خبرگزاری کار ایران

معاون نوسازی مدارس کل کشور در گفت‌وگو با ایلنا:

زیر آب رفتن بیش از ۳۰۰ مدرسه در گلستان/ خسارت ۲۶ میلیاردی به مدارس/ احتمال نشست دیوارها و کلاس‌های درس

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۵۲۷

معاون نوسازی مدارس کل کشور با اعلام وضعیت مدارس استان‌های سیل زده گفت: بیش از ۳۰۰ مدرسه در استان گلستان تا حدودی زیر آب رفتند، و بر اثر شدت باران آسیب دیدند.

مهرالله رخشانی مهر (معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کل کشور) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به آخرین وضعیت مدارس در استان‌های سیل زده گفت: در ابتدا باید وضعیت استان‌ها به صورت جداگانه بررسی شود، زیرا هر کدام از استان‌ها شرایط خاص خودشان را دارد، اما آنچه که مسلم است این است که هر جا خانه‌ای زیر آب برود، طبیعتا به مدارس نیز آسیب وارد خواهد شد. تفاوتی که در این میان وجود دارد، این است که طبقات همکف در مدارس یک مقدار ارتفاع بیشتری به نسبت خانه‌ها دارد به همین خاطر یک مقدار دیرتر آب وارد مدارس می‌شود، مگر اینکه ارتفاع آب حدود یک یا دو متر باشد.

وی ادامه داد: در استان گلستان در روز هفدهم فروردین آمادگی لازم را برای برگزاری کلاس‌ها داریم. بعضی جاها که آب عقب‌نشینی کرده است، همکاران ما بلافاصله به ساختمان مدارس رفتند و آنجا را مرتب و با تجهیزات آماده کرده‌اند.همچنین حدود ۳۲۰۰ میز و نیمکت جدید نیز برای مدارس تهیه کرده‌ایم تا به مدرسه سیل زده ارسال شود. علاوه بر این  ۵ میلیارد تومان هم اعتبار ابلاغ کردیم تا سیستم‌های گرمایشی که در موتورخانه‌های مدارس به خاطر سیل آسیب دیده‌اند، تعمیر شوند. ضمن اینکه تا پایان هفته نیز حدود ۵۰ کانکس به استان گلستان می‌فرستیم.

معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کل کشور افزود: در مناطقی که مدارس همچنان با آب‌گرفتگی مواجه می‌شوند، کلاس درس را در کانکس برگزار خواهیم کرد، ما مقدمات لازم را برای برگزاری کلاس‌های درس در ۱۷ فروردین سال ۹۸ در استان گلستان انجام داده‌ایم.

رخشانی‌مهر در ادامه توضیح داد: باید توجه کنیم که خیلی از مدارس ما در اختیار ستاد بحران است، اما با در نظر گرفتن جمیع این جهات امکان برگزاری کلاس‌ها در گلستان وجود دارد، مگر اینکه همکاران ما در حوزه آموزش با توجه به نکاتی که ستاد بحران گفته است، بخواهند تصمیم دیگری بگیرند.

وی در خصوص شرایط مدارس در استان لرستان گفت: در استان لرستان شرایط متفاوت است، زیرا در آنجا سیل شدت گرفته و بیشتر هم می‌شود و قابل پیش بینی نیست تا ببینیم فردا چه اتفاقی می‌افتد. کماکان منتظر هستیم آب فروکش کند و زندگی مردم به حالت عادی برگردد و خود من نیز در روزهای آینده به آنجا سفر خواهم کرد.

رخشانی مهر با اعلام اینکه چند مدرسه در سیل آسیب دیده اند، گفت: بیش از ۳۰۰ مدرسه در استان گلستان تا حدودی زیر آب رفتند و یا بر اثر شدت باران آسیب دیدند اما آسیب‌هایی که به مدارس وارد شده متفاوت است، به طور مثال یک مدرسه تجهیزاتش زیر آب رفته و بیشتر خسارتی که دارد تعمیراتی است، یا دیوارهای مدرسه خیس خورده یا درها آسیب دیده‌اند، اما جنس آسیب از نوع ریختن مدرسه نبوده و هیچ مدرسه‌ای در استان گلستان آوار نشده است.

وی درباره خسارت اولیه‌ای که سیل به مدارس وارد کرده است، گفت: در برآورد اولیه که همکاران ما داشته‌اند، حدود ۲۶ میلیارد تومان خسارت اولیه مدارس است، اما طبیعتا باید منتظر ماند تا آب فروکش کند، زیرا با توجه به وجود آب احتمال نشست دیوارها و کلاس‌ها وجود دارد. 

معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کل کشور در پایان با اشاره به وضعیت مدارس استان لرستان تاکید کرد: در خصوص استان لرستان باید اطلاعاتمان را تکمیل کنیم، زیرا هنوز در خیابان‌های استان لرستان سیل جاری است، اما در این استان هم مدارس محل اسکان مردم است و مردم در طبقات دوم مدارس ساکن هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز