خبرگزاری کار ایران

اصرار علیخانی بر ناایمن بودن خط ۶ مترو/نمی‌توانیم در برابر خودی‌ها سکوت کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۱۹۴

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: خط ۶ مترو هواکش و سیستم اطفای حریق ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد علیخانی در حاشیه نخستین جلسه شورای شهر تهران در سال ۹۸ در جمع خبرنگاران، در خصوص اشکالاتی که دیروز کمیسیون حمل و نقل و عمران شورا به افتتاح خط ۶ مترو گرفته بود، گفت: شورای شهر به وظیفه نظارتی خود عمل می کند و نمی توانیم رفتار دوگانه داشته باشیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: همان مشکلاتی که موجب توقف بهره برداری از خط ۷ مترو شد، در خط ۶ وجود دارد و نمی‌توانیم به این دلیل که اینها خودی هستند، سکوت کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است از  طرح این ایرادات سوء استفاده شود، گفت: من مسئول سوء استفاده کسی نیستم و فرقی بین مدیران قبلی و کنونی نمی‌گذاریم.

علیخانی ادامه داد: می توانستند با تاخیر و عجله نکردن، افتتاحیه را انجام دهند. خط ۶ هواکش ندارد و در صورت بروز حادثه، باید مسئولیت آن را پذیرفت. حادثه آتش سوزی در مترو کشورهای فرانسه و روسیه اتفاق افتاد و تعداد بالایی کشته داشتند؛ در حالی که این ایستگاه‌ها هواکش داشتند. حوادث خبر نمی‌کند و ممکن است هر لحظه اتفاق بیفتند.

وی تأکید کرد : از نظر ایمنی وظیفه خود را انجام دادیم و این دلیل نمی شود که پیگیری نکنم.

وی در پاسخ به این سوال که شهرداری مسئولیت افتتاح را پذیرفت، گفت:  این اتفاق خوبی بود که مسئولیت را شهرداری پذیرفت اما دلیل نمی شود که اشکالات رفع نشود.

علیخانی افزود: یکی از دلایل شهرداری این است که در این ایستگاه‌ها  هر ۳۰ دقیقه قطار  حرکت می کند و مشکلی ایجاد نمی شود.

وی گفت: نقص‌های دیگری از جمله نبود سیستم اطفای حریق غیر از هواکش وجود دارد که نقص نبود هواکش مهم تر است و اگر اتفاقی رخ دهد، به دلیل نبود هواکش  وضعیت بدی ایجاد می شود.

علیخانی افزود: قرار شده کارشناسان  کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران از این خط  بازدید کنند  و نتیجه را گزارش دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز