خبرگزاری کار ایران

تصویب یک فوریت الزام شهرداری به ارائه فرایند تملک باغات، املاک و ابنیه واجد ارزش

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۲۶۲

اعضای شورای شهر تهران با یک فوریت طرح الزام شهرداری به ارائه فرآیند تملک باغات املاک و ابنیه واجد ارزش موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، طرح یک فوریتی با موضوع الزام شهرداری تهران به ارائه فرآیند تملک باغات و املاک و ابنیه واجد ارزش و شیو‌ه‌های تامین منابع مالی مورد نیاز تقدیم هئیت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران شد.

ناهید خداکرمی، عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با تقدیم این طرح با اشاره به دلایل توجیهی و فوریت بررسی طرح گفت: لزوم جلوگیری از تخریب باغات و املاک ارزشمند شهری و حفظ صیانت از آن‌ها و لزوم رعایت حقوق مالکان املاک مزبور و تسهیل پرداخت مالکانه ایشان و همچنین افزایش سرانه فضای سبز در مناطق کم برخوردار از دلایل طرح این یک فوریت است.

متن پیشنهادی این ماده واحده به شرح زیر است:

به منظور صیانت از باغات و اراضی مشجر شهری و ابنیه و املاک واجد ارزش و تملک آن‌ها، شهرداری تهران موظف است نسبت به بررسی روش‌های تامین مالی، تهاتر و سایر روش‌های نوین اقتصادی و تهیه و ارائه لایحه در این خصوص با رعایت موارد ذیل اقدام کند:

۱-شناسایی باغات و املاک دارای اولویت بر اساس ضرورت‌های محلی و منطقه‌ای و رعایت سرانه‌های مورد نیاز.

۲-تهیه مدل‌های مالی همراه با طرح‌های توجیه فنی و اقتصادی جهت تامین منابع و اعتبارات لازم.

۳- بررسی هزینه و فایده حسابداری و تعیین منافع محیط زیستی و اکولوژیکی تملک و حفظ املاک مذکور.

۴- بررسی راهکارهای مشارکت بخش خصوصی، نهادهای مدنی و بنگاه‌های اقتصادی در قالب مسئولیت‌های اجتماعی و نیز انتشار اوراق مشارکت‌.

این طرح با ۹ موافق به تصویب رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز