خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در گفت‌وگو با ایلنا:

برون‌سپاری برخی از خدمات پلیس به بخش خصوصی در سال ۹۸/ بهره‌گیری از ظرفیت "پلیس افتخاری اصناف"

asdasd
کد خبر : ۷۴۱۲۳۵

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ برون‌سپاری برخی خدمات کلانتری‌ها در راستای کاهش مراجعات مردم را از مهمترین برنامه‌های پلیس در سال ۹۸ عنوان کرد.

سردار کیوان ظهیری (رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره برنامه‌های پلیس پیشگیری در سال جدید گفت: در سال گذشته ۳ طرح رعد برگزار شد و بنا بر تدابیر فرماندهی تهران بزرگ این طرح و همچنین طرح‌های جدید دیگری در سال ۹۸ برای برقراری نظم و امنیت در محلات توسط کلانتری‌ها اجرا می‌شوند. همچنین تلاش می‌کنیم در سال جدید از مشارکت مردمی در اجرای طرح‌ها بهره بگیریم.

وی با اشاره به دیگر اقدامات پلیس پیشگیری در سال ۹۸ ادامه داد: از دیگر برنامه‌هایمان استفاده از ظرفیت‌های برون سازمانی و برون‌سپاری برخی از اقدامات کلانتری‌هاست. در همین راستا نیز استفاده از پلیس‌های افتخاری و نگهبانان محله در دستور کار قرار دارد. تمام تلاش ما این است که از ظرفیت بخش‌های برون‌سازمانی برای امنیت مناطق استفاده شود و بهره لازم را ببریم.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه از اصناف مختلف نیز به عنوان پلیس افتخاری استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم با ارتباط خوب و موثر پلیس با مردم بتوانیم امنیت پایدار را در تهران تثبیت کنیم.

سردار ظهیری درخصوص احداث کلانتری جدید در تهران تصریح کرد: در سال ۹۷ کلانتری امام‌زاده حسن افتتاح شد. برای ایجاد سایر کلانتری‌ها باید زیرساخت‌های لازم نیز فراهم شود؛ طی جلسات مختلف که با حضور نمایندگانی از شهرداری‌ها، استانداری و فرمانداری برگزار شد، محل‌هایی در مناطق مختلف تهران برای احداث کلانتری مشخص شده است و اقدامات قانونی آن نیز در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم سریعتر آنها را احداث کنیم و مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: افزایش کلانتری‌ها هم باعث می‌شود، کار مردم سریعتر انجام شود و هم اشراف ماموران کلانتری‌ها به محدوده تحت حفاظت‌شان بیشتر خواهد شد و می‌توانند تاثیر مثبتی در کشف جرائم داشته باشند.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ همچنین درخصوص برنامه‌های این پلیس برای کاهش مدت زمان حضور مردم در کلانتری‌ها توضیح داد: تلاش داریم بیشتر خدماتی را که امکان برون‌سپاری به بخش خصوصی دارد، به این بخش واگذار کنیم؛ این برنامه از طریق پلیس پیشگیری ناجا در حال پیگیری است، این اقدام کمک می‌کند تا مراجعات‌ شهروندان به کلانتری‌ها نیز کاهش پیدا کند.

سردار ظهیری همچنین درباره استفاده از لباس‌های دوربین‌دار گفت: به صورت پایلوت در دو سرکلانتری لباس دوربین‌دار در اختیار پلیس پیشگیری تهران بزرگ قرارداده شده است و از این لباسها ماموران گشتی ما استفاده می‌کنند. این لباسها مزیت‌های بسیاری دارد، چراکه رفتار پلیس با مردم از طریق آنها کنترل می شود. امیدواریم با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم سال آینده طرح لباس‌ دوربین‌دار را در سراسر تهران اجرا کنیم.

وی همچنین درباره فعالیت نگهبانان محله نیز گفت: در اجرای ماده ۱۲۲ آیین‌نامه اجرایی قانون برنامه چهارم توسعه بخشی از وظایف مربوط به ناجا در زمینه برقراری امنیت به موسسات حفاظتی و مراقبتی محول شده است. این موسسات شرکت‌هایی هستند که تحت نظارت نیروی انتظامی فعالیت می‌کنند.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ خاطرنشان کرد: این شرکت‌ها در زمینه تامین امنیت محلات، مجتمع‌های تجاری، صنایع، سازمان‌ها و ... فعالیت می‌کنند. در حال حاضر نیز ۱۵۶ شرکت حفاظتی و مراقبتی در تهران وجود دارند که در زمینه‌‌های مختلف مانند حمل پول، حفاظت از بانک‌ها، سازمان‌ها و ... فعالیت می‌کنند. صلاحیت مدیران و اعضای هیات مدیره این شرکت‌ها نیز توسط نیروی انتظامی مورد تایید قرار می‌گیرد.

سردار ظهیری تصریح کرد: از میان ۱۵۶ شرکت حفاظتی و مراقبتی ۷ شرکت مجوز آموزش به نیروها را نیز دریافت کرده و در این زمینه هم فعالیت می‌کنند. کلانتری محل نیز بر عملکرد این افراد که تحت پوشش این شرکت‌ها فعالیت می‌کنند، نظارت دارد. مردم نیز چنانچه تخلفی از این افراد مشاهده کردند، می‌توانند با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های حفاظتی و مراقبتی دارای رتبه‌بندی نیز هستند، خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند برای استفاده از این شرکت‌ها به مرکز انتظام نیروی انتظامی تهران بزرگ که در پلیس پیشگیری مستقر هستند، مراجعه کنند. مهمترین هدفی که از طریق این شرکت‌های حفاظتی و مراقبتی دنبال می‌شود، پیشگیری از وقوع جرم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز