خبرگزاری کار ایران

سردار رحیمی خبر داد:

کنترل و رصد ۵۰۰۰ مجرم در ایام نوروز/ دستگیری ۴ نفر به اتهام تشویش اذهان عمومی در سیل اخیر

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۲۴۱

فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از کنترل و رصد ۵۰۰۰ مجرم در تعطیلات ایام نوروز در شهر تهران توسط پلیس خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین رحیمی در اولین نشست خبری خود در سال ۹۸ با بیان اینکه در ابتدای طرح نوروزی به سردار فرمانده ناجا قول داده بودیم امسال ایام نوروز خوبی از حیث امنیت و کاهش حوادث برای مردم تهران رقم بزنیم، گفت: یکی از اقدامات خوب ما کنترل مجرمان بود ۵ هزار مجرم در این ایام توسط دستگاه قضایی به مرخصی آمده و آزاد بودند که توسط کلانتری ها رصد می شدند.

 وی ادامه داد: پلیس در این ایام به صورت صد در صد آماده‌باش بود و از 2 هزار نیروی کمکی از مراکز آموزشی دانشگاه انتظامی و از ستاد نیروی انتظامی برای برقراری نظم و امنیت در تهران نیز کمک گرفته بود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: همچنین ۲۴۰۰ گشت انتظامی از خودرو پیاده موتور سوار به صورت شبانه روزی به ویژه در هفته اول تعطیلات در تهران اقدام به گشت زنی می کردند همچنین بیش از ۵۰ تیم عملیاتی در این مدت فعال بودند پلیس ۱۱۰ نیز ۱۶۰ واحد فوریت‌های پلیسی فعال در این مدت داشته است همچنین پلیس آگاهی پایگاه های ویژه ای در این ایام ایجاد کرده بود.

رئیس پلیس تهران بزرگ از دستگیری چهار نفر از افرادی که در ایام نوروز در فضای مجازی اقدام به تشویش اذهان عمومی کرده بودند خبر داد و گفت: این افراد در فضای مجازی اقدام به شایعه پراکنی و دروغ ها و ایجاد فضای نگران‌کننده نسبت به وقوع سیل داشتند که با اقدامات خوب پلیس این افراد به سرعت شناسایی و دستگیر شدند.

وی همچنین ادامه داد: در طول ایام نوروز با دلالان ارزی نیز در سبزه میدان و فردوسی برخورد شده و ۱۲ نفر نیز در این رابطه دستگیر شدند. همچنین در روزهای پایانی سال نیز بر توزیع ۵ هزار تن گوشت مرغ در میادین شهر تهران نظارت شده و در این رابطه ۲۷۰ تن و ۱۸۵ تن گوشت قرمز که خارج از شبکه توزیع می شد کشف و توقیف شد همچنین ۴۳ نفر از افراد اخلالگر در این زمینه نیز شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه در ایام نوروز شاهد افزایش ۹۰ درصدی وقوع جرائم اینترنتی بوده ایم، گفت: ۱۵۵ پرونده در پلیس فتا تشکیل شده است که ما نتوانستیم ۸۳ درصد از این پرونده‌ها را کشف کنیم و در این خصوص ۱۴۱ نفر از افرادی که در فضای مجازی اقدامات مجرمانه انجام می‌دادند شناسایی و دستگیر شده اند. همچنین ۳۵ نفر از دستگیرشدگان در زمینه برداشت های غیر مجاز از وجوه بانکی بوده است که ارزش ریالی برداشت ۱۳ میلیارد ریال بوده است همچنین پنج جرم برتر فضای مجازی برداشت غیر مجاز کلاهبرداری، مزاحمت، دسترسی غیرمجاز به داده ها و تهدید و اخاذی بوده است.

سردار رحیمی با بیان اینکه ۷۴۸ دستگاه خودروی مسروقه و ۳۴۰ دستگاه موتورسیکلت مسروقه در ایام نوروز کشف شده‌اند تصریح کرد: در ایام نوروز شاهد افزایش ۵۰ درصدی دستگیری ها نیز بودیم. این همچنین در این ایام در مجموع کشف وقوع جرم ۹۹ درصد بوده اند یعنی از ۱۰۰ درصد وقوع جرم ۹۹ درصد کشف شده است.

وی همچنین در خصوص کنترل ۵۰۰۰ مجرم که به صورت موقت از زندان آزاد شده بودند، گفت: در طرح ابتکاری این افراد را به سه سطح تقسیم کردیم و هر کدام را توسط پایگاه‌های عملیاتی، کلانتری ها و پلیس مرکز مورد کنترل قرار دادیم و در این مدت نیز ۳۴۶۸ نفر از این افراد مجرم چهار بار به پلیس احضار شدند.

وی با بیان اینکه در طول دو سال گذشته سرقت مسلحانه در تهران صورت نگرفته است، گفت: در دو ماهه پایانی سال گذشته چهار باند سارق مسلح قبل از انجام سرقت شناسایی و دستگیر شدند همچنین جرائم خشن در ایام عید بسیار به نسبت به سال‌های گذشته کاهش داشته است.

او همچنین در خصوص چهارشنبه سوری سال گذشته گفت: چهارشنبه آخرسال بی نظیر را پشت سر گذاشتیم چرا که مردم همراهی بی‌نظیری با پلیس داشتند البته پلیس نیز از زمستان اقدامات پیشگیرانه ای در این خصوص انجام داده بود.

رئیس پلیس تهران بزرگ درباره اقدامات پلیس راهنمایی و رانندگی در ایام نوروز خاطرنشان کرد: هزار و چهارصد دستگاه دوربین ثابت و ۴۵ دوربین لیزرگان سیار در این ایام مورد استفاده قرار گرفت. همچنین ۴۰۰ تیم ترافیکی در ایام نوروز درخصوص برقراری نظم و مقررات ترافیکی فعالیت می‌کردند و محصول و نتیجه عملکرد این تیم های ترافیکی افزایش ۷ درصدی اعمال قانون بوده است که در ایام بیشتر تخلفات حادثه‌ساز اعمال قانون شده است همچنین در این ایام شاهد کاهش ۴۴ درصدی تصادفات جرحی و کاهش ۷۰ درصدی تصادفات فوتی بوده ایم.

رئیس پلیس تهران بزرگ در پاسخ به سوالی  در خصوص تخلف فرهاد مجیدی گفت: آقای مجیدی در اتوبانی که سرعت در آن ۸۰ کیلومتر بود با سرعت ۱۳۰ کیلومتر در حال حرکت بوده است مأمور ما در زمانی که او را متوقف می کرد اطلاع نداشت که در داخل این خودرو فرهاد مجیدی وجود دارد متاسفانه اتفاقی بدی که این روزها نیز باب شده است گرفتن فیلم و انتشار آن در فضای مجازی است.

وی ادامه داد: بعد از توقف خودرو این فوتبالیست به پارکینگ منتقل شد و ۱۰ الی ۱۲ روز نیز خودروی ایشان در پارکینگ بود و گویا خودرو نیز متعلق به شخص دیگری بود و چون مدارک همراه آقای مجیدی نبود در زمان مراجعه مالک خودرو تحویل داده شد.

فرمانده تهران بزرگ خاطرنشان کرد: من به همه می گویم پلیس به صورت شبانه روز در تعطیلات و در مراسمات مختلف در حال تلاش است تا امنیت را در شهر برقرار کند و پلیس تمام توان خود را برای آرامش و امنیت مردم گذاشته است اما از مردم توقع داریم پلیس را فرزندان خود بدانند و به خواسته پلیس گوش فرا دهند من به عنوان فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در صورتی که با خودروی شخصی تردد کنم اگر پلیس جلوی خودرو را بگیرد حتما  توقف می کنم آقای مجیدی روز بعد از این اتفاق با من تماس گرفتند و من به ایشان گفتم کار ایشان و پخش این تصاویر درست نبوده است و باید رعایت می کردید و اگر مطلبی داشتید باید به من اطلاع می‌دادید.

رییس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه تهران حدود ۸۰ درصد مسافرفرست است و حدود ۲۰ درصد پذیرش مسافر دارد، گفت: به همین منظور ایستگاه‌های نوروزی را در مبادی ورودی و خروجی شهر فعال کردیم. همچنین ۲۲ غرفه ترافیکی، پنج غرفه اجتماعی و سه اتوبوس سیار را در این مدت در تهران داشتیم.

سردار رحیمی در تشریح عملکرد پلیس مبارزه با مواد مخدر در طرح نوروزی گفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر ما محله‌های شوش، مولوی و هرندی را مانند سابق در ایام نوروز زیرنظر داشت و به هیچ عنوان در برخورد با معتادان متجاهر کوتاهی نکردیم.

وی افزود: در این سه محله در ۲۰ روز تعطیلات نوروزی حدود ۵ هزار و ۹۰۰ معتاد متجاهر را جمع آوری کردیم و علاوه بر جمع آوری معتادان از این سه محله به زیباسازی محله‌ها هم توجه کردیم.

به گفته فرمانده انتظامی پایتخت در این ایام ۱۴ قاچاقچی مهم دستگیر شد و ۸۹۵ خرده فروش مواد را هم دستگیر کردیم.

وی ادامه داد: در روز ۲۹ اسفند ۹۷ ما اعلام کردیم در بخش سرقت‌ها ۱۶ الی ۱۷ درصد در جرایم خرد افزایش داشتیم اما امروز اعلام می‌کنم علاوه بر کاهش ۱۶ الی ۱۷ درصد سه درصد دیگر هم کاهش داشتیم یعنی تقریباً در بخش سرقت‌ها کاهش ۲۱ درصدی را امروز شاهد هستیم.

سردار رحیمی با اشاره به آمار سرقت در بازه زمانی عید نوروز گفت: در سرقت از منزل ۱۶ درصد، سرقت از مغازه ۲۰ درصد سرقت اتومبیل ۲ درصد سرقت موتورسیکلت ۴۰ درصد و در مورد کیف قاپی ۳۸ درصد کاهش داشتیم. در نهایت ۵۰ درصد در حوزه دستگیری سارقان رشد داشتیم.

فرمانده انتظامی پایتخت خاطرنشان کرد: در حوزه دستگیری در کشف جرم افزایش چشمگیری داشتیم که کشف سرقت از منزل ۲۰ درصد کشف سرقت از مغازه ۵۶ درصد کشف سرقت اتومبیل ۳۵ درصد، کشف سرقت موتورسیکلت ۳۸ درصد و کشف سرقت‌هایی مانند جیب بری ۸ درصد بوده است.

سردار رحیمی با اشاره به اقدامات پلیس در روز ۱۳ فروردین (روز طبیعت) گفت: این روز توأم با آرامش در تهران برگزار شد و هیچ مشکل امنیتی درگیری بین اراذل و اوباش و سرقت در این روز را نداشتیم.

وی با اشاره به اقدامات پلیس برای سال ۹۸ گفت:  امسال هم با قاطعیت طرح‌هایی را که شروع کردیم مانند طرح رعد (پلیس پیشگیری) طرح کاشف (پلیس آگاهی) و طرح طاهر (پلیس راهور) با جدیت و قاطعیت برای امنیت بیشتر مردم ادامه می‌دهیم.

سردار رحیمی گفت: برخورد با قاچاقچیان، چه قاچاقچیان مواد مخدر و چه قاچاقچیان کالا و ارز امسال با جدیت بیشتری نسبت به سال گذشته ادامه پیدا می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز