خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش:

کمیته بحران در وزارت آموزش و پرورش تشکیل و دستورات لازم صادر شده است

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۳۶۷

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش از ارسال کانکس و نیمکت به استان‌های سیل‌زده برای حل مشکلات آنان خبر داد.

به گزارش ایلنا، امیرعلی نعمت‌اللهی با تبریک روز جمهوری اسلامی و تشکر از تدبیر ستاد بحران، وزیر کشور، نیروهای مسلح و استانداران سراسر کشور درباره رسیدگی به وضعیت استان‌های سیل‌زده، گفت: علاوه بر اینکه طی روزهای گذشته همه اماکن و تجهیزات آموزش و پرورش، سالن‌ها، نمازخانه‌ها و مدارس به صورت کامل آماده شد تا در اختیار سیل‌زدگان عزیز و مسافران نوروزی قرار بگیرد، برخی معاونان وزیر هم اکنون در برخی استان‌ها هستند و وزیر آموزش و پرورش نیز برای تدبیر امور عازم گلستان است.

وی ادامه داد: حفاظت از خانواده‌های فرهنگیان و دانش‌آموزان را برخود لازم می‌دانیم لذا روسای مناطق و حتی مراکز وابسته ضمن لغو مرخصی‌ها در مناطق حضور فعال دارند و همه مکلف هستند ضمن همراهی با ستادهای بحران استان‌ها، استانداری و هلال احمر تمام تجهیزات و مکان‌ها را بدون هیچ محدودیتی در اختیار مسیولان ذیربط قرار دهند.

این مقام مسئول افزود: طبق اخبار رسیده خود دانش‌آموزان، معلمان و فرهنگیان مشغول کمک به سیل‌زدگان و رفع دغدغه‌ها هستند و بار دیگر معلمان و فرهنگیان عزیز و گرامی، دانش‌آموزان خانواده‌هایشان به دلیل این نمایش همبستگی اجتماعی و حضور فعال و به‌موقع برای کمک به مسئولان، متمایز و زیبا درخشیدند.

نعمت‌اللهی در پاسخ به این سوال که آیا مدارس سیل‌‌زده برای روز ۱۷ فروردین باز خواهند شد، اظهار داشت: برای این موضوع تمام مقدمات و آمادگی‌های لازم از سوی همکاران حوزه ستادی و استان‌ها فراهم شده است لکن تابع مصوبات و تصمیم‌های ستادها و کمیته‌های بحران و شورای تامین استان‌ها هستیم. برای همین طی روزهای گذشته هیات‌هایی متشکل از معاونان وزیر و مدیران سازمان تجهیز و نوسازی مدارس کشور در شهرستان‌ها و مراکز استان‌های دارای سیل و بارش شدید حاضر شدند تا بتوانند مشکلات را بررسی کنند.

وی اضافه کرد: کانکس، نیمکت و کتاب هم در حد نیاز به استان‌ها ارسال شده یا درحال ارسال است در برخی از موارد توصیه شده دانش‌آموزان به مراکز شبانه‌روزی منتقل شوند که از درس عقب نمانند.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: همکاران ما در حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز با هماهنگی‌ها و اعزام همکاران متخصص و مجرب به مناطق با اجرای برنامه‌های فرهنگی سعی کردند از دغدعه و نگرانی‌های دانش‌آموزان که برای ما مهم بود بکاهند و در کاهش آلام آنان موثر باشند.

معمت‌اللهی افزود: در همین راستا بلافاصله در هفته گذشته حسب دستور وزیر آموزش و پرورش، کمیته بحران در آموزش و پرورش با مسئولیت بنده تشکیل، تمام مسایل رصد و دستورات لازم صادر شد‌. مدیران کل استانی ما نیز در ستادهای بحرانی استان‌ها نقش فعالی را دارند.

وی در پاسخ به این سوال که چه تعداد از مدارس کشورمان دچار سیل شده‌اند، تصریح کرد: به دلیل اینکه در برخی شهرستان‌ها دوباره تشدید بارندگی و سیل شده‌ایم قطعا تعداد مدارس سیل‌زده بیشتر شده است که در حال جمع‌آوری آمار هستیم و آن را اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز