خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان غذا و دارو تاکید کرد:

لزوم نظارت دقیق بر سیستم دارویی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۲۱۸

نشست معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو پس از بازدید از مناطق سیل زده غرب کشور در معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، مهدی پیرصالحی در نشستی که پس از بازدید از مناطق سیل زده غرب کشور در دفتر معاون غذا و دارو کرمانشاه برگزار شد گفت: طرح خرید نیمه متمرکز دارو و تجهیزات پزشکی طرحی بسیار کاربردی و مفید است و تا این مرحله از طرح بسیار خوب کار شده است و امیدواریم در ادامه نیز شاهد پیشرفت و توسعه این فرآیند مبتکرانه باشیم.

وی به لزوم نظارت دقیق بر سیستم دارویی بیمارستان ها و مراکز درمانی تحت نظارت دانشگاه اشاره کرد و افزود: این نوع طرح ها و سامانه ها را باید گسترش داد. این طرح ها می توانند برای کنترل هزینه ها، کنترل ورود و خروج دارو و ملزومات پزشکی در مراکز درمانی بسیار کارآمد باشند.
 
 قباد محمدی، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در این نشست، گفت: یکی از مشکلاتی نظام دارویی و تجهیزات پزشکی که کشور با آن دست به گریبان است، بحث اقتصادی و پرداخت مطالبات است که مخصوصا در چند سال اخیر مشکل ساز شده است.
 
وی افزود: عدم نقدینگی و پرداخت همراه با تاخیر مطالبات شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی از سوی بیمه ها مشکلات عدیده ای را در این حوزه ایجاد کرده است.
 
محمدی عنوان کرد: باید دستورالعملی جامع و دقیق برای پرداخت به موقع مطالبات طراحی شده و به صورت کشوری اجرا شود تا چالش های پیش رو را رفع کند. همچنین معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه آمادگی لازم را برای تدوین این دستورالعمل دارد.
 
گفتنی است، پیرصالحی و عباس مهدی زاده از روند پیشرفت ساختمان جدید معاونت غذا و دارو کرمانشاه نیز بازدید کردند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز