خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران به ایلنا خبر داد:

خرید ۲ هزار دست لباس آتش‌نشانی در سال ۹۸

asdasd
کد خبر : ۷۴۰۲۳۷

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران از خرید ۲ هزار دست لباس آتش‌نشانی در سال ۹۸ خبر داد.

زهرا صدراعظم نوری (رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران) در گفتگو با خبرنگار ایلنا درباره بودجه سال ۹۸ شهرداری تهران گفت: با توجه به اینکه ما با کاهش درآمدها و منابع مواجه هستیم و چالش‌ها و معضلات زیادی را هم پیش‌رو داریم، خوشبختانه بودجه تقریبا مشابه سال گذشته تدوین شد. بودجه در سال گذشته حدود ۱۷ هزار میلیارد و نیم بود و امسال نزدیک ۱۹ هزار میلیارد تومان بسته شد.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ادامه داد: در مجموع فکر می‌کنم با توجه به رکود اقتصادی حاضر، رکود ساخت و ساز و عدم سرمایه‌گذاری در این حوزه و تغییر رویکرد شورای شهر پنجم درجهت حرکت به سمت درآمدهای پایدار و فاصله‌گیری از شهرفروشی و تراکم‌فروشی بودجه خوبی نوشته شده است.

وی با اشاره به حوزه خدمات شهری، فضای سبز و محیط زیست در بودجه ۹۸ شهرداری تهران گفت: به نظر من در این زمینه اقدامات خوبی در بودجه صورت گرفت و رویکردهای کمیسیون در آن عملیاتی شد. مهم‌ترین آنها این بود که کلیه درآمدی که از محل جرائم قطع درختان و تخریب فضای سبز ایجاد می‌شود، قرار است در یک حساب مستقل واریز شود و تمام آن مجددا به سازمان بوستان‌های شهرداری برگردد و صددرصدش در تملک باغات هزینه شود.

صدراعظم نوری افزود: در سال گذشته این تبصره وجود نداشت و ما آن را پیشنهاد کردیم، اما با ۵۰ درصد آن موافقت شد. امسال با اصرارها و پیگیری‌ها به صد در صد افزایش یافت. یعنی در سال گذشته کل مبلغ به حساب خزانه واریز می‌شد؛ از آن مبلغ ۲۰ درصد بابت مترو برداشت می‌شد و از ۸۰ درصد باقی‌مانده ۵۰ درصد برای تملک باغات اختصاص می‌یافت. اما امسال صد در صد این مبلغ به تملک باغات تخصیص می‌یابد.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: در سال گذشته در منطقه ۱۰ یک باغ به ارزش ۱۰ میلیارد تومان تملک کردیم، در منطقه ۷ یک باغ به ارزش حدود ۹ میلیارد تومان و در منطقه ۸ یک باغ تملک کردیم. همچنین توافقی با بنیاد مستضعفان مبنی بر این داشتیم که دو تهاتر صورت بگیرد و دو باغ عبقری و وثوق‌الدوله که در تملک بنیاد بود، به شهرداری تهران واگذار شود.

صدراعظم نوری همچنین در توضیح بخش ایمنی بودجه ۹۸ شهرداری تهران گفت: در این حوزه نیز اتفاقات خوبی افتاد. براساس تبصره‌ای که در بودجه امسال نیز تمدید شد، ۲ درصد عوارض ایمنی حساب خزانه می‌آید و بعد صددرصد آن به آتش‌نشانی تخصیص داده می‌شود. پارسال از محل و وامی‌که گرفته شد ۲۱ دستگاه نردبان آتش‌نشانی خریداری شد.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه یک اتفاق خوب دیگر هم در حوزه ایمنی بودجه ۹۸ شهرداری تهران داشتیم، گفت: برای تجهیزات رفاهی کارکنان شهرداری یا امکانات فردی مثل لباس و وسایل عملیات ۱۹ میلیارد تومان کمک شهرداری در نظر گرفته شده بود که ما در بودجه ۹۸ آن را به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان رساندیم و از این طریق قرار است دو هزار دست لباس، کلاه، دستکش، زیر کلاه، اورکت، شلوار و ... تهیه شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این لباس‌ها از خارج وارد می‌شوند یا از تولیدات داخلی خریداری می‌شوند، بیان کرد: تا قبل از سال ۹۷ این لباس‌ها از خارج وارد می‌شد؛ چراکه لباس‌ها باید حتما استاندارد باشند تا در عملیات به دلیل نبود امکانات استاندارد نباید نیروها آسیب ببینند. بنابراین اگر تولیدات داخلی استاندارد کافی نداشته باشند، لباس‌های آتش‌نشانی حتما از خارج وارد می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز