خبرگزاری کار ایران

مومنی در دیدار با معاون دبیرکل سازمان ملل:

کشورهای غرب، متعهد به اصل مسئولیت مشترک در مبارزه با مواد مخدر نیستند

asdasd
کد خبر : ۷۴۰۴۵۳

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد: کشورها و به‌خصوص کشورهای غرب، متعهد به اصل مسئولیت مشترک در مبارزه با مواد مخدر نیستند و آن را فراموش کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، اسکندر مؤمنی در ملاقات با یوری فدوتوف، معاون دبیرکل و مدیر اجرایی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل UNODC که در حاشیه اجلاس سالانه کمیسیون مواد مخدر در وین برگزار شد، ضمن اعلام خرسندی از تصویب بیانیه وزرای شصت و دومین اجلاس کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل سال ۲۰۱۹ میلادی، اظهار امیدواری کرد که سند سیاسی جدید بتواند به عملیاتی شدن تعهدات ایجاد شده طی دهه گذشته کمک کند.

وی به ارائه گزارشی از اقدامات جمهوری اسلامی ایران در مقابله با مواد مخدر در سال ۲۰۱۸ پرداخت و گفت: علی‌رغم تحریم‌های غیر قانونی، ظالمانه و یک‌جانبه و عدم بهره‌مندی از کمک‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۱۸، بیش از ۸۰۰ تن مواد مخدر کشف کرد که ۴۵ تن آن هروئین و مرفین بوده است و همچنین ماه گذشته ۶۰۰ کیلو هروئین را که به مقصد ایتالیا و اروپا در حال قاچاق بود، کشف کرد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: تحریم‌های یک‌جانبه علیه ایران در سیاست‌های مقابله‌ای و ترانزیتی با مواد مخدر تأثیر منفی می‌گذارد، این موضوع در کنار عدم حمایت مالی مناسب از برنامه کشوری ظرف ۵ سال گذشته، پیام ترغیب‌کننده‌ای برای جمهوری اسلامی ایران ندارد.

مومنی افزود: سطح کمک‌ها به جمهوری اسلامی ایران به حداقل رسیده است و دیگر کشورها به‌خصوص کشورهای غرب، متعهد به اصل مسئولیت مشترک در مبارزه با مواد مخدر نیستند و آن را فراموش کرده‌اند.

وی اضافه کرد: سطح زیر کشت خشخاش و تولید مواد مخدر در افغانستان کمی کاهش داشته است اما این امر ناشی از اقدامات دولت آن کشور و نیروهای ائتلاف نیست بلکه به دلیل خشک‌سالی است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: ما از برنامه‌های دفتر UNODC برای مواجهه با افزایش سطح زیر کشت و تولید مواد افیونی در افغانستان آگاهیم و از جنابعالی به خاطر حمایت و پیگیری تأسیس مرکز منطقه‌ای ظرفیت‌سازی و تحقیقات سه‌جانبه میان ایران، سازمان جهانی بهداشت و دفتر UNODC در خصوص درمان اختلالات ناشی از سوءمصرف مواد مخدر و لزوم نهائی‌سازی هر چه سریع‌تر موضوع تشکر می‌کنیم.

مؤمنی افزود: معتقدیم ابتکار سه‌جانبه ایران، پاکستان و افغانستان یک مکانیسم منطقه‌ای در تبادل اطلاعات است و انتظار می‌رود با هدایت جنابعالی به مسیر اصلی خود بازگردد.

وی اضافه کرد: از جنابعالی انتظار داریم ضمن حمایت مالی برای اجرای برنامه‌های کاهش آسیب و درمان معتادان، در خصوص تأمین نیازمندی‌های تجهیزاتی و فنی در عرصه کاهش تقاضا و مقابله با عرضه بیش‌ از پیش پیگیری کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز