خبرگزاری کار ایران

بنیاد مسکن:

بنیاد مستضعفان سیمان رایگان بین سیل زدگان توزیع می کند/ بیش از ۶۰ هزار واحد مسکونی نیازمند تعمیرات است

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۳۵۷

معاون پشتیبانی و هماهنگی امور استان‌های بنیاد مسکن کشور گفت که بر اثر جاری شدن سیلاب بیش از ۲۵ هزار واحد مسکونی در استان‌هایی که درگیر بارندگی شدید و سیلاب بودند، تخریب شده است.

 

هادی درفشی در گفتگو با خبرنگاران در شهرستان سیمرغ مازندران افزود: همچنین بیش از ۶۰ هزار واحد مسکونی در استان‌هایی که درگیر سیلاب بوده اند، نیازمند تعمیرات است.

وی گفت: البته این آمار اولیه است و بعد از فروکش کردن سیلاب می‌توانیم آمار قطعی میزان خسارت‌های وارده به واحد‌های مسکونی و تجاری را اعلام کنیم.

معاون بنیاد مسکن کشور استان‌های درگیر سیلاب را مازندران، گلستان، خراسان شمالی، گیلان، کردستان، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، کهکیلویه و بویراحمد، فارس و خوزستان اعلام کرد.

درفشی در خصوص ساخت واحد‌های خسارت دیده در استان مازندران هم گفت: پیش بینی بنیاد مسکن برای بازسازی واحد‌های خسارت دیده سیل در استان مازندران حداکثر تا شهریور ماه است.

وی افزود: آنچه برای ما مهم است مشارکت مردمی است و همچنین واحد‌هایی که نیازمند کمک بیشتر باشد از کمک خیرین و سپاه برای ساخت آن‌ها استفاده خواهیم کرد.

معاون پشتیبانی و هماهنگی امور استان‌های بنیاد مسکن گفت: از طرف بنیاد مسکن برای روستا‌ها وام ۴۰ میلیون تومانی با دوره بازپرداخت ۱۵ ساله و سود چهار درصد تعریف شده است.

درفشی در خصوص در اختیار قرار دادن سیمان رایگان هم اظهار داشت: هشت تن سیمان برای واحد‌های احداثی و ۱.۵ تن برای واحد‌های تعمیراتی در شهر‌های آسیب دیده نظر گرفته ایم که به صورت رایگان در اختیار آسیب دیدگان سیل قرار می‌گیرد.

با اعلام اینکه سیمان مورد نیاز را بنیاد مستضعفان تامین می‌کند، افزود: برای هر واحد مسکونی در حال احداث ۸۰ کیسه سیمان به صورت رایگان در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز