خبرگزاری کار ایران

سعید نمکی خبر داد:

هیچ بیماری روده‌ای و انگلی در استان‌های سیل‌زده رخ نداد/ پرداخت 25 میلیون ریالی به کشاورزان سیل‌زده

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۵۴۲

وزیر بهداشت گفت: بنا بر مصوبه اخیر هیات دولت 25 میلیون ریال کمک بلاعوض در هر هکتار برای اراضی باغی و زراعی دیم و آبی کشارزوان استان‌های سیل‌زده در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایلنا، سعید نمکی امروز جمعه در جلسه مدیریت ستاد بحران و شورای اداری استان ایلام اظهار داشت: با وجود مشکلات عدیده دولت در سال مالی جاری اما کمک به جبران خسارت سیل زده‌های مردمی از اولویت‌های دولت است.

وی افزود: یکی از نکات مثبت و قوت کشور در سیل اخیر این بود که با وجود گستردگی سیلاب در بیشتر نقاط کشور با توجه به خرابی تاسیسات وانشعابات آب و فاضلاب و زیرساخت ها اما با تمهیدات صورت گرفته هیچ گونه اپیدمی و بیماری روده ای و انگلی در استان های سیل زده رخ نداد.

نمکی یادآور شد: سیلاب خسارات عدیده‌ای به نقاط مختلف کشور وارد ساخت که شرایط شیراز در روزهای اولیه بسیار بغرنج و نارحت‌کننده بود و اکنون سیلاب در خوزستان و لرستان نیازمند مدیریت و خروج از بحران و وضعیت حاد است.

وی تاکید کرد: اولویت مصوبات دولت برای پروژه‌های کشاورزی، منازل مسکونی، مغازه‌ها، ابنیه، راه‌های دسترسی، و... است که کمک به بخش مردمی از اهم برنامه های هیات دولت است.

وی گفت: با وجود آنکه سیلاب خرابی‌های زیاد و حتی تلفات جانی زیادی داشت اما جانی تازه به منطقه خشک شده زاگرس که درختان آن به علت خشکسالی‌های پی درپی دچار بیماری های ذغالی و آفت لورانتوس شده بود بخشید.

نمکی اظهار داشت: بعد از بازدید میدانی و بررسی وضعیت مناطق سیل‌زده استان ایلام، جمع بندی خسارت‌های وارده به بخش خصوصی و دولتی و مردم در جلسه بعدی هیات دولت مطرح و به ریاست جمهوری ارائه می‌شود تا اعتبارت مطلوبی برای استان ایلام اخذ شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز