خبرگزاری کار ایران

پورسیدآقایی در مراسم شکرگزاری هوای پاک:

نصب فیلتر دوده اتوبوس‌ها با جدیت در حال اجراست/ تلاش می‌کنیم دیگر تعطیلات آلودگی هوا را تجربه نکنیم

asdasd
کد خبر : ۷۴۰۰۱۶

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: تلاش می‌کنیم در سال‌های آینده هم مانند سال جاری تعطیلاتی به واسطه آلودگی هوا تجربه نکنیم.

به گزارش ایلنا، محسن پورسیدآقایی عصر روز گذشته در مراسم جشن هوای پاک که در محل ایوان انتظار و با حضور مدیران شهری و شهروندان برگزار شد، با بیان اینکه در سایه‌ لطف خدا و نزولات آسمانی و در عین حال با مجموعه اقداماتی که در زیرمجموعه شهرداری تهران صورت گرفته امروز به پاس داشتن هوای سالم‌تر نسبت به سال‌های گذشته و کاهش روزهای آلوده در ایوان انتظار پایتخت جمع آمده‌ایم، گفت:‌ این مراسم، جشن مردم است و امروز ما میهمان شهروندان هستیم.

وی به نقش معاینه فنی در کاهش آلایندگی ناشی از خودروها اشاره کرد و اظهار داشت: اجرای طرح سراسری معاینه فنی خودرو و از سوی دیگر، راه‌اندازی معاینه فنی برتر و اینکه بسیاری از شهروندان برای تردد در محدوده‌ طرح ترافیک و همچنین استفاده از تخفیفات معاینه فنی برتر، داوطلبانه معاینه فنی برتر را دریافت کردند، نقش بسیار تاثیرگذاری در کاهش آلودگی هوای تهران داشته است.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری تهران به آلایندگی خودروهای دیزل نیز اشاره و تصریح کرد: متاسفانه تاکنون به آلایندگی خودروهای دیزل توجه نشده و بیشترین تمرکز بر خودروهای سواری بوده است که خوشبختانه امسال در کنار تمرکز بر خودروهای سواری، خودروهای دیزل نیز مورد توجه قرار گرفته‌اند که در این مهم نیز اول از خودمان شروع کردیم به‌طوری که تمامی اتوبوس‌های شرکت واحد اعم از بی آر تی ها و بخش خصوصی مورد معاینه فنی قرار گرفتند.

به گفته پورسیدآقایی، خرید و نصب فیلتر دوده بر روی اتوبوس‌های پایتخت با جدیت دنبال می‌شود به طوری که اکنون تجهیز ۱۰۰ دستگاه اتوبوس پایتخت به فلیتر دوده در دست اقدام است.

وی با تاکید بر اینکه تلاش کرده‌ایم اتوبوس دودزا در شهر تهران تردد نکند، خاطرنشان کرد: البته این سخن به این معنا نیست که اکنون در شهر تهران اتوبوس دودزایی تردد ندارد اما هر گونه گزارشی از تردد اتوبوس دودزا از سوی شهروندان دریافت کرده‌ایم، با جدیت از ادامه فعالیت آن اتوبوس جلوگیری شده است.

معاون شهردار تهران به طرح جدید ترافیک اشاره کرد و ابراز داشت: آنچه شهروندان را رنج می‌دهد، کمبود نیست، بلکه تبعیض است و ما معتقدیم در طرحی که پیش از این و سال‌ها در شهر تهران اجرا می‌شد، شهروندان بسیاری مورد تبعیض قرار می‌گرفتند، اینکه شهروندان به این باور برسند اگر هزینه‌ای برای تردد در محدوده‌ی طرح ترافیک پرداخت می‌کنند یکسان بین تمام اقشار جامعه اعم از مدیران و شهروندان است بطور حتم همراهی و جلب مشارکت بیشتری خواهند داشت.

پورسیدآقایی به مشارکت شهروندان در جشن هوای پاک اشاره و بیان کرد: وقتی نشاط و همراهی شهروندان را در این جشن می‌بینیم، به طور حتم احساس مسئولیت بیشتری کرده و در انجام برنامه‌های خود برای کاهش آلودگی هوا مصمم‌تر عمل خواهیم کرد. 

وی اضافه کرد: همانطور که سال ۹۷ تعطیلات آلودگی هوا را تجربه نکردیم تلاش می‌کنیم در سال‌های آینده نیز تعطیلاتی را به واسطه آلودگی هوا شاهد نباشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز