خبرگزاری کار ایران

رییس دبیرخانه ستاد پدافند غیرعامل وزارت بهداشت تاکید کرد:

لزوم تقویت حوزه سلامت در برابر تهدیدات و حوادث پرتوی

asdasd
کد خبر : ۷۴۸۴۴۹

رییس دبیرخانه ستاد پدافند غیر عامل وزارت بهداشت با تاکید بر آشنایی بیشتر نظام سلامت با مباحث پرتوی و هسته‌ای، گفت: در راستای عملیاتی شدن برنامه‎ها و ایجاد نظام هماهنگ پاسخ به تهدیدات و حوادث پرتوی و هسته‎ای در کشور، حمایت سازمان پدافند غیر عامل، سازمان انرژی اتمی و مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی بسیار ضروری است.

به گزارش ایلنا، نفیسه میرکتولی، رئیس دبیرخانه ستاد پدافند غیرعامل وزارت بهداشت به مناسبت روز ملی هسته‎ای، با تاکید بر آشنایی بیشتر نظام سلامت با مباحث پرتوی و هسته‌ای، گفت: اغلب بر این باور هستند که مسائل پرتوی و هسته‌ای به حوزه سلامت مرتبط نیست و ارگان‌های دیگر باید پاسخگو باشند، اما با توجه به اینکه اولین ارگان پاسخگو در حوادث، نظام سلامت و بخش‌های درمانی و بهداشتی بوده، بنابراین آشنایی حوزه سلامت با موارد پرتوی و هسته‌ای از اهمیت بسیاری برخوردار است.

میرکتولی، ستاد پدافند غیر عامل وزارت بهداشت را به عنوان متولی و مرجع CBRNE  در حوزه سلامت، عنوان کرد و گفت: این ستاد، اقداماتی نظیر ایجاد و ارتقای زیرساخت‎ها، آموزش‎های لازم در جهت افزایش دانش، نگرش و مهارت اساتید، دانشجویان و کارکنان نظام سلامت، برگزاری رزمایش‎ها، تشکیل تیم‎های CBRNE  را در دست اقدام دارد که مباحث پرتوی و هسته‎ای، یکی از آنهاست.
 
رییس دبیرخانه ستاد پدافند غیر عامل وزارت بهداشت، گفت: در این راستا در حوزه سلامت با وجود اقدامات فراوان در بحث پرتوی و هسته‎ای، با توجه به پیشرفت‎های فناوری هسته‎ای در کشورمان و افزایش روز افزون کاربری‎های آن در پزشکی، صنایع و پتروشیمی بر خود لازم دانستیم که سند و برنامه اجرایی  نظامندی را در پیش بگیریم.
 
وی افزود: در راستای عملیاتی شدن برنامه‎ها و ایجاد نظام هماهنگ پاسخ به تهدیدات و حوادث پرتوی و هسته‎ای در کشور، حمایت سازمان پدافند غیر عامل، سازمان انرژی اتمی، مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی بسیار ضروری است.
 
میرکتولی با اشاره به برگزاری آموزش های در حوزه پدافند غیر عامل، گفت: آموزش هایی مثل «آموزش‌های طولی»، «آموزش‌های مهارتی» و «آموزش‌های عرضی» برای پرسنل EMS یا پرسنل بهداشت محیط، بهداشت حرفه‌ای، بیمارستان‎ها و پرسنل درمانی اجرا شده است. برای مثال به رزمایش‎های انجام شده در قم، کاشان، اصفهان و بوشهر می‎توان اشاره کرد.
 
میرکتولی در پایان گفت: با توجه به این پیشرفت، علم و تکنولوژی مخصوصا در حوزه هسته‌ای و کاربرد آن در حوزه‌های سلامت و تحقیقات به‌ منظور ایجاد دانش در رابطه با بحث مصدومان هسته‌ای و پرتوی، خوب است که همکاری‌های بین‌المللی با استانداردهای خاص که تعریف ‌شده شکل بگیرد و انتقال دانش و تجربیات را داشته باشیم و در این رابطه اطلاعات کسب کنیم و زیرساخت‌ها را ارتقا دهیم و تیم های آماده‌ای را داشته باشیم.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز