خبرگزاری کار ایران

فعالیت سامانه بارشی در نوار شمالی کشور طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه

asdasd
کد خبر : ۷۴۲۰۶۲

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور گفت: در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه فعالیت سامانه بارشی را با شدت کم در نوار شمالی کشور خواهیم داشت و این سامانه در روز پنجشنبه محدود به شمال شرق شده و جمعه از کشور خارج می‌شود.

به گزارش ایلنا، احد وظیفه، مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با اشاره به فعالیت سامانه بارشی با شدت کم در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۲۸ و ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ در نوار شمالی کشور، خاطرنشان کرد: فعالیت سامانه بارشی پنجشنبه ۱۳۹۸/۱/۱ محدود به شما‌ل‌شرق شده و جمعه از کشور خارج خواهد شد.

مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: پیش‌بینی می شود سه‌شنبه ۱۳۹۷/۱۲/۲۸ در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، شمال زنجان، ارتفاعات شمالی البرز در استان های گیلان، مازندران و گلستان، بارش برف، مه آلودگی و کاهش دید وجود داشته باشد.            

وظیفه با بیان اینکه شدت بارش بویژه در شرق گلستان و خراسان‌شمالی خواهد بود، نسبت به بارش شدید باران، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلاب و  وزش باد شدید موقتی در استان گلستان هشدار داد.

وی در خصوص وضعیت هوا طی چهارشنبه ۱۳۹۷/۱۲/۲۹ گفت: در خراسان شمالی، شمال خراسان‌رضوی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، شمال زنجان، ارتفاعات شمالی البرز در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و ارتفاعات جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و شمال سمنان بارش برف، مه آلودگی و کاهش دید و در تهران، البرز، قزوین و قم بارش باران گاهی وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.

مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور در این راستا به سازمان‌ها و ارگان‌های ذیربط توصیه نمود: تمهیدات لازم جهت جلوگیری از کاهش خسارات احتمالی به سبب کولاک برف، یخبندان، لغزندگی، مه گرفتگی و اختلال در تردد جاده‌ای بویژه در گردنه‌های کوهستانی مناطق مذکور به عمل آید و مسافرین نیز با تجهیزات ایمنی کامل سفر کنند.

وظیفه با اشاره به مواج بودن بخش‌های مرکزی و شرقی خلیج‌فارس، تنگه هرمز، دریای عمان و دریای‌خزر از بعدازظهر دوشنبه تا ظهر چهارشنبه ۱۳۹۷/۱۲/۲۹، گفت: دوشنبه ارتفاع موج بویژه در بخش‌های شرقی خلیج‌فارس بین یک و نیم تا دو متر، سه‌شنبه بین دو و نیم تا سه متر و طی این مدت در دریای عمان نیز بین یک تا  یک ونیم متر برآورد شده است.  

وی افزود: از دوشنبه تا اواخر وقت سه‌شنبه ارتفاع موج بویژه در نواحی شرقی دریای‌خزر به دو تا سه متر پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز