خبرگزاری کار ایران

جهانپور به ایلنا خبر داد:

بیمارستان‌ها در مناطق سیل‌زده فعال هستند/هیچ اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی کمبود نداریم/هیچ بیماری عفونی شایع نشده است

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۹۸۴

سرپرست روابط عمومی وزارت‌بهداشت با تاکید براینکه هیچ‌گونه اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی در مناطق سیل‌زده کمبود نداریم، گفت: هیچ بیمارستانی در مناطق سیل‌زده از سرویس خارج نشده‌اند.

کیانوش جهانپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره توزیع اقلام دارویی در مناطق سیل‌زده گفت: در حال حاضر هیچ کمبود دارویی و تجهیزات پزشکی و اقلام ضروری پزشکی در هیچ یک از مناطق سیل‌زده کشور وجود ندارد و هیچ‌یک از بیمارستان‌ها در این مناطق از سرویس خارج نشده‌اند.

وی با بیان اینکه توزیع اقلام دارویی در محلی غیر از مراکز درمانی در این شرایط قابل قبول نیست، ادامه داد: اقدامات ضربتی که توسط بهداشت محیط در مناطق سیل‌زده انجام شده و به صورت مستمر و مداوم این نظارت‌ها ادامه داد تاکنون گزارشی مبنی بر بروز هیچ‌کدام از بیماری‌های اپیدمی که امکان شیوع آن در این شرایط وجود دارد، نداشتیم و با همکاری مردم مناطق سیل‌زده و رعایت نکات بهداشتی که تذکر داده می‌شود ان‌شاءالله موردی مبنی بر شیوع بیماری‌های عفونی در این مناطق در روزهای آینده نخواهیم داشت.

سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت تصریح کرد: بیش از 3 هزار تیم سیار بهداشت محیط در سراسر کشور از جمله در 24 استان درگیر سیل و به‌طور اخص در استان‌هایی که صدمات و خسارت بیشتری از سیل دیده بودند مستقر کرده‌ایم. این تیم‌ها در مواردی که نیاز باشد واکسیناسیون را انجام خواهند داد. همچنین این تیم‌ها نظارت کاملی بر آب آشامیدنی در این مناطق سیل‌زده دارند و کلرزنی به‌صورت مستمر انجام می‌شود و بر این کلرزنی‌ها نظارت می‌شود و روزانه 500 نمونه از آب آشامیدنی در این مناطق آزمایش می‌شود تا میزان کلر باقی‌مانده در آب مشخص شود.

جهانپور خاطرنشان کرد: با کنترل خوبی که در حوزه بهداشت وجود داشت و ورود تیم‌های ضربتی تاکنون مشکلی در این مناطق نداشتیم و امیدوارم روزهای بعد نیز با مشکل مواجه نشویم. به هیچ‌وجه هموطنان نباید از آب‌های با منشأ ناشناخته استفاده کنند و در صورت دسترس باید از آب آشامیدنی بسته‌بندی شده یا آب‌آشامیدنی که توسط همکاران ما در شهرها و روستاها تایید شده استفاده کنند. منابع آب‌شرب تحت کنترل هستند و ما انتظار داریم اپیدمی بیماری‌های گوارشی را در این مناطق شاهد نباشیم.

وی با اشاره به امدادرسانی به مصدومان نیز گفت: همکاران ما در اورژانس به صورت از جان گذشته خدمات ارائه داده‌اند و اورژانس هوایی در مناطق درگیر سیل به‌صورت مداوم بیماران و مادران باردار پر خطر را منتقل کرده‌اند.

جهانپور درباره وضعیت بیمارستان‌های شهرهای پلدختر و معمولان هم متذکر شد: برخی مراکز بهداشتی و درمانی ما در روستاها دچار آب‌گرفتگی شده‌اند اما مکان‌هایی برای ارائه خدمات مستمر پزشکی ارائه شده و هیچ بیمارستانی در این مناطق از سرویس خارج نشده و ذخیره دارو و تجهیزات پزشکی نیز فراتر از نیاز استان و برآوردها تامین شده و موجود است.

وی درباره احداث بیمارستان صحرایی نیز گفت: ما هیچ بیمارستان صحرایی به‌عنوان وزارت‌بهداشت ایجاد نکرده‌ایم. البته با توجه به اینکه هیچ بیمارستانی تخریب نشده درباره احداث بیمارستان صحرایی نیز احساس نیازی نشده است. البته نیروهای مسلح ممکن است مبادرت به برقراری بیمارستان صحرایی کرده‌اند که مبادرت به ارائه سرویس نیز خواهند کرد.

جهانپور با بیان اینکه موضوع سیل از موضوع زلزله کاملا متفاوت است، تصریح کرد: نباید موضوعات زلزله را به سیل تعمیم داد چراکه این دو کاملا از هم متفاوت هستند و نباید تصور کرد مراقبت‌ها و نکات بهداشتی درمانی آنها بسیار متفاوت است. ما در حوادث سیل مصدومان حاد مانند زلزله را نداریم اما مراقبت‌های بهداشتی پس از سیل به مراتب مهمتر است و برای این مورد در وزارت‌بهداشت برنامه مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه را داریم و اقدامات بهداشتی و درمانی در تمام استان‌های سیل‌زده در حال انجام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز