خبرگزاری کار ایران

نماینده مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

سیل‌زدگان پلدختر و معمولان به کوه‌ها پناه برده‌اند /راه‌های ارتباطی 100 روستا کاملا قطع شده است/ مردم راه نجاتی ندارند

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۵۳۵

نماینده مردم پلدختر و معمولان با بیان اینکه بخشهای غربی شهرهای پلدختر و معمولان به طور کامل زیر آب رفته است، گفت: مردم برای نجات جانشان به کوه‌ها پناه برده‌اند و در وضعیت بسیار بدی هستند.

حمیدرضا کاظمی (نماینده مردم پلدختر و معمولان) در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به وضعیت بسیار بد و بحرانی این دو شهر و روستاهای اطراف گفت: مردم در این مناطق در محاصره سیل قرار گرفته اند و بخش های غربی شهرهای پلدختر و معمولان به زیر آب رفته است، مردم برای نجات جانشان به پشت بام ها پناه برده اند.

 وی ادامه داد: روستاهای حاشیه رودخانه در محاصره سیل قرار گرفته اند و راه های ارتباطی با این مناطق به طور کامل قطع شده است. همچنین تلفن، آب و گاز قطع شده است و متاسفانه با این منطقه هیچ ارتباطی نمی‌توانیم برقرار کنیم.

نماینده مردم پل‌دختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط نامناسب جوی تاکنون پرواز بالگردها امکان پذیر نبوده است و نتوانستیم از طریق هوایی به مردم امدادرسانی کنیم. مردم نیز به کوه‌های منطقه پناه برده اند. نیازمند کمک جدی هوایی از طریق بالگردها و از طریق قایق رانی هستیم تا بتوانیم کمکهای اولیه را به مردم منطقه برسانیم.

کاظمی تصریح کرد: هوا سرد است و مردم خانه و کاشانه شان را به طور کامل از دست داده اند و نیازمند کمک های فوری هستند.

وی تصریح کرد: حدود هشت هزار نفر در شهر معمولان و سی هزار نفر در شهر پلدختر در وضعیت بسیار بدی قرار دارند. همچنین ۲۰ روستا در حاشیه رودخانه در محاصره سیل بوده و حدود صد روستا نیز راه‌های ارتباطی شان به طور کامل قطع شده است و هیچ امکاناتی به ساکنان این مناطق نمی رسد.

او درخصوص وضعیت بیمارستانها گفت: بیمارستان ها مشکل آب گرفتگی نداشتند، اما راه ها قطع شده و هیچ ارتباطی با این مناطق نداریم. مردمی که در حال حاضر در محاصره سیل قرار گرفتند هیچ راه نجاتی ندارند.

کاظمین خاطرنشان کرد: ما از دفتر ریاست جمهوری و رئیس مجلس تقاضا کردیم تا هر چه سریع‌تر ارتش و سپاه را برای امدادرسانی و نجات مردم در این مناطق وارد عمل کنند.

وی با بیان اینکه وضعیت شهر معمولان بسیار بدتر شده است، ادامه داد: گزارشی در خصوص تلفات جانی در این مناطق نداشته ایم، اما از وضعیت بسیاری از مردم در این مناطق اطلاعی نداریم تا جایی که می دانیم مردم به پشت بام ها پناه برده بودند و تلفن ها قطع است و ما اطلاعی از وضعیت مردم نداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز