خبرگزاری کار ایران

محسنی بندپی:

نشست زمین در برخی نقاط ناشی از خشکسالی‌هاست

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۲۶۳

استاندار تهران گفت: خشک‌سالی باعث پایین رفتن سطح آب زیرزمینی می‌شود و همین موضوع باعث ایجاد شکاف و نشست زمین می‌شود، در دشت ورامین در بعضی از نقاط تقریباً ۳۵ سانتی‌متر گزارش‌شده و در بعضی نقاط نیز ما گزارش نشست یک‌باره یک حفره را داشتیم.

به گزارش ایلنا، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران ظهر امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه رود دره‌های شهر تهران باید به‌صورت علمی ساماندهی شوند و با آبخیزداری که در بالادست این رود دره‌ها صورت می‌گیرد احتمال باران‌های سیل‌آسا را کمتر می‌کنیم گفت:در شهرهای جنوب غرب و غربی استان از ظرفیت حوضچه‌هایی داشتیم که می‌توانستیم از ظرفیت آن برای ذخیره‌سازی آب باران استفاده کرد.

استاندار تهران بیان کرد: به‌محض ورود سامانه بارشی با لغو مرخصی مدیران به‌صورت عملیاتی وارد مدیریت بحران شدیم، با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه شرایطی را فراهم کردیم که تاکنون  هیچ‌گونه  تلفات انسانی را در استان و شهر تهران را نداشتیم.

محسنی بندپی تصریح کرد: ظرفیت خالی سد کرج هم‌اکنون  ۹۰ میلیون مترمکعب و بیش از نیمی از ظرفیت سد طالقان را خالی نگه داشتیم تا بتوانیم بارندگی‌های اردیبهشت و آب شدن برف‌ها را مدیریت کنیم.

وی ادامه داد: میزان حجم و دبی رودخانه‌های شادچای و سیاه‌آب و سالور که از شعبات رودخانه کرج در استان تهران هستند کاملاً تحت مدیریت و کنترل هستند.

فرونشست زمین در تهران به علت خشک‌سالی‌ها است

استاندار تهران درباره نشست زمین در برخی نقاط استان اشاره کرد و گفت: نشست زمین در رابطه با خشک‌سالی‌ها است و از لحاظ علمی نیز اثبات‌شده مکان‌هایی که درگذشته دارای آب و تالاب بوده‌اند با وزش باد تبدیل به ریز گرد می‌شوند.

محسنی بندپی ادامه داد: در فرونشست زمین نیز این‌گونه است مکان‌هایی که درگذشته دارای سفره‌های زیرزمینی پر آب بوده حالا ممکن است براثر خالی شدن این سفره‌ها، زمین‌ها دچار فرونشست شوند.

وی افزود: خشک‌سالی باعث پایین رفتن سطح آب زیرزمینی می‌شود و همین موضوع باعث ایجاد شکاف و نشست زمین می‌شود، ما در دشت ورامین در بعضی از نقاط تقریباً ۳۵ سانتی‌متر گزارش‌شده و در بعضی نقاط نیز ما گزارش نشست یک‌باره یک حفره را داشتیم.

استاندار تهران در پایان خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های ما این است که از سد لتیان ورودی‌مان رو به سد ماملو افزایش دهیم تا از ظرفیت این سد بتوانیم در بخش تأمین آب شرب مردم منطقه و سیراب کردن سفره‌های زیرزمینی استفاده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز