خبرگزاری کار ایران

سرهنگ بخشنده در گفت‌وگو با ایلنا:

جمع آوری ۱۵۰۰ معتاد متجاهر با شرایط خاص از سطح شهر/وزارت بهداشت برای درمان معتادان با پلیس همکاری کند

asdasd
کد خبر : ۷۴۲۶۱۹

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ گفت: ۱۴ مرکز دی آی سی در مناطق ۱۶ و ۱۲ وجود دارد که باعث تجمع معتادان از سراسر استان تهران در این مناطق می‌شود.

سرهنگ محمد بخشنده، رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار ایلنا درباره جمع آوری معتادان از سطح شهر تهران گفت: در ماه‌های اخیر بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ نفر از سطح شهر تهران خرده فروش مواد مخدر و معتاد جمع آوری شده که از این تعداد  ۲۵۰۰ نفر خرده فروش مواد بودند.

وی همچنین درباره معتادان متجاهر با شرایط خاص نیز تصریح کرد: هزار و ۵۰۰ نفر معتاد متجاهر با شرایط خاص از سطح شهر تهران جمع آوری شده اند که در یک مرکز ویژه پذیرش شده اند. این افراد شامل معتادان دارای کبر سن، دارای بیماری های خاص مانند ایدز و هپاتیت و ... هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پس از اجرای طرح پاکسازی شوش، مولوی و هرندی وضعیت بسیار خوبی در این مناطق وجود دارد، خاطرنشان کرد: امیدواریم وزارت بهداشت نیز برای درمان این معتادان به طور کامل پای کار بیاید و همکاری لازم را با ما داشته باشد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ درباره تخریب خانه‌های پلاک قرمز در منطقه شوش، مولوی و هرندی گفت: تا به امروز ۹۱ خانه پلمپ شده اند و ما در حال تلاش برای شناسایی مالکان این منازل هستیم. بخشی از این خانه‌ها بدون صاحب است و مالک مدتهاست این ملک را رها کرده و رفته است. ما این منازل را آنالیز کرده‌ایم و بخشی از این خانه‌ها که ناایمن هستند شامل ماده ۵۵ شهرداری شده و شهرداری نیز در این خصوص وارد عمل می‌شود. دیگر خانه‌های پلاک قرمز نیز تخریب، تملیک و بازسازی خواهند شد.

سرهنگ بخشنده تاکید کرد: در سال ۹۸ نیز پایگاههایمان را در این مناطق مستقر کرده‌ایم و اجازه بازگشت معتادان را نمی‌دهیم. همچنین طرح جمع آوری معتادان و برخورد با خرده فروشان با جدیت در سراسر شهر تهران اجرا می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود برخی از معتادان متجاهر از شوش، مولوی و هرندی به منطقه راه‌آهن کوچ کرده‌اند، آیا این صحت دارد، تصریح کرد: در منطقه راه‌آهن چند مرکز دی آی سی توزیع متادون وجود دارد که معتادان برای دریافت متادون به آنجا مراجعه می‌کنند. یکی از دغدغه‌های اصلی ما نیز جابجایی ۱۴ مرکز دی آی سی و شلتر است که در این مناطق وجود دارد، چراکه این مراکز باعث تجمع معتادان حتی از سایر نقاط استان تهران در این مناطق نیز می شود. 

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ همچنین درباره کشفیات مواد مخدر در سال ۹۷ در تهران گفت: در سال ۹۷، مقدار ۱۶.۵ تن مواد مخدر از ۱۴ محور ورودی شهر تهران انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده است که این مواد بیشتر از شهرهای جنوبی کشور وارد می‌شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز