خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

اعلام جزییات خسارت ناشی از وقوع سیل در مناطق چهارگانه محیط‌زیست در ۴ استان/۱۹ گوزن زرد همچنان مفقود هستند

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۵۵۰

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با اشاره به برآورد خسارات ناشی از سیل در مناطق چهارگانه حفاظت شده محیط‌زیست در ۴ استان کشور گفت: تاکنون ۸ پاسگاه محیط‌بانی و ۴۵ آبشخور حیات وحش براثر وقوع سیل در مناطق چهارگانه محیط‌ زیست در ۴ استان کشور تخریب شده‌اند.

سرهنگ جمشید محبت‌خانی (فرمانده یگان حفاظت محیط زیست) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره میزان خسارت ناشی از سیل به محیط زیست در برخی نقاط کشور گفت: خسارت ناشی از سیل فروردین ماه سال ۹۸ در مناطق چهارگانه سازمان محیط‌زیست در استان فارس شامل ۵۰۰ متر بند، ۲۰۰ کیلومتر راه‌های دسترسی در مناطق تحت مدیریت، ۳۰ مورد آبشخوره‌های حیات وحش در استان فارس، ۵ کیلومتر خطوط انتقال آب، ۲۰ مورد تخریب چشمه‌ها، قنوات و تجهیزات مربوطه، ۵ مورد تخریب به ساختمان‌های محیط‌بانی است.

وی با بیان اینکه تالاب گمیشان و آق‌گل به دلیل وقوع سیلاب پر آب شده‌اند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه سیل در استان گلستان خسارتی به مناطق چهارگانه حفاظت محیط‌زیست وارد نکرده است و فقط بالغ بر ۱۶۰ میش و قوچ در این استان تلف شده‌اند و علت آن همچنان در دست بررسی است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با اشاره به میزان خسارت ناشی از سیل در استان کرمانشاه یادآور شد: سیل در مناطق چهارگانه محیط‌زیست باعث تخریب ۱۵ آبشخور و ۱۷۰ کیلومتر راه‌‌های ارتباطی تحت مدیریت شده‌است. همچنین در استان کهکیلویه و بویراحمد نیز ۱۹ ساختمان محیط‌بانی بر اثر وقوع سیل دچار آسیب و خسارت شده‌اند. همچنین ۸۵۰ میلیون تومان نیز برآورد شده است که در این استان راه‌های دسترسی بر اثر سیل دچار تخریب شده‌اند.

محبت‌خانی ادامه داد: در مناطق چهارگانه استان مازندران نیز ۵ پاسگاه محیط‌بانی دچار حادثه شدند و ۳ پاسگاه نیز به دلیل رانش تخریب شده‌اند. همچنین ۲ راس قوچ و ۲ راس شوکا بر اثر سیل در این استان تلف و ۲۰ کیلومتر راه‌های دسترسی به پاسگاه‌های محیط‌بانی تخریب شده‌اند.

وی با بیان اینکه میزان خسارت ناشی از سیل در استان‌های لرستان و خوزستان همچنان در حال بررسی است، تصریح کرد: در این استان‌ها نیز در مناطق چهارگانه محیط‌زیست به دلیل وقوع سیل خساراتی ایجاد شده است که در حال حاضر امکان بررسی دقیق آن وجود ندارد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با اشاره به مفقود شدن ۲۰ راس گوزن زرد در سایت نگهداری گوزن در منطقه حفاظت شده دز گفت: یکی از این گوزن‌ها پیدا شده و توسط نیروهای محیط‌بانی زنده‌گیری شده است. اما همچنان از ۱۹ راس دیگر خبری نیست و لاشه آنها نیز هنوز پیدا نشده است.

محبت‌خانی تاکید کرد: از مردم تقاضا می‌کنیم چنانچه حیوانات حیات‌وحش مانند گوزن‌ها، مارها و ... را در محیط مسکونی شاهده کردند به هیچ عنوان این حیوانات را نکشند و به سامانه ۵۴۰، آتش‌نشانی، شهرداری یا دهیاری تماس گرفته و اطلاع دهند تا نیروهای محیط‌بانی در خصوص زنده‌گیری این حیوانات اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز