خبرگزاری کار ایران

اسکان موقت بیش از ۸ هزار حادثه دیده سیل و برف در گلستان/ فعالیت مستمر ۴ بالگرد برای امدادرسانی به حادثه دیدگان

asdasd
کد خبر : ۷۴۲۸۶۷

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان از اسکان موقت بیش از ۸ هزار حادثه‌دیده سیل و برف و کولاک در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمدعلی هروی در خصوص آخرین آمار امدادرسانی به مناطق سیل‌زده استان گلستان و افراد گرفتار در برف و کولاک استان اظهار کرد: از تاریخ ۲۶ اسفندماه سال گذشته تا ساعت ۲۳ دوم فروردین ماه جاری که ۱۰ شهرستان درگیر حوادث سیل و برف و کولاک بوده ۵۶ هزار و ۲۵۳ نفر دچار حادثه شده که به ۵۰ هزار و ۲۳۱ نفر امدادرسانی شد.

وی ادامه داد: از این تعداد ۸ هزار و ۱۵ نفر اسکان موقت داده شده و عملیات تخلیه آب از ۱۰ هزار و ۸۳ منزل اجرایی شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان با اشاره به اینکه در این مدت ۲۸۹ خودرو رهاسازی شد، تاکید کرد: یک هزار و ۵۵۱ امدادگر و نجاتگر در غالب ۳۴۹ تیم در این مدت عملیات امداد و نجات را بر عهده داشته که ۴۷ دستگاه آمبولانس، ۱۱ دستگاه خودروی نجات، ۲۱۶ دستگاه خودروی کمک‌دار، ۱۲ قایق نجات، ۱۴۸ موتور پمپ لجن‌کش و چهار فروند بالگرد در عملیات‌های امداد و نجات بکارگیری شدند.

هروی بیان کرد: این چهار بالگرد در این مدت ۲۴ ساعت و ۱۵ دقیقه پرواز را در ۲۵ سورتی همراه ۶۱ نیروی امدادی اجرایی کردند که ۹ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم بار از قبیل تجهیزات و مواد خوراکی مورد نیاز برای حادثه دیدگان توسط این بالگردها به منطقه ارسال شد.

وی تاکید کرد: در این مدت ۲۱ هزار بطری آب معدنی، یک هزار و ۲۹۱ چادر امدادی، ۱۶ هزار و ۷۰۴ قوطی کنسرو، ۳۲ هزار و ۱۲۰ قرص نان، ۲۰۰ کیلوگرم برنج، ۷ هزار و ۱۸۰ تخته پتو، ۱۰ هزار و ۹۱۰ بسته غذایی، ۶۷ بطری روغن، ۳ هزار و ۲۸۴ تخته موکت و ۳ هزار و ۱۷۰ کیلوگرم نایلون بین حادثه دیدگان توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان تصریح کرد: خوشبختانه نگاه مهربانانه هم استانی‌ها و مردم خوب کشورمان در حوادث همیشه وجود داشته و با هماهنگی‌های صورت گرفته کمک‌های مردمی به پایگاه‌های امدادی هلال احمر در استان تحویل که با مدیریت و برنامه‌ریزی بین حادثه دیدگان توزیع شد.

هروی گفت: در این مدت ۸ هزار و ۲۰۰ بطری آب معدنی بزرگ و ۲۵۰ بطری آب معدنی کوچک، ۷۸ قوطی شیر خشک و ۲۵ عدد پوشک اقلام اهدایی جمع‌آوری شده بوده است.

وی در پایان بیان کرد: مردم عزیزی که قصد کمک نقدی به مردم سیل زده استان گلستان دارند می‌توانند از طریق کد دستوری #۱۱۲*۷۸۰* اقدام کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز