خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی شوشتر:

شایعه آلودگی آب شهری شوشتر در پی وقوع سیل کذب است

asdasd
کد خبر : ۷۴۸۴۴۲

در پی طرح شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر آلوده شدن آب شهری به دنبال وقوع سیل و ماندن لاشه حیوانات در آب، معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی شوشتر این شایعات را بی اساس و کذب محض خواند.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، نایب فدایی معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی شوشتر با بیان این مطلب گفت: سلامت آب، روزانه با کلرسنجی (حداقل ١٦ نوبت در طول ٢٤ ساعت)، تعیین ph و نمونه میکروبی و شیمیایى توسط کارشناسان بهداشت محیط، پایش می شود.

وی افزود: بیش از ۶۰ مرکز جامع سلامت، پایگاه و خانه بهداشت در تمام نقاط شهرستان، روزانه و به طور مستمر، سلامت آب شهری را مورد پایش و سنجش قرار می دهند. تمامی این سنجش ها در سامانه های وزارت بهداشت ثبت می شوند. آزمایشات میکروبی آب آشامیدنی شهری و کلرینه بودن آن نشان از سلامت آب و قابل شرب بودن آن است. 

وی همچنین گفت: دلیل دیگر بر رد این شایعات آن است که تاسیسات آبرسانی شوشتر از چاه های فلمن تغذیه شده و عملیات تصفیه و سالم سازی آن انجام و به شبکه آب شهری وارد می شود.چاه های فلمن یکی از منابع آب زیر زمینی بوده و لذا عملیات تصفیه فیزیکی و رسوبگیری مواد معلق توسط زمین به خوبی انجام می شود. حتی با وجود آب آلوده سطحی می توان آب بهداشتی و تمیز از لایه های زیرین برداشت کرد.

عضو شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان شوشتر در پایان گفت: از همه مردم می خواهم که به شایعات بی اساسی که در فضای مجازی می بینند توجه نکرده و تا از صحت مطلبی مطمئن نشده اند نسبت به انتشار آن اقدام نکنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز