خبرگزاری کار ایران

کولیوند در گفت‌وگو با ایلنا خبر داد:

اعزام ۸۲ هزار و ۴۵۸ نفر مصدوم و بیمار به مراکز درمانی/ انجام ۱۴۶ ماموریت اورژانس هوایی طی ۱۵ روز گذشته

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۱۴۱

رئیس سازمان اورژانس کشور به تشریح اقدامات سازمان اورژانس کشور در قالب طرح سلامت نوروز ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال نوروز ۹۷ پرداخت.

پیرحسین کولیوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص طرح سلامت نوروز ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال نوروز ۹۷ گفت: طی ۱۵ روز گذشته در طرح ملی سلامت نوروزی ۱۹۳ هزار و ۴۲۵ مورد ماموریت در سطح کشور توسط اورژانس پیش بیمارستانی انجام شده که ۱۵ درصد از ماموریت‌‌های ترافیکی و ۸۵ درصد غیرترافیکی است.

وی ادامه داد: بیشترین ماموریت اورژانس پیش بیمارستان مربوط استان‌‌های تهران با ۳۶ هزار و ۷۷۱ مورد از کل ماموریت‌‌ها، خراسان رضوی با ۱۸ هزار و ۵۸۱ مورد از کل ماموریت‌‌ها و استان فارس با ۱۳ هزار و ۸۸۸ مورد از کل ماموریت‌‌ها بوده است.

۲۹ هزار و ۶۱۹ ماموریت ترافیکی طی ۱۵ روز گذشته در سطح کشور

رئیس سازمان اورژانس کشور افزود:طی ۱۵ روز گذشته از طرح ملی سلامت نوروزی ۲۹۶۱۹ مورد ماموریت ترافیکی در سطح کشور توسط اورژانس پیش بیمارستانی انجام شده که نسبت به مدت مشابه کاهش پنج درصدی ماموریت‌‌های ترافیکی را نشان می‌‌دهد. همچنین طی این مدت ۵۸ درصد در معابر شهری، ۳۸ درصد در محورهای برون‌‌شهری، سه درصد در معابر روستایی و یک درصد در سایر معابر انجام شده است.

اعزام ۸۲ هزار و ۴۵۸ نفر مصدوم و بیمار به مراکز درمانی توسط آمبولانس‌‌های زمینی و هوایی

کولیوند اضافه کرد: در طرح سلامت نوروز ۹۸ آمبولانس‌‌های اورژانس پیش بیمارستانی ۸۲ هزار و ۴۵۸ مصدوم و بیمار را به مراکز درمانی انتقال داده‌‌اند که از این مجموع، ۲۵ هزار و ۵۵۲ نفر مربوط به حوادث ترافیکی و ۵۶ هزارو ۹۰۶ نفر مربوط به حوادث غیر ترافیکی است.

وی ادامه داد: بیشترین مصدوم اعزامی حوادث ترافیکی در استان‌‌های خراسان رضوی با دو هزار و ۳۹۹ نفر، تهران با دو هزار و ۱۶۸ نفر و اصفهان با دو هزار و ۸۹ نفر و همچنین بیشترین مصدوم و بیمار اعزامی در حوادث غیر ترافیکی به ترتیب در استان‌های تهران با ۸ هزار و ۶۱۰ نفر، خراسان رضوی با هفت هزار و ۳۲۰ نفر و اصفهان با چهار هزار و ۶۳۸ نفر بوده است.

درمان در محل ۹۸ هزار و ۱۳۶ نفر مصدوم و بیمار در محل حادثه 

رئیس سازمان اورژانس کشور افزود: در طرح سلامت نوروز ۱۳۹۸ تکنسین‌‌های اورژانس ۹۸ هزار و ۱۳۶ نفر از مصدومان و بیماران را در محل حادثه را مداوا کرده‌‌اند که از این تعداد هفت هزار و ۸۰۰ نفر مربوط به حوادث ترافیکی و ۹۰ هزار و ۳۳۶ مربوط به حوادث غیرترافیکی است.

مراجعه ۲۲ هزار و ۶۵۹ نفر به ایستگاه‌‌های سلامت نوروزی در سطح کشور

کولیوند اضافه کرد: از ابتدای طرح سلامت نوروزی ۳۶ هزار و ۴۲۹ نفر به ۶۰۰ ایستگاه سلامت نوروزی در سطح کشور مراجعه کرده که ۱۱۰۸ مصدوم و بیمار جهت ادامه روند درمان به مراکز درمانی انتقال یافتند و ۳۵ هزار و ۳۲۱ در محل ایستگاه مداوا شدند.

انجام ۱۴۶ ماموریت اورژانس هوایی طی ۱۵ روز گذشته 

وی ادامه داد: طی ۱۵ روز گذشته از آغاز طرح ملی سلامت نوروزی بالگردهای اورژانس هوایی ۱۴۶ ماموریت جهت انتقال مصدومان و بیماران در سطح کشور انجام پذیرفته است که ۲۳۷ مصدوم و بیمار به مراکز درمانی انتقال یافتند که ۱۱۹ مصدوم مربوط به سوانح ترافیکی و ۱۱۸ مصدوم و بیمار مربوط به حوادث غیر ترافیکی است.

رئیس سازمان اورژانس کشور افزود: طی این مدت ۲۰ مصدوم و بیمار ناشی حوادث جوی در استان گلستان به مراکز درمانی انتقال یافتند.

اعزام ۵۴۴ بیمار قلبی در طرح ۲۴۷ 

کولیوند اضافه کرد: طی ۱۵ روز گذشته از آغاز طرح ملی سلامت نوروزی آمبولانس‌‌های اورژانس ۵۴۴ بیمار قلبی را در طرح ۲۴۷ به مراکز درمانی انتقال داده‌‌اند.

اعزام ۳۶۱ بیمار عارضه مغزی در طرح ۷۲۴ 

وی ادامه داد: طی ۱۵ روز گذشته از آغاز طرح ملی سلامت نوروزی آمبولانس‌‌های اورژانس ۳۶۱ بیمار عارضه مغزی را در طرح ۲۴۷ به مراکز درمانی انتقال داده‌‌اند.

انجام ۵۹۱ هزار و ۳۳۴ بازدید و بازرسی توسط ۳۰۰۰ تیم  بهداشتی  در سطح کشور

رئیس سازمان اورژانس کشور افزود: از ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ و با آغاز طرح ملی سلامت نوروز ۹۸ تیم‌‌های بهداشتی، ۵۹۱ هزار و ۳۳۴ مورد بازرسی و بازدید از اماکن عمومی، محل اسکان مسافران، رستوران‌‌های بین راهی و... انجام شده که منجر معرفی هفت هزار و ۹۴۴ متخلف به مراجعه قضایی، پلمپ ۱۹۷۸ مراکز و اماکن متخلف و معدوم کردن ۷۲۹ هزار و ۹۷۷ کیلوگرم اقلام غذایی غیربهداشتی و فاسد شد.

آموزش بیش از ۴۳۸ هزار نفر در ورودی مرزهای ایران

کولیوند اضافه داد: از ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ و با آغاز طرح ملی سلامت نوروز ۹۸ تیم‌‌های پایش بیماری‌‌های واگیر به منظور پیشگیری از وقوع بیماری‌‌های واگیر به ۴۳۸ هزار و ۱۹۹ نفر از افرادی که از مرزها وارد کشور شده‌‌اند آموزش چهره به چهره ارائه شده است.

مراجعه بیش از دو میلیون نفر به اورژانس مراکز  درمانی سراسر کشور

وی افزود: از ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ و با آغاز طرح ملی سلامت نوروز ۲ میلیون و ۱۶۲ هزار و ۷۸۶ نفر به مراکز درمانی مراجعه کردند که ۸۳ درصد (یک میلیون و ۷۹۴ هزار و ۷۱۷ نفر) پس از درمان از مراکز فوق ترخیص و ۱۷ درصد (۳۶۸ هزار و ۶۹ نفر) از مصدومین و بیماران جهت ادامه روند معالجات در مراکز درمانی بستری شدند.

رئیس سازمان اورژانس کشور درخصوص بیشترین علل مراجعه به مراکز درمانی اظهار داشت: مصدومان ترومایی ۳۱ درصد (۷۶ هزار و ۷۹۹ نفر )، بیماران قلبی ۲۶ درصد ( ۴۳ هزار و ۷۵۰ نفر)، بیماران گوارشی ۲۳ درصد (۵۶ هزار و ۴۷۸ نفر)، بیماران تنفسی ۱۸ درصد (۴۳ هزار و ۷۵۰ نفر) و عارضه مغزی دو درصد (شش هزار و ۰۷۴نفر) بوده‌اند. 

وی اضافه کرد: طی ۱۵ روز گذشته ۷۰ هزار و ۳۶۹ مورد عمل جراحی در بخش اورژانس مراکز درمانی انجام پذیرفته است که ۳۵ هزار و ۲۰۰ اعمال جراحی اورژانسی و ۳۵ هزار و ۱۶۹ مورد اعمال جراحی الکتیو قرار گرفتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز