خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس راهور ناجا خبر داد:

چک فنی اتوبوس‌ها پیش از شروع سفرهای نوروزی/ نصب سامانه سپهتن بر تاکسی‌های مسافربری و خودروهای حمل بار در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۱۲۶

رئیس پلیس راهور ناجا تاکید کرد: پیش از ورود به سال جدید اتوبوس‌های برون شهر در دو نوبت چک فنی شدند.

به گزارش ایلنا، سردار سیدکمال هادیانفر در بازدید از پایانه اتوبوسرانی غرب گفت: در این روز‌های پر تردد سال در جاده‌های کشور رانندگان اتوبوس‌ها، سهم قابل ملاحظه‌ای در جابجایی مسافران دارند و مسافت‌های طولانی را در جاده‌‌‌‌ها طی می‌کنند تا به مقصد برسند.

وی با اشاره به عدم رعایت برخی قوانین توسط راننده‌ها اظهار داشت: تقریبا ۹۲ درصد جابجایی مسافران در کشور از طریق جاده‌ها اتفاق می‌افتد که بخش عمده این حمل و نقل توسط اتوبوس‌ها صورت می‌گیرد.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به کنترل فنی اتوبوس‌ها تصریح کرد: قبل از ورود به سال جدید، چک فنی اتوبوس‌های برون‌‌شهری در دو نوبت توسط پلیس راه و با کمک راهداری انجام شد و تذکرات لازم به مدیران فنی در ترمینال‌ها در سراسر کشور داده شد.

هادیان‌فر با بیان اینکه سامانه سپهتن که توسط پلیس در اتوبوس‌ها نصب شده است می‌‌تواند ۵۰۰ متر قبل از رسیدن اتوبوس به مقصد عملکرد راننده‌ها به پلیس گزارش دهد، خاطرنشان کرد: سامانه سپهتن گزارش رفتار راننده را اعم از سرعت، سبقت و انحراف‌ها برای پلیس ارسال می‌کند، ضمن اینکه چهره راننده نیز در مانیتور پلیس قابل مشاهده است.

وی با اشاره به این سرعت سامانه سپهتن نسبت به سامانه قبلی بیشتر است، ابراز داشت: سامانه‌ای که در گذشته استفاده می‌‌شد به صورت آفلاین کار می‌‌کرد و زمان طولانی لازم بود تا اطلاعات به دست پلیس برسد، اما سامانه سپهتن به صورت آنلاین بوده و ظرفیت بسیار خوبی برای پلیس ایجاد کرده است.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه سامانه سپهتن بر روی تاکسی‌های مسافربری بین شهری و خودروهای حمل بار هم نصب خواهد شد، ابراز داشت: نصب این سامانه بر روی این دو‌دسته از خودروها در سال جاری در دستورکار قرار خواهد گرفت.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: مسافران می‌توانند برای تقدیر و تشکر یا اعلام نارضایتی از راننده به دلیل تخلف رانندگی با استفاده از پلاک سوم که در بالای سر راننده اتوبوس نصب است، با سامانه ۱۱۰۱۲۰ به صورت پیامکی عملکرد راننده را گزارش کنند که بلافاصله در اولین پلیس راه در صورت مشاهده تخلف از سمت راننده خودرو متوقف می‌شود و تذکرات و اعمال قانون صورت می‌گیرد.

هادیانفر با اشاره به مشکلاتی که رانندگان اتوبوس‌ها درخصوص مشکلات راه و گرانی لاستیک دارند، بیان کرد: رانندگان درخصوص گرانی وسایل تجهیزات از جمله لاستیک و شیشه مشکلاتی دارند که باید دولت و وزارت راه اهتمام جدی داشته باشند، زیرا این بخش مهمی است که جابجایی مسافر را انجام می‌دهد امیدواریم که دغدغه‌های این عزیزان را بتوانیم کاهش دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز