوسازی بافت فرسوده را انجام دهیم.

بحیرایی با اشاره به اینکه بیش از یک ماه است به عنوان شهردار منطقه ۱۰ منصوب شده است، گفت: در حال شناخت بیشتر منطقه و برنامه‌ریزی هستیم تا وارد کارهای اجرایی و عملیاتی شویم.

شهردار منطقه ۱۰ با اشاره به اینکه منطقه ۱۰ دارای چهار بیمارستان است، بیان کرد: به‌لحاظ سرانه بهداشتی و درمانی وضعیت بدی در منطقه ۱۰ نداریم اما برای اینکه سرانه درمانی را به اندازه یک‌دهم متر مربع افزایش دهیم، یکی از ساختمان‌های نوساز خود را که در گذشته قرار بود درجهت اسکان کارگری مورد استفاده قرار گیرد، در اختیار شرکت شهر سالم قرار داده‌ایم تا تبدیل به یک درمانگاه و کلینک تخصصی و فوق تخصصی شود.

وی تاکید کرد: این کلینیک که ساختمان آن در خیابان قزوین واقع شده است، در سوم خرداد ماه با تجهیزات کامل و با حضور شهردار تهران افتتاح خواهد شد. در این راستا، در زمان شهردار قبلی منطقه هم حرکتی اتفاق افتاده بود.

بحیرایی با بیان اینکه دو بیمارستان خصوصی تحت عنوان بیمارستان‌های شهریار و بابک در منطقه ۱۰ داریم، اظهار داشت: بیمارستان شهریار پیش از این مشکلاتی داشت. این بیمارستان یک اضافه‌بنای دو هزار و ۵۰۰ متری را بدون اخذ پروانه ساخت از شهرداری ساخته بودند و قرار بود اصلاحیه‌ای هم به آن بخورد که من آن را منتفی کردم. علت هم این بود که بیمارستان شهریار با بیمه تامین اجتماعی، خدمات درمانی و تمام بیمه‌های دولتی قرارداد و ما در منطقه ۱۰ با تراکم جمعیت منطقه و سرانه پایین درمانی و بهداشتی مواجه هستیم.

وی افزود: در پرداخت عوارض به بیمارستان شهریار کمک کردیم و عوارضشان را با یک عدد مناسب حساب کردیم تا آن ساختمان ۲۵۰۰ متری هم به این بیمارستان اضافه شود و برای رفاه حال شهروندان مفید فایده قرار گیرد.

شهردار منطقه ۱۰ تاکید کرد: البته برای تسهیل پرداخت عوارض به عوامل بیمارستان شهریار پیش‌شرطی اعلام کردیم بطوریکه تمام تجهیزات و امکانات آنها به‌روز باشد. آنچه برای ما در کمک به این بیمارستان معیار قرار گرفت، قرارداد آنها با تمام بیمه‌های دولتی و تعرفه‌های درمانی بسیار پایین بود. بنابراین با توجه به اینکه منطقه ۱۰ منطقه‌ای محروم محسوب می‌شود، به این بیمارستان خصوصی کمک کردیم.

وی یادآوری کرد: عوامل بیمارستان شهریار قول داده‌اند تا اواسط تابستان کار تجهیز این اضافه بنا را به اتمام برسانند و آن را در اختیار شهروندان قرار دهند.

بحیرایی در بخش بعدی سخنان خود با تاکید بر اینکه بیش از ۵۰ درصد منطقه ۱۰ بافت فرسوده است، گفت: برنامه‌ریزی ما در این منطقه این است که در طرح تفصیلی یک پایش و بازبینی انجام دهیم و بتوانیم پهنه را از مسکونی یا پهنه r تبدیل به پهنه m یا خدماتی کنیم و وقتی بافت فرسوده توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تملک می‌شود، پروانه و مجوز ساخت از شهرداری باشد و بخش خصوصی پس از تملک، مجموعه‌های ورزشی و فرهنگی ایجاد کند تا بتوانیم سرانه‌های هفتگانه خود را بالا بریم.

وی افزود: در کنار این کاربری خدماتی، بخشی را هم به عنوان پهنه تجاری در نظر می‌گیریم تا هم برای بخش خصوصی به لحاظ سرمایه‌گذاری سودآور باشد و هم سرانه تجاری که یکی از سرانه‌های هفتگانه است، افزایش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز