خبرگزاری کار ایران

تازه‌ترین گزارش از وضعیت هواشناسی کشور

asdasd
کد خبر : ۷۴۴۷۳۴

تازه‌ترین گزارش از وضعیت هواشناسی کشور اعلام شد.

به گزارش ایلنا به نقل از هواشناسی، امروز در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، اردبیل، گیلان، مازندران، بخش‌های غربی و مرکزی خلیج فارس و در اوایل امشب نیز در برخی از نقاط تهران و البرز بارش باران را خواهیم داشت که گاهی با رعد و برق و وزش باد همراه خواهد بود.

همچنین در استان‌هایی مانند همدان، مرکزی، لرستان، ایلام، خوزستان، فارس، بوشهر و اصفهان نیز بارش‌های پراکنده رخ خواهد داد.

بیشترین فعالیت سامانه بارشی امروز در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، زنجان و غرب کردستان خواهد بود ،همچنین در ارتفاعات شمال غرب و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی ،زاگرس مرکزی بارش‌ها به شکل برف رخ می‌دهد.

روز یکشنبه ضمن اینکه فعالیت این سامانه بارشی شدت می‌یابد در نیمه غربی کشور بخش های مرکزی، مناطق غربی و مرکزی خلیج فارس،استان های ساحلی خزر و دامنه‌های جنوبی البرز غربی و مرکزی مانند قزوین، البرز، تهران و سمنان نیز بارش باران را خواهیم داشت و در ارتفاعات البرز غربی و مرکزی، زاگرس شمالی ،مرکزی بارش به شکل برف است.

 استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و جنوبی، هرمزگان و شرق یزد نیز بارش‌های پراکنده رخ خواهد داد اما روز یکشنبه بارش ها در استان‌های آذربایجان غربی وشرقی، زنجان، کردستان ،کرمانشاه ،ایلام ،لرستان ،خوزستان، همدان، مرکزی، چهارمحال بختیاری، کهکلویه و بویراحمد، شمال غرب فارس و غرب اصفهان از شدت بیشتری برخوردار هستند و احتمال بارش تگرگ نیز برای این مناطق وجود دارد.

روز دوشنبه نیز به جز استان‌های هرمزگان، کرمان،خراسان جنوبی و سیستان بلوچستان در سایر مناطق کشور از نظر بارشی، شرایطی مشابهی مانند روز یکشنبه خواهیم داشت، روز دوشنبه بیشترین بارش‌ها در استان های کردستان، کرمانشاه، لرستان،ایلام، خوزستان، چهارمحال بختیاری، کهکلویه و بویراحمد، شمال غرب فارس، همدان، مرکزی، زنجان، قزوین و بخش‌های شمالی البرز و تهران و سمنان خواهد بود.

همچنین روزهای یکشنبه و دوشنبه در نیمه غربی کشور از بعدازظهر یکشنبه و روز دوشنبه در بخش‌های مرکزی و نیمه شرقی کشور وزش باد شدید پیش بینی شده که در شرق و جنوب شرق احتمال باد و گردوخاک هم وجود دارد.

همچنین از بعدازظهر امروز تا ظهر یکشنبه دریای خزر و طی روز یکشنبه و دوشنبه مناطق مرکزی و غربی خلیج فارس مواج پیش بینی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز